MOJA GMINA EFEKT KOŃCOWY PROJEKTU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

Tajemnice Lublina Cztery Muszkieterki (Maja, Dominika, Agata, Martyna)
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
URZĄD GMINY I MIASTA W OZIMKU
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Poznajmy się Kandydatka na burmistrza miasta Żary
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Usłyszeć miasto o audioguide gdańsk, wygodnym zwiedzaniu oraz kierowaniu strumienia turystów.
Powstało gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka. Powstało gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka. Rozpoczął się cykl imprez kulturalnych,
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Foto: Beata Krok –PBW Filia Gorlice, Piotr Gajda-Urząd Miasta Gorlice
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Nowej Soli
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Konkurs: Na dobry początek
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
fragmenty wywiadu przeprowadzonego w marcu 2010 roku z mieszkańcami miasta.
Biblioteka okręgowa w Buskerud: „Nowy w Buskerud”
Opracowała grupa Paczka z Gogolina pod opieką Joachima Stieblera.
Szkoła Podstawowa im. Igora Sikiryckiego w Woli Zaradzyńskiej.
,,Miasteczko moje, nadłączne, nadrzeczne”
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
EKO- rozwój Suchedniowa
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
ZSP nr 4 w Skarżysku-Kamiennej
MÓJ PCIM – MAŁA OJCZYZNA
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Innowacja organizacyjna „Klik… i wiem wszystko” z zakresu historii i społeczeństwa oraz technologii informacyjnej Alicja Krupska, Ewa Oleszczak.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Tytuł.prezentacji Gdyński dialog z seniorami – mechanizm refleksyjnego kształtowania przestrzeni miasta, w odpowiedzi na potrzeby osób starszych „Samorząd.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
PRUDNICKA RADA SENIORÓW PRUDNICKA RADA SENIORÓW „ Senior – brzmi dumnie „ opracował : Edward Bednarski.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Wadowicach 20 lat Samorządu terytorialnego – czyli co zmieniło się w naszym mieście?
Gimnazjum numer 5 w Jarocinie W ciągu ostatnich dwudziestu lat w naszym mieście zmieniło się bardzo dużo rzeczy. Żyje nam się coraz lepiej a ogromny.
Cele projektu chęć poznania dziejów naszych przodków zdobycie wiedzy na temat historii naszej gminy poznanie różnych metod badawczych w pracy historyka.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
„Wyszków – moja mała Ojczyzna” Przedszkole nr 9 „Bajka” w Wyszkowie
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
INTEGRACYJNE KOŁO MIŁOŚNIKÓW KIELC „Razem w mieście”
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
A czy znasz ty bracie młody, Twoje ziemie, twoje wody… Innowacja pedagogiczna.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
MŁODZI DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ 1 EDYCJA 2013/2014 Gimnazjum nr 1 im. Hugona Kołłątaja W Dąbrowie Górniczej.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Dzień Strażaka 2008 W dniu 10 maja 2008 roku w Grudusku odbyły się powiatowe obchody „Dnia Strażaka” połączone z jubileuszem 100 – lecia Ochotniczej Straży.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
 Zespół Szkoły z Klasą 2.0 realizował w pierwszym semestrze roku szkolnego 2014/2015 projekt pt. „Kielce – świętokrzyskie Serce”.  W jego skład weszły.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
TURNIEJ WIEDZY POŻARNICZEJ
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
ZWYCZAJNI-NADZWYCZAJNI
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Zapis prezentacji:

MOJA GMINA EFEKT KOŃCOWY PROJEKTU Czyli wyniki naszej pracy w wielkim skrócie

Nasze cele: zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat historii własnego miasta ( ludzi, zabytków), zainteresowanie różnymi aspektami życia społecznego w mieście, poszukiwanie, porządkowanie, wykorzystanie informacji z różnych źródeł, prezentowanie pracy własnej twórcze rozwiązywanie problemów, pobudzanie do samodzielnej pracy, pobudzenie poczucia przynależności do społeczności lokalnej wykorzystanie nowych technologii w pracy badawczej historyka

Realizacja zadań: Grupa I: urzędy i instytucje gminne Grupa II: nasze zabytki Grupa III: ciekawe miejsca

Poznaliśmy instytucje i urzędy działające w naszej gminie

Przeprowadziliśmy wywiady z przedstawicielami gminnych urzędów i instytucji P. Janina Okrągły – poseł na sejm RP P. Mirosław Jelonek – komendant Powiatowej Straży Pożarnej P. Franciszek Fejdych - burmistrz miasta Prudnika P. Grażyna Klimko - z-ca dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy

Skatalogowaliśmy nasze zabytki

Opracowaliśmy trasę tropem najciekawszych zabytków Oczywiście sami ją przetestowaliśmy i uwieczniliśmy na mapie przy pomocy GPS-a i Google maps

Wytropiliśmy ciekawe miejsca Zbadaliśmy poglądy naszych kolegów i koleżanek na temat ciekawych miejsc w naszym regionie Nanieśliśmy te miejsca na mapę Udokumentowaliśmy ich atrakcyjność

Opracowaliśmy quiz wiedzy o regionie Nie tylko sprawdziliśmy naszą wiedzę ale także doskonale bawiliśmy się podczas szkolnego quizu wiedzy o naszym regionie Sprawcą tego było TESTICO

Jako troskliwi mieszkańcy opracowaliśmy „10 przykazań dobrego prudniczanina” CZYLI DLACZEGO WARTO ZNAĆ HISTORIĘ NASZEGO REGIONU: I. Żebyśmy wiedzieli, kim jesteśmy II. Żebyśmy szanowali swoje miasto i jego historię III. Żebyśmy znali tradycję i kulturę naszego regionu IV. Żebyśmy wiedzieli, co mijamy po drodze do szkoły V. Żebyśmy umieli udzielić informacji ciekawemu turyście VI. Żebyśmy wiedzieli, kto tworzył miasto i mogli z niego brać przykład VII. Żebyśmy byli dumni z naszego pochodzenia VIII. Żebyśmy mieli motywację do działania na rzecz naszego miasta i mieszkańców IX. Żebyśmy dbali o wygląd naszego miasta… X. …i nie niszczyli żadnej rzeczy, która jego jest.

Projekt realizowali: 1. Natalia Husiak 2. Małgorzata Piskoń 3. Michał Sobkowicz 4. Justyna Małek 5. Marta Kwiatkowska 6. Łukasz Puzio 7. Kacper Kowalczuk 8. Bartosz Buczman 9. Remigiusz Jarzycki 10. Natalia Ozimek 11. Kinga Koryzna 12. Agata Kozioł 13. Katarzyna Ner 14. Patryk Biedka 15. Julian Kuriata 16. Bartosz Poterałowicz Pod kierunkiem Magdaleny Jędrzej

Dziękuję za współpracę Magdalena Jędrzej