Program budowy linii dużych prędkości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
Program budowy linii dużych prędkości w Polsce
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata 2006 – organizacja i etapy prac Bogdan Kawałko Dyrektor Lublin, 20 sierpnia 2012.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie zimowym Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie.
OFERTA INWESTYCYJNA MŁYNY. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Historia kolei na terenach południowej Polski
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Program budowy linii dużych prędkości zachodnia część województwa łódzkiego Jan Raczyński – Dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Warta, 12.11.2010

Program budowy linii dużych prędkości w Polsce Działania prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: - prace przygotowawcze do budowy linii dużych prędkości w perspektywie do 2020 r. - prace koncepcyjne dla dalszego rozwoju sieci dużych prędkości do 2040 r. Podstawy działań: - Uchwała Rady Ministrów 276/2008 o przyjęciu strategii ponadregionalnej w sprawie budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce - Master Plan dla Transportu Kolejowego w Polsce do 2030 roku

2008 – Uchwała Rady Ministrów 276/2008 o przyjęciu strategii ponadregionalnej w sprawie budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce

Planowane linie dużych prędkości – kluczowy element polskiej sieci kolejowej Prace przygotowawcze do budowy nowej linii Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań wraz z łącznikami do linii CMK. Prace przygotowawcze do przystosowania E65 (CMK) z Warszawy do Katowic i Krakowa do parametrów linii dużej prędkości z rozbudową w kierunku południowym (obecnie studium wykonalności). - I etap: przystosowanie linii CMK do prędkości 200 km/h, - II etap: modernizacja do prędkości 300 km/h. Działania komplementarne dla obu projektów m.in. przebudowa węzłów kolejowych i dworców

kolei dużych prędkości w Polsce Główne cele budowy kolei dużych prędkości w Polsce 1. Skrócenie czasu podróży: Pomiędzy największymi aglomeracjami w Polsce do mniej niż 2 godzin. Z centrum kraju do regionów przygranicznych do ok. 3 godzin. Z zachodu na wschód i z północy na południe do 5-6 godzin. Zapewnienie 80% obywateli kraju dostępu do kolei dużych prędkości przy czasie dojazdu do najbliższej stacji obsługującej pociągi dużych prędkości nie dłuższym niż godzina.

Harmonogram prac budowy linii i działań komplementarnych Zadanie Termin realizacji Studium wykonalności dla linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław I etap: 2010-2011 II etap: 2011-2012 Studia wykonalności dla przebudowy węzłów kolejowych Warszawa, Poznań, Wrocław, Łódź (z tunelem) 2010-2012 Przygotowanie standardów dla budowy nowej linii Przygotowanie kadr dla projektowania, budowy i eksploatacji linii 2010-2020 Budowa linii i uruchomienie przewozów 2014-2020 Modernizacje innych linii i dworców

Linia Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Parametry nowej linii Długość linii ok. 450 km Maksymalna prędkość 350 km/h Elektryfikacja 2 x 25 kV, 50 Hz Standardy techniczne Zgodne ze specyfikacjami TSI HS Czasy przejazdu: Warszawa – Łódź Warszawa – Poznań Warszawa – Wrocław 35 min (obecnie ok. 1h 30 min) 1 h 35 min (obecnie ok. 3 h) 1 h 40 min (obecnie ok. 5 h)

Studium wykonalności dla modernizacji linii E65 Południe (CMK) do parametrów kolei dużych prędkości Zadania w ramach studium wykonalności (2009-2012): - zadanie 1: modernizacja linii CMK Grodzisk – Zawiercie do parametrów linii dużej prędkości (do 300km/h); - zadanie 2: wydłużenie linii CMK lub modernizacja istniejącej linii do Katowic; - zadanie 3: wydłużenie linii CMK lub modernizacja istniejącej linii do Krakowa; - zadanie 4.1: wydłużenie linii CMK lub modernizacja istniejącej linii z Katowic do granicy polsko-czeskiej; - zadanie 4.2: wydłużenie linii CMK lub modernizacja istniejącej linii z Katowic do granicy polsko-słowackiej.

