Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH Spotkanie informacyjne dla gmin i powiatów r. Bydgoszcz, r.
Prawne i finansowe aspekty oświetlenia ulicznego i drogowego
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2012 – podsumowanie edycja 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Tematy: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja Dotacja na finansowanie przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Bogusław Waksmundzki.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Propozycja kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wniosek o dofinansowanie i wytyczne dot. jego wypełniania (instrukcja wypełniania wniosku)
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Oddział Nadzoru Komunikacyjnego i Obsługi Budżetowej w PUW w Rzeszowie Wieloletni Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych na lata
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.

Propozycje zmian w zakresie obszarów oceny wniosków w roku 2013 likwidacja Obszaru IV – znaczenie zadania dla odbudowy i przywrócenia funkcji komunikacyjnej dróg uszkodzonych lub zniszczonych w wyniku klęski żywiołowej. połączenie dotychczasowych obszarów V i VI – znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich + wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych połączenie dotychczasowych obszarów VII i VIII – wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne + wpływ realizacji zadania na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli

Propozycja zmian w zakresie punktacji poszczególnych kryteriów Modyfikacja w zakresie wagi poszczególnych obszarów poprzez zmianę maksymalnej liczby możliwych do uzyskania punktów w poszczególnych obszarach. Podniesienie wagi obszaru I pozwoli na dofinansowanie większej liczby zadań, uwzględniających niezwykle ważny aspekt Programu jakim jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.

OBSZAR PUNKTACJA DOTYCHCZASOWA PUNKTACJA PROPONOWANA NA 2013 r. wpływ realizacji zadania na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego znaczenie zadania dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na obszarze województwa, poprzez poprawę połączeń dróg lokalnych z drogami publicznymi wyższej kategorii, podniesienie parametrów użytkowych dróg oraz zwiększenie płynności ruchu 0-7 współpraca jednostek oraz innych podmiotów przy realizacji zadania znaczenie zadania dla odbudowy i przywrócenia funkcji komunikacyjnej dróg uszkodzonych lub zniszczonych w wyniku klęski żywiołowej 0-5 znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych 0-3 wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne wpływ realizacji zadania na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli 0-2 RAZEM: 40

I OBSZAR Wpływ realizacji zadania na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego 0 – 17 pkt Uspokojenie ruchu 0-5, w tym: - progi zwalniające 1 - wyniesione skrzyżowania 1 - zawężenie przekroju (szykany) 1 - rondo 2 Separowanie ruchu pieszego i rowerowego od ruchu pojazdów mech. 0-4, w tym: - ciąg pieszy (remont) 1 - ciąg pieszy (projektowany) 2 -budowa ścieżki rowerowej lub wydzielenie ruchu rowerowego 1 Poprawa oznakowania i oświetlenia drogi 0-5, w tym: - oznakowanie pionowe 1 - oznakowanie poziome 1 - oświetlenie uliczne wymiana opraw 1 - oświetlenie uliczne projektowane 2 Wyposażenie w sygnalizację świetlną oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego 0-3, w tym: - sygnalizacja świetlna 1 - kasetony przy przejściach 1 - bariery lub łańcuchy 1

II OBSZAR Znaczenie zadania dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na obszarze województwa 0 – 7 pkt Poprawa połączeń dróg lokalnych z drogami publicznymi wyższej kategorii 0-4 Podniesienie parametrów użytkowych dróg (przepustowość, nośność, zwiększenie płynności ruchu) 0-3

III OBSZAR Współpraca jednostek oraz innych podmiotów przy realizacji zadania 0 – 3 pkt Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego lub innymi podmiotami 0-1 Wysokość wkładu ( 0-20% - 1pkt, 20% i więcej – 2 pkt) 0-2

IV OBSZAR Znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich i lokalnych ośrodków gospodarczych, przedsiębiorstw i zakładów pracy o istotnym znaczeniu dla społeczności lokalnej 0 – 8 pkt Ilość miejsc pracy (istniejących oraz planowanych) dostępnych z objętej wnioskiem drogi 0-2 Ilość gospodarstwa rolnych i agroturystycznych zlokalizowanych dostępnych z objętej wnioskiem drogi 0-2 Ilość podmiotów gospodarczych, przetwórczych, usługowych, handlowych, gastronomicznych, turystycznych oraz atrakcji turystyczny dostępnych z objętej wnioskiem drogi 0-2 Przebieg drogi przez teren wiejski - w całości – 2 - w części – 1 Uwaga: oblicza się średnią (medianę) dla złożonych wniosków (ilość miejsc pracy, ilość gospodarstw rolnych i agroturystycznych, ilość podmiotów gospodarczych ) i dla wartości do wysokości średniej przyznaje się 1 pkt a powyżej średniej 2 pkt

V OBSZAR Wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne, ułatwienie dostępu obywateli do świadczonych przez nie usług i podniesienie efektywności realizacji zadań publicznych 0-5 pkt Dostępność z objętej wnioskiem drogi do publicznego zakładu opieki zdrowotnej 1 Dostępność z objętej wnioskiem drogi do publicznej szkoły lub przedszkola 1 Dostępność z objętej wnioskiem drogi do urzędu 1 Wpływ realizacji zadania na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli (p.poż., ratownictwo, zarządzanie kryzysowe) 2

Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące kryteriów oceny wniosków i zasad przyznawania punktów omówione zostały na spotkaniu szkoleniowym w Tarnowie w dniu 27 lutego 2013 r. oraz zawarte w prezentacji zamieszczonej na stronach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pod adresem Dla samorządów