Gotycki Toruń (wycieczka 1-dniowa) 20 października 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 4.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE ROK SZKOLNY 2012/2013. Nr formy FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 212Co młody polonista wiedzieć powinien? M. Acalska15120.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Kolegium Zakonu Pijarów
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Asystentura Comeniusa – Georgi Georgiev
Projekt edukacyjny w gimnazjum
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Wiedza o społeczeństwie
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wychowanie ku tolerancji”
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
W ramach realizacji programu
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Uczniowie naszej szkoły (klasy I-III) po raz kolejny biorą udział w projekcie „KinoSzkoła”. Warsztaty, prelekcje oraz filmy odbywają się w Pałacu Kultury.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny 2012/2013

Gotycki Toruń (wycieczka 1-dniowa) 20 października 2012 Treści: zwiedzanie m.in. Katedry św. Janów, Ratusza i Rynku, Krzywej Wieży Muzeum Kopernika, seans w Planetarium.

Jak napisać autorski program nauczania historii i wiedzy o społeczeństwie? (8 godz.) Treści: podstawy prawne tworzenia autorskiego programu nauczania, podstawa programowa a program nauczania, zasady tworzenia autorskiego programu nauczania, ewaluacja programu nauczania.

Pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej (6 godz.) Treści: walory edukacyjne wycieczki historycznej, zaplanowanie i realizacja „lekcji” w muzeum i w archiwum, praca domowa ucznia.

Czas w historii czyli jak uczyć chronologii w szkole podstawowej i gimnazjum. (6 godz.) Treści: chronologia nauką pomocniczą historii; pojęcia chronologiczne, sposoby pomiaru czasu na przestrzeni dziejów; umieszczanie wydarzeń, zjawisk, procesów historycznych w czasie, porządkowanie ich i ustalanie związków poprzedzania, równoczesności i następstwa.

ABC przygotowania uczniów do konkursów historycznych. (6 godz.) Treści: metodyka pracy z uczniami przygotowującymi się do konkursów historycznych, analiza przykładowych zadań konkursowych, ocena prac konkursowych.

Powtórka przed egzaminem – skuteczne sposoby powtarzania i utrwalania wiedzy z historii. (6 godz.) Treści: współczesna wiedza na temat procesu zapamiętywania, techniki i metody przydatne w powtarzaniu i utrwalaniu wiadomości, pomysły na skuteczną powtórkę na lekcjach historii.

Opozycja polityczna w Gorzowie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. (6 godz.) Treści: grupy opozycje w Gorzowie Wlkp. przed Sierpniem 1980, opozycja gorzowska w okresie szesnastu miesięcy „Solidarności”, środowiska opozycyjne w Gorzowie po wprowadzeniu stanu wojennego.

Współpraca z instytucjami społecznymi jako sposób realizacji postawy programowej wiedzy o społeczeństwie. (8 godz.) Treści: plan pracy dydaktycznej w oparciu o nową podstawę programową u uwzględnieniem wizyt i spotkań z przedstawicielami instytucji społecznych, młody obywatel w urzędzie, poznajemy organy ścigania, młody obywatel w sądzie, poszukujemy pomocy prawnej.

Wybrane modele ustrojowe państw demokratycznych na świecie. (8 godz.) Treści: system prezydencki, system semiprezydencki, system parlamentarno-gabinetowy, system parlamentarno-komitetowy, system kanclerski.