Linia Warszawa – Katowice/Kraków – granica południowa Parametry nowej linii Długość linii ok. 440 km Maksymalna prędkość do 300 km/h Elektryfikacja 2x25 kV, 50Hz Standardy techniczne Zgodnie ze specyfikacjami TSI HS Czasy przejazdu: Warszawa – Katowice Warszawa – Kraków Łódź – Kraków Poznań – Kraków 1h 15min (obecnie 2h 25min) 1h 15min (obecnie 2h 35min) 1h 25min (obecnie ok. 5h) 2h 25min (obecnie ok. 7h)

Dalsze plany rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują plan budowy kolei dużych prędkości w Polsce w perspektywie do 2040 r. Studium wykonalności sugerowanych nowych połączeń krajowych przygotowane przez Instytut Kolejnictwa (IK): - Szczecin, Gdańsk, Lublin/Rzeszów Międzynarodowe połączenia zgodnie z wytycznymi Grupy Wyszehradzkiej: - Berlin, jako przedłużenie linii Warszawa – Łódź – Poznań - Praga, jako przedłużenie linii Warszawa – Łódź – Wrocław - Wiedeń/Praga/Budapeszt/Bratysława, jako przedłużenie linii E65

Uwarunkowania programu rozwoju kolei dużych prędkości do 2040 r. Konieczność przeprowadzenia dodatkowych analiz poza Master planem dla kolei do 2030 r. – analityczne prace nad studium wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław oraz linii E65 Południe (CMK) powinny być rozważone w 30-letniej perspektywie Propozycja Eksperckiego projektu planu przestrzennego kraju do 2033 r., która definiuje w nowy sposób potrzebę rozwoju kolei dużych prędkości Nowe wyzwania dla transportu kolejowego w programie Polska 2030. Zmiany rozwojowe. Komunikat „Zrównoważona przyszłość Transportu: w Kierunku zintegrowanego, zaawansowanego technicznie, przyjaznego użytkownikowi systemu”, przyjęty przez Komisję Europejską Co do ostatniego punktu to jest to moje tłumaczenie, nie wiem czy istnieje jakieś oficjalne tłumaczenie tej publikacji

Największe polskie miasta połączone siecią kolei dużych prędkości do 2040 r.

Proponowana sieć kolei dużych prędkości w Polsce do 2040 r.

Dalsze działania w zakresie przygotowania Programu kolei dużych prędkości do 2040 r. Konsultacje dotyczące propozycji kierunków rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce (wyniki zostaną przekazane jednostkom samorządowym w najbliższych miesiącach). Wstępne studia wykonalności dla wybranych korytarzy i regionów. Rekomendacje dla Ministra Infrastruktury i Zespołu Międzyresortowego Po zaakceptowaniu programu – rewizja Master Planu dla polskich kolei i przedłużenie jego perspektywy do 2040 r.

Oświadczenie Ministrów Infrastruktury Grupy Wyszehradzkiej w kontekście sieci kolei dużych prędkości w Europie Centralnej – 20 kwietnia 2010 r. Dalsze działania: Konsultacje ze Słowacją, Republiką Czeską i Niemcami opracowanie wspólnych studiów dotyczących wyboru ostatecznej trasy nowych linii włączenie propozycji do wybranych linii w system TEN-T

Opcja 1. Opcja 1a – przebieg nad Zalewem Jeziorsko Opcja 1b – przebieg pod Zalewem Jeziorsko

Opcja 2.

Przebieg KDP w ramach Łódzkiego Węzła Kolejowego

Przebieg linii w rejonie Sieradza, Zduńskiej Woli, Szadka i Warty

Korzyści dla regionu Budowa regionalnej stacji dla wybranych pociągów umożliwi: - zapewnienie sprawnych połączeń z pozostałymi regionami - podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej - rozwój turystyki - możliwość utworzenia szybkiego, regionalnego połączenia z Łodzią Warunki budowy dla stacji - dobre drogi dojazdowe (preferowana droga krajowa) do Sieradza, Zduńskiej Woli, Szadku i Warty - zapewnienie regularnego transportu publicznego do stacji (władze samorządowe) - partycypacja w kosztach budowy

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Europejski Fundusz Spójności, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko