Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
INFORMACJE DLA RODZICÓW
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
na zakonczenie nauki w szkole podstawowej
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Idea oceniania kształtującego
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Sprawdzian zewnętrzny po szkole podstawowej
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wyniki egzaminu próbnego
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej

(z późniejszymi zmianami) Sprawdzian OKE jest powszechny i obowiązkowy jest warunkiem ukończenia szkoły podstawą prawną sprawdzianu jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 roku w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (z późniejszymi zmianami)

Przed sprawdzianem w kwietniu analiza i wnioski z przeprowadzonych sprawdzianów program naprawczy WSiP próbne sprawdziany OKE „Sprawdź Swoją Szkołę” WSiP badanie wyników nauczania z poszczególnych przedmiotów

Mocne strony Słabe strony analiza sprawdzianów i wdrażane wnioski przyczyniają się do osiągania dobrych /standard I, IV/ i zadawalających wyników badane standardy, określane jako standard II, III i V /II – pisanie; III – rozumowanie; V - wykorzystanie wiedzy w praktyce/ wymagają poprawy w celu uzyskania zadawalających wyników doskonalenia wymaga ćwiczenie umiejętności rozumowania treści zadań obliczeniowych i zapisywania wyrażeń arytmetycznych praca z wykorzystaniem wiedzy w zadaniach praktycznych ćwiczenie racjonalnego gospodarowania czasem na sprawdzianie wzbogacenie słownictwa uczniów w celu poprawienia umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach i intencjach organizacja pracy obligująca do wywiązania się w pełni ze złożonych poleceń i zadań dla uzyskania kompletnego wyniku

Wskazówki dla uczniów dla nauczycieli dla rodziców wzbogacać lekcje doskonalić technikę samodzielnego pisania zadań praktykować metodę uczenia się ze zrozumieniem ćwiczyć umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce pracować nad wzbogaceniem słownictwa wzbogacać lekcje zadaniami problematycznymi stosować zróżnicowane narzędzia pomiaru wiedzy i umiejętności ze standardami wymagającymi poprawy przeprowadzać w klasie optymalną ilość wystandaryzowanych sprawdzianów mobilizować dzieci do systematycznej pracy w przygotowaniu do lekcji i sprawdzianów zachęcać dzieci do korzystania z fachowej literatury i źródeł wzbogacających    wiedzę

Raport z przeprowadzonych sprawdzianów w szkole prowadzi się działania w celu wdrożenia wniosków ze sprawdzianów stosując odpowiednie formy pracy realizacja podstawy programowej potwierdza się ze standardami wymagań egzaminacyjnych w szkole są przestrzegane procedury w sprawie przeprowadzania sprawdzianów analiza i stawianie wniosków jest pracą zespołową nauczycieli przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych

Sylwetka szóstoklasisty posiada umiejętności sprzyjające osiąganiu standardów wymagań na zakończenie SP posiada podstawową wiedzę i umiejętności z poszczególnych przedmiotów i edukacji szkolnych zna strategie rozwiązywania zadań w różnych formach dobrze gospodaruje czasem jest zdecydowany podejmuje przemyślane decyzje pracuje samodzielnie wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją dba o estetykę i czytelność pracy

Nasze wyniki uczeń szkoła gmina powiat województwo Wynik ze sprawdzianu nie powinien być zaskoczeniem dla ucznia, a jedynie potwierdzeniem jego osiągnięć

www.oke.krakow.pl

1. Czytanie 1.1 odczytywanie różnych tekstów kultury 1.2 określanie funkcji elementów charakterystycznych dla danego tekstu 1.3 rozumienie znaczenia podstawowych symboli 1.4 odczytywanie danych z różnych rodzajów źródeł

2. Pisanie 2.1 redagowanie na temat i zgodnie z celem różnych form wypowiedzi 2.2 formułowanie wypowiedzi ze świadomością celu (intencji) 2.3 budowanie tekstu poprawnego kompozycyjnie, celowe stosowanie środków językowych i przestrzeganie norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych 2.4 przedstawianie w postaci graficznej danych z tabeli 2.5 dbanie o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu

3. Rozumowanie 3.1 posługiwanie się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń 3.2 przedstawianie przyczyn oraz skutków wydarzeń i zjawisk 3.3 określanie znaczenia osiągnięć człowieka dla rozwoju cywilizacyjnego 3.4 wyrażanie własnych opinii wraz z próbą ich uzasadnienia 3.5 opisywanie sytuacji przedstawionej w zadaniu 3.6 rozpoznawanie charakterystycznych cech i własności 3.7 dostrzeganie prawidłowości, opisywanie ich 3.8 ustalanie sposobu rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania 3.9 analizowanie otrzymanych wyników z oceną ich sensowności

4. Korzystanie z informacji 4.1 wskazywanie źródeł informacji, posługiwanie się nimi, analizowanie oferty mediów kierowanej do dzieci i młodzieży 4.2 wybieranie spośród tych ofert, kierowanie się wskazanymi kryteriami  

5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce 5.1 posługiwanie się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w środowisku 5.2 wybieranie przyrządów służących do obserwacji i pomiaru, odpowiadanie na pytania dotyczące przebiegu zjawisk, zapisywanie wyników obserwacji 5.3 wykonywanie obliczeń 5.4 wykorzystywanie w sytuacjach praktycznych poznanych własności 5.5 wyjaśnianie na podstawie instrukcji obsługi, jak uruchomić i wykorzystać proste urządzenia 5.6 rozumienie potrzeby stosowania poznanych zasad