Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Dróg Wojewódzkich na lata 2007 – 2013
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Rola transportu w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Największe miasta POLSKI.
Wybrane miasta polski Natalia Munik.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Emilia Kozłowska. Spis treści Gdańsk Kraków Poznań Warszawa Wrocław.
Aleksandra Nowocińska
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Zadania samorządów lokalnych w świetle celów Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku. Innowacyjne Mazowsze mgr inż. arch. Piotr Brzeski.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Zapis prezentacji:

Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu Tomasz Sieradz Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego 20 lutego 2006 r. Warszawa

Mazowsze w kontekście międzynarodowym i krajowym Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Mazowsze w kontekście międzynarodowym i krajowym Podstawowym wyróżnikiem Mazowsza i determinantą dla rozwoju transportu jest jego położenie w węźle trzech, z czterech przebiegających przez Polskę, ustanowionych transeuropejskich korytarzy transportowych. Są to: K I Warszawa – kraje nadbałtyckie; K II Berlin – Warszawa – Moskwa K VI Gdańsk – Warszawa – Katowice KA postulowany Gdańsk – Warszawa – Odessa

Budowa autostrady A2 w obszarze województwa; Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Aktualnie główne przesądzenia istotne dla dalszego rozwoju Mazowsza i kraju będą mieć elementy infrastruktury transportowej o znaczeniu magistralnym takie jak: Budowa autostrady A2 w obszarze województwa; Wybór lokalizacji nowego centralnego lotniska dla Polski na osi Warszawa – Łódź; Wybór wariantu planowanej kolei dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław.

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Wybór lokalizacji nowego centralnego lotniska dla Polski na osi Warszawa – Łódź; Lokalizacja nowego lotniska centralnego winna mieć miejsce w odległości nie większej niż 30-40km od granic Warszawy o magistralnym połączeniu drogowym i kolejowym z obszarami metropolitalnymi Warszawy i Łodzi - Uchwała Nr 65/2004 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 7 czerwca 2004 r. w sprawie uchwalenia Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego (Dz. U. Woj. Mazowieckiego Nr 217 poz. 5811 z dnia 28 sierpnia 2004 r.)

Wstępne studium wykonalności budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań (styczeń 2006) Modlin Wołomin Sochaczew Baranów Mszczonów Babsk

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Stanowisko Zarządu Województwa Mazowieckiego dotyczącego wstępnego studium wykonalności budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań z dnia 24 stycznia 2006 r. Rekomendacja włączenia projektowanej linii do Warszawy, jak najbliżej miasta (w rejonie stacji Gołąbki a nie w stacjach Grodzisk Maz. czy Pruszków), co pozwala na uzyskanie utrzymania dużych prędkości na dłuższym odcinku planowanej trasy; Włączenie lokalizacji nowego portu lotniczego w system obsługi planowaną szybką koleją, z przyjęciem, że nowe centralne lotnisko będzie pierwszą stacją na trasie kolei pomiędzy Warszawą i Łodzią; Konieczność kompleksowego uwzględniania istniejących i planowanych podsystemów transportowych (drogowy, kolejowy, lotniczy).

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Położenie Mazowsza w międzynarodowym układzie korytarzy transportowych miało kluczowe, nadrzędne znaczenie dla kształtowania systemów transportowych w dokumentach Samorządu Województwa Mazowieckiego. Strategicznym celem przy tym jest potrzeba zwiększenia spójności w układzie wojewódzkim i krajowym. Znalazło to odzwierciedlenie w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego z 2001 r., obecnie aktualizowanej oraz w jej przestrzennym odniesieniu - w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego uchwalonym w 2004 r.

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Podstawowy szkielet systemu transportowego Mazowsza określony w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego tworzą: K VI KA K I korytarze transeuropejskie I,II,VI oraz postulowany KA (umowy międzynarodowe), korytarze ponadregionalne Warszawa-Radom-Kraków, Piotrków Trybunalski-Radom-Lublin, Warszawa-Płock (propozycja wojewódzka). K II K II K VI

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Wypełnienie korytarzy transportowych w obszarze woj. mazowieckiego stanowią elementy infrastruktury: K I Warszawa – kraje nadbałtyckie: droga ekspresowaS8 „Via Baltica” i linia kolejowa E75; K II Berlin – Warszawa – Moskwa autostrada A2 oraz linia kolejowa E20 i obwodnica towarowa CE20; K VI Gdańsk – Warszawa – Katowice autostrada A1 i drugie połączenie drogowe poprzez S7 i S8 oraz linia kolejowa E65-CMK; KA postulowany Gdańsk – Warszawa – Odessa drogi ekspresoweS10 i S17 oraz linia kolejowa E28). CMPL Okęcie w węźle tych korytarzy

Korytarze ponadregionalne: Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Korytarze ponadregionalne: Warszawa – Radom – Kraków z drogą krajową S7 i linią kolejową; Korytarz wschód – zachód na południu Mazowsza z drogą krajową Nr 12 i linią kolejową; Warszawa – Płock z drogą krajową Nr 62. Podnoszenie standardów technicznych (budowa, przebudowa) infrastruktury stanowiących wypełnienie korytarzy transportowych transeuropejskich i regionalnych uznano za priorytetowe zarówno w Planie Województwa jak i w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego.

Są to: Uzupełnienie korytarzy transportowych stanowić będą Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie korytarzy transportowych stanowić będą kształtowane połączenia obwodowe zwiększające spójność regionu. Są to: Wielka Obwodnica Mazowsza w paśmie ośrodków subregionalnych oparta o drogi krajowe Nr 60, Nr 63 i S12 na południu oraz fragment drogi wojewódzkiej Nr 677 Duża Obwodnica Warszawy oparta o drogi krajowe Nr 50 i Nr 62 Pierścień Zewnętrzny Warszawy (Ekspresowa Obwodnica Okołowarszawska: Konotopa-Trasa AK, Południowa Obwodnica Warszawy, Wschodnia Obwodnica Warszawy)

(w południowo-zachodnim paśmie OMW), Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego W zakresie dróg wojewódzkich celem jest zintegrowanie, uzupełnienie i usprawnienie układu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru metropolitalnego Warszawy. Natomiast działania kierunkowe dotyczyć będą poprawy spójności regionu (odtworzenie Traktu Królewskiego na południu Mazowsza, skrócenie powiązań Ostrołęki z Warszawą). Zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym MZDW do roku 2013 planowana jest przebudowa 39 odcinków dróg wojewódzkich, w tym: w obszarze metropolitalnym Warszawy: przebudowa 15 odcinków dróg wojewódzkich wraz z obejściami miast na odcinkach o największym natężeniu ruchu np. obwodnica Milanówka i Grodziska Maz., Błonia, budowa drogi wojewódzkiej „Paszkowianki” (w południowo-zachodnim paśmie OMW), poza obszarem metropolitalnym: przebudowa 24 odcinków dróg wojewódzkich, w tym budowa przeprawy mostowej w Solcu n/Wisłą.

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Transport publiczny Samorząd Województwa aktywnie włącza się w proces aktywizacji „kolei regionalnych” i aglomeracyjnych poprzez organizację i wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich (spółka samorządowa działająca na rzecz rozbudowy WKD o nowe linie do Janek, Okęcia i linię miejską w Pruszkowie, modernizacji infrastruktury kolejowej i taboru, zakupu nowego taboru, budowy parkingów przy linii).

Dziękuję za uwagę Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego Dziękuję za uwagę

Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego I Rozwoju Regionalnego