„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu” Gmina Zielonka/Urząd Miasta Zielonka
Pracodawca (Burmistrz) winien mieć na uwadze: Wizerunek urzędu: atmosfera w pracy relacje międzyludzkie znajomość przez pracowników zasad obowiązujących w urzędzie Pracodawca (Burmistrz) winien mieć na uwadze: ochronę niezależności wyrażania opinii przez pracownika przy podejmowaniu decyzji nakreślenie zasad postępowania wymaganych u urzędnika stworzenie procedur antymobbingowych Pracownik: znać przyjęte procedury określające zasady postępowania wymagane przez pracodawcę znać procedury antymobbingowe
Po przeprowadzeniu konsultacji z pracownikami w lipcu 2012 r Po przeprowadzeniu konsultacji z pracownikami w lipcu 2012 r. Burmistrz zatwierdził: Kodeks Etyki Wewnętrzną Politykę Antymobbingową W październiku 2012 r. po wskazaniu przez pracowników swoich przedstawicieli została powołana przez Burmistrza Komisja Etyki. Komisja Etyki: przeprowadziła ankietę wśród pracowników w zakresie stosowania Kodeksu Etyki sporządziła raport przekazała raport Burmistrzowi
Adekwatność zgłaszanego rozwiązania: przejrzystość relacji przełożony – pracownik możliwość stworzenia zespołu podwyższenie prestiżu pracownika samorządowego wśród mieszkańców podwyższenie prestiżu wykonywanego zawodu wśród pracowników
Skuteczność zgłaszanego rozwiązania Wiedza pracowników nt. procedur nie tylko obligujących do określonych zachowań, ale także chroniących indywidualnie pracownika zmarginalizowanie tzw. „plotek urzędowych” zwiększenie otwartości pracowników w wyrażaniu opinii i ocenie środowiska wewnętrznego urzędu
Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania konsultacje z pracownikami treści Kodeksu Etyki oraz Wewnętrznej Polityki Antymobbingowej w Urzędzie Miasta Zielonka wskazanie przez pracowników swoich przedstawicieli do Komisji Etyki raport z przeglądu i monitorowania stosowania postanowień Kodeksu Etyki sporządzony w oparciu o ankietę przeprowadzona wśród pracowników polityka antymobbingowa przewiduje udział w komisji każdej ze stron konfliktu
Trwałość zgłaszanego rozwiązania wewnętrzne procedury organizacyjne element kontroli zarządczej pracownik w chwili nawiązania stosunku pracy jest zapoznawany z procedurami
Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych: koszty – brak konieczny współudział pracowników konieczne praktyczne stosowanie w codziennej pracy