Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza"— Zapis prezentacji:

1 CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza
Patryk Wild Przewodniczący zespołu ds. komponentu kolejowego w zespole doradczym pełnomocnika Rządu ds. CPK

2 I po 1945r poza likwidacjami niewiele z tym zrobiono
Infrastruktura 1945 Gęstość sieci kolejowej Długość w km na 100 km2 Województwo Podlaskie 3,89 Województwo Mazowieckie 4,8 Województwo Śląskie 17,7 Średnia krajowa 6,3 I po 1945r poza likwidacjami niewiele z tym zrobiono

3 Układ przestrzenny i zaludnienie
Populacja Stolicy stanowi mniej niż 5% ludności Kraju Dwa obszary o cechach Megapolis zajmujące 12% powierzchni Kraju zamieszkuje 25% jego mieszkańców Megapolis Centralna (Warszawa – Łódź) w środku „białej plamy” infrastrukturalnej po byłej Kongresówce Blisko 50% mieszkańców Polski mieszka na obszarze 25% powierzchni Kraju 75% procent populacji miast (ponad połowa populacji Kraju) mieszka w 200 ośrodkach miejskich.

4 Nowe odcinki sieci na tle planowanego docelowego układu relacji
Odcinek Dł. (km) Warszawa – CPK- Łódź 125 Łódź -Sieradz 44 Sieradz – Wieruszów* 54 Ligota- Czernica Wr. 24 Świebodzice/Świdnica- Wałbrzych – Sędzisław ** 30 Sieradz – Kalisz Kalisz – Pleszew 35 Szczecin Port- Dąbie 6 Nakło –Okonek* 72 CMK – CPK - Płock –Włocławek 120 Dobrzyń n. Wisłą – Grudziądz- Warlubie 115 W-Wa Choszczówka – Nasielsk 33 Łącznia W-wa Wsch-Marki 2 Trawniki - Zamość – Tomaszów Lubelski 99 Ostrołęka –Pisz- Giżycko* 122 Kielce-Wąsosz Konecki 25 CPK- Grójec-Warka 65 Radom – Iłża- Kunów 52 Zbydniów –Zalesie gorz. 9 Łętownia - Rzeszów 41 Skrót Rzeszów – Jasło/Krosno 28 Rzeszów- Sanok** 50 Wąsosz Konecki- Kielce Busko Zdrój- Żabno 42 Tarnów- Nowy Sącz ** CMK(Biała Błotna) – WMS-Chełmek (linia 93) 61 Kraków-WMŚ-Katowice Chybie- Jastrzębie Zdrój – Gr. Państwa 32 Razem do 2030 r. 1340 Nowe odcinki sieci na tle planowanego docelowego układu relacji główne relacje międzyregionalne nowe odcinki sieci kolejowej * Przebieg do potwierdzenia na etapie SW nowe odcinki do realizacji po 2030 r. ** Realizacja uwarunkowana międzynarodowo po 2030 r

5 Proponowany układ węzła
Etap Warszawa Łódź Katowice/Kraków

6 Bydgoszcz Koszalin Etap Warszawa Łódź

7 Bydgoszcz Koszalin Etap Warszawa Łódź Radom Rzeszów

8 Etap 2a -z łącznikiem kampinoskim Olsztyn Bydgoszcz Gdańsk Koszalin
Warszawa Łódź Radom Rzeszów

9 Duopolis Warszawa – Łódź
Potencjał populacji Schemat podstawowy układu komunikacji Ponad 4,5 miliona mieszkańców obszaru Duopolis, Populacja powiatów pomiędzy Warszawą a Łodzią - ponad 900 tys. mieszkańców, w tym 400 tysięcy w miastach z przystankami kolejowymi systemu duopolis Populacja powiatów sąsiadujących z CPK ponad 500 tysięcy mieszkańców. Bydgoszcz Koszalin Gdańsk Poznań Szczecin Ożarów M. Gdańsk Olsztyn Błonie Łowicz Sochaczew Szczecin Poznań Kalisz Zielona Góra Wrocław CPK Mazury Białystok Brześć (BL) 24 minuty 15 minut Łódź Warszawa Skierniewice Żyrardów Koluszki Grodzisk m. Pruszków Lublin Rzeszów Kielce Kraków Katowice Radom Kielce Rzeszów Opole Częstochowa Czas przejazdu pomiędzy centrami głównych ośrodków poniżej 45 minut

10 Nowe linie kolejowe w Województwie Mazowieckim
Odcinek Długość (km) W tym w województwie Maz. Rezultat dla relacji Czas przejazdu (najkrótszy) obecny przejazdu (najkrótszy) Skrócenie (%) Warszawa – CPK- Łódź 125 48 Warszawa Centralna- Łódź 0:42 1:26 51% Węzeł CPK 80 Warszawa Śródmieście- CPK 0:35/0:55/0: - CMK – CPK - Płock –Włocławek 120 98 Warszawa Centralna- Płock 2:30 72% W-Wa Choszczówka – Nasielsk 33 Warszawa Centralna- Ciechanów 0:40 0:53 24% Łącznia W-wa Wsch.-Marki(LK21) 2 Warszawa wsch. - Wołomin 0:16 0:27 40% Ostrołęka –Łomża-Pisz- Giżycko 135 13 Warszawa Centralna - Ostrołęka 1:00 2:34* 60% CPK- Grójec-Warka 65 Grójec- Warszawa 0:38 brak Radom – Iłża- Kunów 52 37 Iłża - Radom 0:15 Razem do 2030 r. 611 376 W rezultacie inwestycji kolejowych związanych z CPK gęstość sieci kolejowej województwa Mazowieckiego wzrośnie do 5,85 km linii na 100km 2 i będzie nadal niższa od średniej krajowej, która po rozbudowie sieci wynosić będzie 6,75 km na 100km 2

11 Projekty komplementarne
„(…) stworzenie mechanizmów inspirowania i wsparcia projektów komplementarnych, realizowanych przez samorządy, lub we współpracy z samorządami przez jednostki organizacyjne podległe administracji centralnej”

12 Warszawska Kolej Obwodowa
Budowa dwóch odcinków nowej linii SKM o sumarycznej długości 14 km Budowa nowych stacji częściowo na liniach istniejących Stworzenie w oparciu o SKM oraz Metro sieci szybkiego transportu miejskiego w układzie krzyżowo okrężnym na wzór innych metropolii. Warszawska kolej obwodowa – nowa linia Nowe stacje węzłowe Nowe przystanki kolejowe

13 Potencjalne projekty komplementarne
Nowe linie aglomeracyjne: Zegrze – Serock- Pułtusk- (Maków Mazowiecki- Przasnysz) Sulejówek-Węgrów- Sokołów Podlaski -(Siemiatycze) Naziemne przedłużenie Metra Huta – Cm. Północny – Łomianki (Dziekanów) Kabaty - Konstancin. J (G. Kalwaria) LRT TramTrain Wołomin- Al. Solidarności- Ożarów Sulejówek – Al. Jerozolimskie- WKD Podkowa Leśna LRT rewitalizacja wąskotorowa Piaseczno –Grójec (Nowe Miasto nad Pilicą

14 Dziękuję za uwagę Patryk Wild


Pobierz ppt "CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza"

Podobne prezentacje


Reklamy Google