Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Propozycje zmian w zakresie obszarów oceny wniosków w roku 2013 likwidacja Obszaru IV – znaczenie zadania dla odbudowy i przywrócenia funkcji komunikacyjnej dróg uszkodzonych lub zniszczonych w wyniku klęski żywiołowej. połączenie dotychczasowych obszarów V i VI – znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich + wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych połączenie dotychczasowych obszarów VII i VIII – wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne + wpływ realizacji zadania na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli
Propozycja zmian w zakresie punktacji poszczególnych kryteriów Modyfikacja w zakresie wagi poszczególnych obszarów poprzez zmianę maksymalnej liczby możliwych do uzyskania punktów w poszczególnych obszarach. Podniesienie wagi obszaru I pozwoli na dofinansowanie większej liczby zadań, uwzględniających niezwykle ważny aspekt Programu jakim jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
OBSZAR PUNKTACJA DOTYCHCZASOWA PUNKTACJA PROPONOWANA NA 2013 r. wpływ realizacji zadania na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego znaczenie zadania dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na obszarze województwa, poprzez poprawę połączeń dróg lokalnych z drogami publicznymi wyższej kategorii, podniesienie parametrów użytkowych dróg oraz zwiększenie płynności ruchu 0-7 współpraca jednostek oraz innych podmiotów przy realizacji zadania znaczenie zadania dla odbudowy i przywrócenia funkcji komunikacyjnej dróg uszkodzonych lub zniszczonych w wyniku klęski żywiołowej 0-5 znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych 0-3 wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne wpływ realizacji zadania na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli 0-2 RAZEM: 40
I OBSZAR Wpływ realizacji zadania na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego 0 – 17 pkt Uspokojenie ruchu 0-5, w tym: - progi zwalniające 1 - wyniesione skrzyżowania 1 - zawężenie przekroju (szykany) 1 - rondo 2 Separowanie ruchu pieszego i rowerowego od ruchu pojazdów mech. 0-4, w tym: - ciąg pieszy (remont) 1 - ciąg pieszy (projektowany) 2 -budowa ścieżki rowerowej lub wydzielenie ruchu rowerowego 1 Poprawa oznakowania i oświetlenia drogi 0-5, w tym: - oznakowanie pionowe 1 - oznakowanie poziome 1 - oświetlenie uliczne wymiana opraw 1 - oświetlenie uliczne projektowane 2 Wyposażenie w sygnalizację świetlną oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego 0-3, w tym: - sygnalizacja świetlna 1 - kasetony przy przejściach 1 - bariery lub łańcuchy 1
II OBSZAR Znaczenie zadania dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na obszarze województwa 0 – 7 pkt Poprawa połączeń dróg lokalnych z drogami publicznymi wyższej kategorii 0-4 Podniesienie parametrów użytkowych dróg (przepustowość, nośność, zwiększenie płynności ruchu) 0-3
III OBSZAR Współpraca jednostek oraz innych podmiotów przy realizacji zadania 0 – 3 pkt Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego lub innymi podmiotami 0-1 Wysokość wkładu ( 0-20% - 1pkt, 20% i więcej – 2 pkt) 0-2
IV OBSZAR Znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich i lokalnych ośrodków gospodarczych, przedsiębiorstw i zakładów pracy o istotnym znaczeniu dla społeczności lokalnej 0 – 8 pkt Ilość miejsc pracy (istniejących oraz planowanych) dostępnych z objętej wnioskiem drogi 0-2 Ilość gospodarstwa rolnych i agroturystycznych zlokalizowanych dostępnych z objętej wnioskiem drogi 0-2 Ilość podmiotów gospodarczych, przetwórczych, usługowych, handlowych, gastronomicznych, turystycznych oraz atrakcji turystyczny dostępnych z objętej wnioskiem drogi 0-2 Przebieg drogi przez teren wiejski - w całości – 2 - w części – 1 Uwaga: oblicza się średnią (medianę) dla złożonych wniosków (ilość miejsc pracy, ilość gospodarstw rolnych i agroturystycznych, ilość podmiotów gospodarczych ) i dla wartości do wysokości średniej przyznaje się 1 pkt a powyżej średniej 2 pkt
V OBSZAR Wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne, ułatwienie dostępu obywateli do świadczonych przez nie usług i podniesienie efektywności realizacji zadań publicznych 0-5 pkt Dostępność z objętej wnioskiem drogi do publicznego zakładu opieki zdrowotnej 1 Dostępność z objętej wnioskiem drogi do publicznej szkoły lub przedszkola 1 Dostępność z objętej wnioskiem drogi do urzędu 1 Wpływ realizacji zadania na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli (p.poż., ratownictwo, zarządzanie kryzysowe) 2
Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące kryteriów oceny wniosków i zasad przyznawania punktów omówione zostały na spotkaniu szkoleniowym w Tarnowie w dniu 27 lutego 2013 r. oraz zawarte w prezentacji zamieszczonej na stronach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pod adresem Dla samorządów