GIMNAZJUM NR 38 IM. K ARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO P ROJEKT PILOTAŻOWY J AK PRZECIWDZIAŁAĆ ABSENCJI UCZNIOWSKIEJ W SZKOLE ? Realizacja: rok szkolny 2007/2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
DEPARTAMENT STRATEGII
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
Absencja w III LO Program pilotażowy (rok szkolny 2007/2008)
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Obecna sytuacja wychowawcza w gimnazjum
Urząd Miejski. Przedszkole Miejskie Bajka, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Edmunda Wojnowskiego, Gimnazjum nr 1 im.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
W ankiecie wzięło udział 72 uczestników: Klasa I : Chłopcy – 6, Dziewczyny – 14; Klasa II : Chłopcy – 9, Dziewczyny – 13; Klasa III : Chłopcy – 8, Dziewczyny.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
i bezpieczeństwa uczniów
Roku szkolnego 2008/ , I c3,79 2. III c3,72 3. II d3,70 4. I d3,49 5. II b3,46 6. III a3,40 7. I b3,28 8. III b3,27 9. II c3, II.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
„Kleszcz mały czy duży – nic dobrego nie wróży”
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Opiekun projektu : Pani Barbara Szczucińska. Początki gimnazjum  W wyniku reformy oświatowej w 1999 roku został utworzony Zespół Szkół Ogólnokształcących.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
„Skąd Się Wziął Nauczyciel?” Ewa przed występem – ostatnie poprawki.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
LpKlasaFrekwencja 1. III B 92,72 2.III D 90,19 3.III A 89,75 4.III C 89,60 5.III E 89,14 6.III G 88,64 7.III H 87,30 8.III F 83,10 ZESTAWIENIE FREKWENCJI.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Zajęcia on-line – szkoły/obszary pilotażowe Harmonogram
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM NR 38 IM. K ARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO P ROJEKT PILOTAŻOWY J AK PRZECIWDZIAŁAĆ ABSENCJI UCZNIOWSKIEJ W SZKOLE ? Realizacja: rok szkolny 2007/2008

P ODJĘTE DZIAŁANIA 1. Założenie przez uczniów lub zmodyfikowanie zeszytów kontaktów z rodzicami w klasach Ic, IIc. 2. Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego w klasach trzecich. 3. Weryfikacja zapisów w dokumentach: a. procedury postępowania nauczycieli w sytuacjach trudnych, konfliktowych b. kryterium oceny zachowania c. statut szkoły 4. Spotkania z przedstawicielami instytucji wspomagających

R OZMOWY Z UCZNIAMI - E WALUACJA Zeszyt kontaktów z rodzicami W klasach Ic i IIc zaobserwowano zmniejszenie absencji na ostatnich godzinach lekcyjnych. Porównując ogólną frekwencję w tych klasach na przestrzeni dwóch ostatnich lat widoczna jest poprawa od 10 do 14%. Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego To rozwiązanie nie wpłynęło bezpośrednio na poprawę frekwencji uczniów klas trzecich.

W GLĄD DO DZIENNIKÓW F REKWENCJA OGÓLNA I SEMESTR 2007/2008

W GLĄD DO DZIENNIKÓW F REKWENCJA OGÓLNA II SEMESTR 2007/2008

P ORÓWNANIE FREKWENCJI W KLASIE II C W POPRZEDNIM I OBECNYM ROKU SZKOLNYM

W GLĄD DO DZIENNIKÓW F REKWENCJA NA OSTATNICH 3 GODZINACH (I SEMESTR )

W GLĄD DO DZIENNIKÓW F REKWENCJA NA OSTATNICH 3 GODZINACH (II SEMESTR )

Z ESTAWIENIE FREKWENCJI OGÓLNEJ I NA OSTATNICH 3 GODZINACH W KL. I C

P ORÓWNANIE FREKWENCJI W KLASACH III W POPRZEDNIM I OBECNYM ROKU SZKOLNYM Klasa III a: - - frekwencja w I sem. r. szk. 2006/2007 – 75,30% - - frekwencja w I sem. r. szk. 2007/ ,60% - - frekwencja w II sem. r. szk. 2006/2007 – 69,70% - - frekwencja w II sem. r. szk.2007/2008 – 69,72% - Klasa III b: - - frekwencja w I sem. r. szk. 2006/2007 – 79% - - frekwencja w I sem. r. szk. 2007/2008 – 63% - - frekwencja w II sem. r. szk. 2006/2007 – 78% - - frekwencja w II sem. r. szk. 2007/2008 – 58%

W NIOSKI Zeszyt kontaktów z rodzicami Znacznie zmniejszyła się absencja na ostatnich godzinach lekcyjnych. W klasie II c frekwencja w I sem. poprawiła się o 12%, a w II sem. zwiększyła się aż o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W obecnej klasie I c frekwencja w I sem. poprawiła się o 3%, a w II sem. zwiększyła się o ponad 10% w porównaniu z inną klasą pierwszą w poprzednim roku szkolnym. Zeszyt kontaktów z rodzicami będzie wdrażany we wszystkich klasach w kolejnym roku szkolnym..

W NIOSKI Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego W klasie III a był minimalny wzrost frekwencji po zastosowaniu działania (I sem. wzrost o 1,3%, a w II sem. o 0,02%). W klasie III b planowanie ścieżki rozwoju zawodowego nie miało żadnego wpływu na frekwencję. Generalnie działanie to nie miało większego wpływu na zmianę frekwencji, będzie jednak realizowane w następnym roku w ramach doradztwa zawodowego.