HISZPAŃSKI BEZ TAJEMNIC WCZESNA NAUKA NOWOŻYTNEGO JEZYKA OBCEGO W PRZEDSZKOLU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
INSTITUTO ESPAÑOL BARCELONA
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Dlaczego język niemiecki?
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
compulsory full-time education
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Języki obce.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

HISZPAŃSKI BEZ TAJEMNIC WCZESNA NAUKA NOWOŻYTNEGO JEZYKA OBCEGO W PRZEDSZKOLU

Dlaczego warto uczyć się języka hiszpańskiego? Hiszpański, po chińskim i angielskim, jest trzecim najczęściej używanym językiem na świecie, drugim zaś w odniesieniu do osób, dla których jest on językiem ojczystym Hiszpański jest drugim najczęściej stosowanym językiem w międzynarodowej komunikacji i oficjalnym językiem Organizacji Narodów Zjednoczonych i jej struktur Hiszpański jest językiem ojczystym dla około 350 milionów ludzi w 21 krajach i jest powszechnie używany w kolejnych 21 krajach, gdzie nie jest on oficjalnym językiem Wielojęzyczność rozwija krytyczne myślenie- ta umiejętność pozwala postrzegać świat wieloma zmysłami; to kompetencja wspomagająca wiele sfer rozwoju Hiszpańska afirmacja życia jest „zaraźliwa”. Jeśli raz „posmakujesz” hiszpańskiej kultury i języka tej entuzjastycznej społeczności, już nigdy nie będziesz chciał przestać!

CZY WARTO MAŁE DZIECI UCZYĆ JEZYKÓW OBCYCH ? Dzieci przyswajają języki obce w naturalny sposób, bez zbędnego wysiłku. Maluchy są zdolne do nauki dwóch, a nawet trzech języków równocześnie. Dzieci nie tylko szybciej niż dorośli uczą się języków, ale także dzięki wczesnemu kontaktowi z odmiennymi niż macierzysty kodami językowymi, osiągają lepsze wyniki w nauce, mają lepiej rozwiniętą umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów oraz charakteryzują się otwartością i tolerancją wobec odmienności. Zrozumiałe jest więc stale rosnące zainteresowanie nauką języków obcych już od najmłodszych lat. Wiele badań potwierdza społeczne i edukacyjne korzyści płynące z dwujęzyczności i wielojęzyczności.

Dziecko, które rozpoczyna naukę języka obcego po 10 roku życia ma niewielkie szanse na perfekcyjne opanowanie jego wymowy. Dzieci mają naturalną predyspozycję do przyswajania języków obcych, okresem krytycznym jest 6 rok życia, później zdolność ta zanika. Współczesne badania naukowe wskazują na pierwsze trzy lata życia człowieka, jako okres najszybszego rozwoju mózgu. Poprzez naukę języka obcego stymuluje się komórki mózgowe dziecka. Badania wykazują, iż dzieci dwujęzyczne charakteryzują się lepiej rozwiniętymi umiejętnościami analizy i logicznego myślenia niż dzieci władające jednym językiem.

„ZABAWA SŁÓWKAMI”- PROGRAM AUTORSKI REALIZOWANY W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 29 W SZCZECINIE W naszym przedszkolu dzieci uczą się języka hiszpańskiego od 2010 roku. Początkowo nauka odbywała się w ramach innowacji pedagogicznej, a od 2013 r. realizowana jest, zgodnie z zaleceniami podstawy programowej, jako wczesna nauka nowożytnego języka obcego. W swojej pracy z dziećmi opieramy się programie autorskim ZABAWA SŁÓWKAMI W naszym przedszkolu dzieci uczą się języka hiszpańskiego od 2010 roku. Początkowo nauka odbywała się w ramach innowacji pedagogicznej, a od 2013 r. realizowana jest, zgodnie z zaleceniami podstawy programowej, jako wczesna nauka nowożytnego języka obcego. W swojej pracy z dziećmi opieramy się programie autorskim ZABAWA SŁÓWKAMI

Pani Kasia uczy dzieci hiszpańskiego Dzieci przygotowują się do Dnia hiszpańskiego

PROGRAM AUTORSKI NAUKI J. HISZPAŃSKIEGO ZABAWA SŁÓWKAMI Założenia metodyczne Dziecko jest podmiotem, centralną postacią każdego zajęcia. Czynnie uczestniczy w zajęciach opartych na zabawie, systematycznie pracuje na osiągniecie założonych celów. Nauczyciel j. hiszpańskiego planuje, dobiera metody i techniki nauczania przy uzgodnieniu i ścisłej współpracy z nauczycielem grupy, co generuje wymierne efekty. W trakcie zajęć dzieci nie korzystają z książek. Założenia metodyczne Dziecko jest podmiotem, centralną postacią każdego zajęcia. Czynnie uczestniczy w zajęciach opartych na zabawie, systematycznie pracuje na osiągniecie założonych celów. Nauczyciel j. hiszpańskiego planuje, dobiera metody i techniki nauczania przy uzgodnieniu i ścisłej współpracy z nauczycielem grupy, co generuje wymierne efekty. W trakcie zajęć dzieci nie korzystają z książek.

