WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
czyli o co w tym wszystkim chodzi
BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
w nowej podstawie programowej
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Lev Manovich Język nowych mediów
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
DRZEWA POMNIKI PRZYRODY W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Dojrzałość szkolna dziecka
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Animacja kultury.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
SZKOŁA W MIEŚCIE OTWARTA KONCEPCJA REALIZACJI PROJEKTU Szkoła Podstawowa Nr 80 im. Tysiąclecia Wrocławia Wrocław12 kwietnia 2012 r.
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Innowacja pedagogiczna
KOŁO PLASTYCZNE.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Kultura - słowo o wielu znaczeniach
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
opracowała Joanna Bojarska
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Wychowanie ekologiczne
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Przedszkola Miejskiego nr 4
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Edukacja teatralna w podstawie programowej
EDU-ART MIX czyli edukacyjne projekty artystyczne
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
„ W sferze sacrum. Rola sztuki religijnej w kulturze”.
Zapis prezentacji:

WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ NOWA RZECZYWISTOŚĆ NOWE ZADANIA

KONCEPCJA WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO HERBERTA READA WYCHOWANIE WEDŁUG PARADYGMATU SZTUKI KSZTAŁTOWANIE INTELIGENCJI TYPU ESTETYCZNEGO „GDY ZGINIE SZTUKA, DUCH LUDZKI STAJE SIĘ BEZSILNY, ŚWIAT COFA SIĘ W BARBARZYŃSTWO”

EKSPANSJA SZTUKI POPULARNEJ PO 70. LATACH… KRYZYS WARTOŚCI EKSPANSJA SZTUKI POPULARNEJ

ZADANIA WSPÓŁCZESNEJ TEORII WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO ROZSZERZENIE ZAINTERESOWAŃ NA KULTURĘ POPULARNĄ I ESTETYCZNE ASPEKTY ŻYCIA CODZIENNEGO UWZGLĘDNIENIE NOWYCH MEDIÓW ANALIZA DZIAŁAŃ POZAARTYSTYCZNYCH

CO TO JEST WYCHOWANIE ESTETYCZNE? STRUKTURA INTERDYSCYPLINARNA PROGRAM DZIAŁANIA PRAKTYCZNEGO

ZADANIA WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO ZAPEWNIENIE INTENSYWNOŚCI PERCEPCJI EKSPRESJA WRAŻEŃ W FORMIE KOMUNIKATYWNEJ PROWOKOWANIE DO UZEWNĘTRZNIANIA PSYCHICZNYCH DOZNAŃ W KONTAKCIE ZE SZTUKĄ KSZTAŁCENIE WYRAŻANIA MYŚLI W TRAFNEJ FORMIE POSTAWA TWÓRCZA

WYCHOWANIE ESTETYCZNE KSZTAŁCENIE WIZUALNE – WZROK – PROJEKTOWANIE PLASTYCZNE – DOTYK – PROJEKTOWANIE MUZYCZNE – SŁUCH – MUZYKA KINETYCZNE – MIĘŚNIE – TANIEC, RYTMIKA MOWY – JĘZYK – POEZJA I TEATRA KONSTRUKCYJNE – MYŚLENIE – SZTUKA UŻYTKOWA

ZADANIA WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO W JAKI SPOSÓB KSZTAŁTOWAĆ I ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA ESTETYCZNE? JAK LOKALIZOWAĆ POJĘCIE PIĘKNA CODZIENNEGO I W JAKI SPOSÓB PRZEKŁADA SIĘ ONO NA DOZNANIA O CHARAKTERZE ESTETYCZNYM? JAKIMI METODAMI KSZTAŁCIĆ I WYCHOWYWAĆ LUDZI WRAŻLIWYCH ESTETYCZNE? W JAKI SPOSÓB BUDOWAĆ ZADOWOLENIE WYNIKAJĄCE Z AKTYWNEGO UDZIAŁU W SZTUCE?

WYCHOWANIE ESTETYCZNE EDUKACJA KULTURALNA

PRZYGOTOWANIE DO UCZESTNICTWA W KULTURZE EDUKACJA KULTURALNA PRZYGOTOWANIE DO UCZESTNICTWA W KULTURZE

EDUKACJA MUZEALNA JAKO PRZYKŁAD EDUKACJI KULTURALNEJ ODBIORCA SZTUKI ANIMATOR OBIEKT SZTUKI

ZADANIA EDUKACJI KULTURALNEJ WPROWADZANIE W ŚWIAT SZTUKI POPRZEZ AKTYWNOŚĆ: GRY I ZABAWY ZAPOZNANIE Z TECHNIKAMI SZTUKI DAWNEJ I WSPÓŁCZESNEJ – POZNANIE – AKTYWNOŚĆ NAUCZENIE POSŁUGIWANIA SIĘ JĘZYKIEM – SYMBOLIKĄ SZTUKI PRZEZ SPOTKANIA Z ARTYSTAMI, KUSTOSZAMI I PRÓBY KRYTYKI ZAPOZNANIE Z DZIEDZICTWEM KULTUROWYM ZAPOZNANIE Z INSTYTUCJAMI KULTURALNYMI

ZADANIA EDUKACJI KULTURALNEJ NAUCZENIE KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW (TWORZENIE PRZEKAZU ARTYSTYCZNEGO, PROJEKTOWANIE I TWORZENIE WYSTAW NAUCZENIE KOMUNIKOWANIA SIĘ POPRZEZ SZTUKĘ W ŚWIECIE REALNYM I WIRTUALNYM SZTUKA JAKO PUNKT WYJŚCIA DO DYSKUSJI NA TEMATY OTACZAJĄCEJ NAS RZECZYWISTOSCI

MODEL KOMPETENCJI NAUCZYCIELA SZTUKI WIEDZA PRZEDMIOTOWA UMIEJĘTNOŚCI PROJEKTOWE (ZAPEWNIENIE KONTAKTU ZE SZTUKĄ) UMIEJĘTNOŚCI ORGANIZATORSKIE UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKATYWNE UMIEJĘTNOŚCI KIEROWNICZE UMIEJĘTNOSCI PRAKTYCZNE

ROLE NAUCZYCIELA SZTUKI NAUCZYCIEL PRZEDMIOTU ANIMATOR ORGANIZATOR I KONSULTANT KOORDYNATOR DIAGNOSTA

BIBLIOGRAFIA H. Read, Wychowanie przez sztukę, Wrocław 1976, B. Suchodolski, Integracja wychowania estetycznego w teorii i praktyce, Wrocław 1975 S. Szuman, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa 1990 I. Wojnar, Estetyka i wychowanie, Warszawa 1964