Niebieska Karta” - nowe zadanie dla systemu oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Nowe akty prawne związane ze zmianami w nadzorze pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkól.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Wychowanie do życia w rodzinie
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli oprac. E. Rostkowska D. Janiszewska Gorzów Wlkp., sierpień 2012 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
do szkół ponadgimnazjalnych
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Niebieska Karta” - nowe zadanie dla systemu oświaty Konferencja Metodyczna dla nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych województwa lubuskiego

Program Konferencji 12.30 – 12.40 Powitanie uczestników, otwarcie konferencji. 12.40 – 14.00 Niebieska Karta jako narzędzie systemowej i interdyscyplinarnej pracy z rodziną z problemem przemocy. 14.00 – 14.15 Przerwa. 14.15– 14.45 Praktyczne wskazówki dotyczące udzielania informacji na temat funkcjonowania dziecka jako element procedury Niebieskiej Karty.

Program Konferencji 14.45-15.15 Prezentacja oferty szkoleniowej WOM na rok szkolny 2012/13. Diagnoza potrzeb i oczekiwań szkoleniowych. 15.15-15.30 Nowości wydawnicze – prezentacja publikacji. 15.30 Zakończenie konferencji. Hasło do materiałów: NIEBIESKA KARTA

12.40-14.00 Niebieska Karta jako narzędzie systemowej i interdyscyplinarnej pracy z rodziną z problemem przemocy Prowadzący: Pani Agnieszka Olszewska

14.00-14.15 PRZERWA

14.15– 14.45 Praktyczne wskazówki dotyczące udzielania informacji na temat funkcjonowania dziecka jako element procedury Niebieskiej Karty Prowadzący: Pani Barbara Basińska

14.45-15.15 Prezentacja oferty szkoleniowej WOM na rok szkolny 2012/13.Diagnoza potrzeb i oczekiwań szkoleniowych. Prowadzący: Pani Dorota Maciejewska Pani Lidia Pyżyńska

OFERTA PRACOWNI PSYCHOEDUKACJI i WYCHOWANIA (wybrane formy)

warsztaty: „Błąd Kartezjusza” – inteligencja emocjonalna w służbie efektywnego działania warsztaty:„Wojna światów” – psychopatologie okresu dorastania (II edycja) warsztaty: Coaching w pracy nauczyciela warsztaty:Jak zapewnić dyscyplinę w klasie?(II edycja)

warsztaty:Trening rozwoju osobistego (III edycja kurs doskonalący: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. Cz. III - Jak rozmawiać z nastolatkami? warsztaty: Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w interwencji kryzysowej

seminarium: Planowanie pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej w kontekście wniosków z nadzoru pedagogicznego warsztaty: Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania seminarium: Dokumentowanie pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej

warsztaty: Diagnozowanie umiejętności matematycznych i polonistycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej w poradni psychologiczno-pedagogicznej warsztaty: Diagnozowanie umiejętności matematycznych i z języka polskiego uczniów gimnazjum w poradni psychologiczno-pedagogicznej warsztaty: Diagnozowanie umiejętności matematycznych i polonistycznych uczniów szkoły podstawowej w poradni psychologiczno-pedagogicznej

Informacje różne

„Mądre wychowanie. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” . Konferencja ORE „Mądre wychowanie. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” . 24 września 2012 r. Biblioteka Narodowa w Warszawie Formularz zgłoszeniowy na stronie ORE.

15.15-15.30 Nowości wydawnicze – prezentacja publikacji

Narzędzia diagnostyczne i materiały metodyczne wspomagające proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów. Dostępne www.scholaris.pl