Cele nauczania Jednym z najważniejszych zadań edukacyjnych w procesie nauczania języka hiszpańskiego dzieci w wieku przedszkolnym jest : stymulowanie ich ciekawości i tolerancji wobec innych ludzi i kultur. rozwój kompetencji komunikacyjnych, wdrażanie do pracy w grupie, rozwijanie wrażliwości na wszelką odmienność, w tym językową, pobudzanie do twórczego myślenia i działania, umacnianie wiary we własne siły i w możliwo ści. Jednym z najważniejszych zadań edukacyjnych w procesie nauczania języka hiszpańskiego dzieci w wieku przedszkolnym jest : stymulowanie ich ciekawości i tolerancji wobec innych ludzi i kultur. rozwój kompetencji komunikacyjnych, wdrażanie do pracy w grupie, rozwijanie wrażliwości na wszelką odmienność, w tym językową, pobudzanie do twórczego myślenia i działania, umacnianie wiary we własne siły i w możliwo ści.

Dzieci 3 i 4 letnie gotowe do uczestnictwa w Dniu hiszpańskim Viva España!

Nasze osiągnięcia: Organizowanie, współorganizowanie i uczestnictwo w uroczystościach przedszkolnych, międzyprzedszkolnych i we współdziałaniu z instytucjami. Październik: Pasowanie na starszaka Listopad: Zabawa andrzejkowa, Grudzień: „Jasełka” w Książnicy Pomorskiej Styczeń: „Zabawa karnawałowa” z elementami fiesty hiszpańskiej Luty: Dzień Babci i Dziadka Kwiecień: „Cała Polska czyta dzieciom” (czytanie dzieciom „Mama pájaro”) Maj: Dzień hiszpański; Dzień Mamy i Taty; Udział w Świecie konwalii Czerwiec: Pożegnanie starszaków Organizowanie, współorganizowanie i uczestnictwo w uroczystościach przedszkolnych, międzyprzedszkolnych i we współdziałaniu z instytucjami. Październik: Pasowanie na starszaka Listopad: Zabawa andrzejkowa, Grudzień: „Jasełka” w Książnicy Pomorskiej Styczeń: „Zabawa karnawałowa” z elementami fiesty hiszpańskiej Luty: Dzień Babci i Dziadka Kwiecień: „Cała Polska czyta dzieciom” (czytanie dzieciom „Mama pájaro”) Maj: Dzień hiszpański; Dzień Mamy i Taty; Udział w Świecie konwalii Czerwiec: Pożegnanie starszaków

Z ogromną niecierpliwością dzieci czekają na Dzień hiszpański

Konkursy, zabawy i quizy po hiszpańsku

Nasza absolwentka tańczy dla wszystkich flamenco

Po wyczerpujących zabawach i konkursach czas na małe co nie co

Nasze smakołyki Wszystkie pyszności, które dzieci i goście mogą pałaszować podczas Dnia Hiszpańskiego, są dziełem samych dzieci, oraz ich rodziców.

Czerwony Kapturek po hiszpańsku (zabawa w teatr)

Dzieci przygotowują się do Dnia hiszpańskiego

Kontakt z rodzicami Dodatkowo dekoracje przy drzwiach głównych przedszkola. Tablica hiszpańska „El rincón español” dekorowana zgodnie z tematyką dekoracji w całym przedszkolu i przedstawia treści omawiane na zajęciach. Strona internetowa wzmacniająca proces uczenia się, poprzez dokładny opis czym zajmują się dzieci na zajęciach, wzbogacany o linki. Dodatkowo dekoracje przy drzwiach głównych przedszkola. Tablica hiszpańska „El rincón español” dekorowana zgodnie z tematyką dekoracji w całym przedszkolu i przedstawia treści omawiane na zajęciach. Strona internetowa wzmacniająca proces uczenia się, poprzez dokładny opis czym zajmują się dzieci na zajęciach, wzbogacany o linki.

Hasta la vista !!!