Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – Powszechne wdrożenie zasad w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz kierowców licencjonowanych EKOJAZDA - nowoczesny,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SI CEPiK Przekazywanie danych o badaniach do
Advertisements

REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Dyrektywa 2004/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady   z dnia 11 lutego 2004 r. ws. wspierania kogeneracji w oparciu o zapotrzebowanie na ciepło użytkowe.
„Identyfikacja możliwości wdrażania
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Szkoły jazdy.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie
Zasady nabywania uprawnień do kierowania rowerem i motorowerem
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Termin realizacji Etapu r. ETAP nr 21 Określenie wpływu wykorzystania OZE na ocenę charakterystyki energetycznej budynku i przedsięwzięć
Ekojazda.
Symulatory jazdy By Martin Hansen wyjątkowe narzędzia szkoleniowe.
EKO - JAZDA.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Zintegrowana Polityka Bezpieczeństwa
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Jak pogonić wszystkie konie
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
„Bioenergia w rolnictwie” Podstawowe założenia regulacji dotyczących energetyki odnawialnej - projekt ustawy o OZE Maciej Kapalski Wydział Odnawialnych.
Marek Litwin, Warszawa r.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miedzna
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Szkolenie i egzaminowanie po 19 stycznia 2013 roku ABC… Prawo jazdy po nowemu. Szkolenie i egzaminowanie po 19 stycznia 2013 roku.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego Piotr Łyczko Kierownik Zespołu Ochrony Powietrza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Symulatory w kolejnictwie
Eco Driving bezpiecznego Poznania
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
Zapis prezentacji:

Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – Powszechne wdrożenie zasad w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz kierowców licencjonowanych EKOJAZDA - nowoczesny, oszczędny sposób prowadzenia samochodu. To nowa kultura jazdy pozwalająca na optymalne wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych zastosowanych we współczesnych pojazdach. Zmniejszenie zużycia paliwa, kosztów związanych z eksploatacją pojazdu oraz redukcja poziomu emisji gazów cieplarnianych.

CELE PROJEKTU Stworzenie europejskiej sieci kształcenia bezpiecznego i inteligentnego stylu jazdy (ekojazdy). Wykorzystanie istniejących struktur szkół jazdy do wprowadzenia elementów ekojazdy do kursów nauki jazdy Przygotowanie krótkich kursów doszkalających dla kierowców zawodowych. Przygotowanie i rozwinięcie struktury e-learningu, Poszerzanie wiedzy instruktorów w temacie ekojazdy w oparciu o metody sprawdzone w innych krajach europejskich Harmonizacja nauczania i egzaminów dla przyszłych kierowców we wszystkich krajach biorących udział w projekcie

PARTNERZY PROJEKTU

Grupa doradcza

Ecodriving – symbol EURO 2012

EKOJAZDA W POLSCE – stan prawny ► stan obecny w Polsce: - Ustawa z dn. 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym i Rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów z dn. 27.10.2005 - Ustawa o kierujących pojazdami z dn. 05.01.2011 r. ► Dyrektywa nr 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 20.12.2006 r. ws. praw jady (ekonomiczny i przyjazny środowisku styl jazdy, ograniczenie szkodliwych emisji). ► trwają prace: - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców.

ZADANIA PROJEKTU Pakiet 1 - działania koordynacyjne - zapewnienie sprawnej i poprawnej realizacji projektu. Pakiet 2 - rozeznanie i opis obecnego statusu ekojazdy w nauce i egzaminowaniu kierowców. Zidentyfikowanie tych, którzy mogą pomóc w realizacji projektu (instruktorów, egzaminatorów, polityków oraz instytucji). Pakiet 3 - opracowanie europejskich standardów dla krótkich kursów oraz e-lerningu. Pakiet 4 - przygotowanie i wyszkolenie 12 instruktorów według nowych, wypracowanych zasad. Pakiet 5 - przygotowanie infrastruktury na szkolenie z ekojazdy w ramach kursów nauki jazdy oraz kursów doszkalających dla kierowców. Działania skupią się na szkoleniach dla instruktorów.

ZADANIA PROJEKTU (cd) Pakiet 6 - szkolenia dla kierowców i kandydatów na kierowców. Przygotowane zostaną materiały promujące lekcje ekojazdy - 500 lekcji. Pakiet 7 - standaryzacja i certyfikacja szkoleń kierowców w szkołach nauki jazdy oraz metodologii przeprowadzania egzaminów - mapa drogowa wprowadzania standardów ekojazdy. Pakiet 8 - monitoring oraz ocena wyników projektu (liczba przeszkolonych instruktorów, kierowców i kandydatów na kierowców) Pakiet 9 - działania rozpowszechniające ekojazdę a w szczególności przygotowanie i aktualizacja strony internetowej oraz spotkania z grupami docelowymi.

Rezultaty projektu 10 500 + - szkoleń ekojazdy zainicjowane przez partnerów projektu ECOWILL 10mln – licencjonowanych kierowców i kandydatów uczestniczy w ekojazdach Ekojazda – w programie nauczania w szkołach nauki jazdy Ekojazda – przedmiotem egzaminacyjnym na prawo jazdy Wdrożenie nowego standardu ECOWILL® KE opracowuje założenia do dyrektywy na podstawie ECOWILL® Cykl szkoleń SNACK na stacjach paliwowych Znaczące obniżenie emisji GHG Poprawa bezpieczeństwa w ruchu kołowym Zmniejszenie zużycia paliwa

Instruktorzy ekojazdy w Polsce Szkolenie TTT dla 12 instruktorów nauki jazdy. Szkoła Auto Poznań 7-9. 11.2011. Szkolenie prowadzone jest w każdym z krajów partnerskich przez specjalistów z DVR Niemcy (Niemiecka Rada Bezpieczeństwa Drogowego)

ZŁOTE ZASADY EKOJAZDY ► zmieniaj bieg na wyższy najszybciej jak to możliwe (silnik benzynowy - 2500 obr./min. silnik diesla – 2000 obr./min.); ► gdy przyspieszasz pomijaj biegi pośrednie (2→4, 3 →5); ► utrzymuj stałą prędkość przy możliwe najwyższym biegu; ► patrz jak najdalej przed siebie i reaguj jak najprędzej i możliwie najłagodniej; ► przynajmniej raz w miesiącu sprawdzaj ciśnienie w oponach. Zbyt niskie powoduje zwiększenie zużycia paliwa i zagraża bezpieczeństwu; ► staraj się hamować silnikiem; ► wyłączaj silnik podczas postoju dłuższego niż 30-60 sekund (na ponowne uruchomienie silnika potrzeba mniej paliwa niż jego zużycie przez 5 sekund na biegu jałowym); ► nie woź niepotrzebnych przedmiotów, które zwiększają obciążenie pojazdu; ► rozważnie korzystaj z urządzeń pokładowych (klimatyzacja, nagłośnienie); ► nie rozgrzewaj silnika na postoju.

Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. KONTAKT: Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. ul. Nowowiejska 21/25 00-665 Warszawa www.kape.gov.pl tel.: 22 626-09-10 Ryszard Zwierchanowski rzwierchanowski@kape.gov.pl Renata Stępień rstepien@kape.gov.pl