Pracownia Testów Psychologicznych www.practest.com.pl

Projekty PTP IDS – Skala Inteligencji i Rozwoju Autorzy: Aleksander Grob, Christine S. Meyer i Priska Hagmann-von-Arx Test wykonaniowy, składający się z 19 podtestów badających sześć różnych obszarów funkcjonowania dziecka. Ze względu na szeroki zakres zdolności i umiejętności, które mierzy IDS, test może służyć do diagnozowania kilku różnych zmiennych: trzech aspektów inteligencji – płynnej, skrystalizowanej i ogólnej (wechslerowskie ilorazy inteligencji); sześciu sfer rozwoju (analiza profilowa rozwoju ogólnego lub analiza profilowa pojedynczej, konkretnej sfery rozwoju), dojrzałości szkolnej (analiza profilowa czterech ważnych dla funkcjonowania w szkole sfer rozwoju: kompetencje społeczno-emocjonalne, matematyka, język i motywacja osiągnięć). Narzędzie jest przeznaczone do badania dzieci między 5 a 10 rokiem życia. Badanie jest indywidualne, średni czas badania wynosi 90 minut. Standardowa procedura dopuszcza możliwość badania modułowego (badania tylko niektórych obszarów funkcjonowania). Polskie badania adaptacyjne przeprowadzono w latach 2010-2011.

Stowarzyszenie Edukacji bez Granic Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych ul. Korzeniowskiego 1, 80-508 Gdańsk http://www.pracowniatestow.pl/

Pomoc psychologiczno -pedagogiczna POLECANE NOWOŚCI WYDAWNICZE

Tytuł: Karta indywidualnych potrzeb ucznia Autorzy: Renata Naprawa, Alicja Tanajewska Wydawnictwo: Harmonia Rok wydania: 2012 Cena: 26,00

Tytuł: Pomóż dzieciom zrozumieć świat Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Autor: Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska Wydawnictwo: Harmonia Rok wydania: 2012 Cena: 23,00

Tytuł: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Tom 1 Redakcja: Guza Anna, Krzyżyk Danuta Wydawnictwo: Pedagogiczne ZNP Rok wydania: 2012 Cena: 25,00

Tytuł: Niebieska Karta Nowe obowiązki dyrektora gimnazjum wobec ucznia krzywdzonego płyta CD z wzorami dokumentów Wydawnictwo: Raabe Rok wydania: 2012 Cena: 69,00

Tytuł: Nowa procedura Niebieskiej Karty w szkole podstawowej płyta CD z wzorami dokumentów Wydawnictwo: Raabe Rok wydania: 2012 Cena: 69,00

Kierunki polityki oświatowej Ministra Edukacji Narodowej

Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli oprac. E. Rostkowska D. Janiszewska Gorzów Wlkp., sierpień 2012 r.

Spis treści Nowelizacje aktów prawnych Nowe akty prawne Projekty aktów prawnych

NOWELIZACJE

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (poz. 205) najważniejsze zmiany: zmiany wzorów świadectw ukończenia gimnazjum; zmiany wzoru zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego; zmiany wzoru świadectw szkolnych dla uczniów szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych i urzędach konsularnych. (zapis o projekcie edukacyjnym w gimnazjum na świadectwie ukończenia gimnazjum i w arkuszu ocen)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lipca 2012 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lipca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagradzania za pracę w dniu wolnym ( poz. 790) Zmiana rozporządzenia dotyczy wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r.

Tabela płac od 1 września 2012 r. Poziom wykształcenia Stopnie awansu zawodowego nauczyciel stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany   1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym 2 265 2 331 2 647 3 109 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata (inżyniera) z przygotowaniem pedagogicznym 1 993 2 042 2 306 2 707 3. Tytuł zawodowy licencjata (inżyniera) bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego lub nauczycielskiego kolegium języków obcych 1 759 1 802 2 024 2 366 4. Pozostałe wykształcenie 1 513 1 548 1 724 2 006

zmiany rozporządzenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 lutego 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (poz. 300) zmiany rozporządzenia: wymiar godzin na realizację zajęć „Wychowanie do życia w rodzinie” pozostaje bez zmian (po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców); zajęcia mogą być organizowane również w grupach międzyoddziałowych liczących nie więcej niż 28 uczniów. Nowelizacja wiąże się z wprowadzonymi jednocześnie zmianami w ramowych planach nauczania (nowe rozporządzenie MEN w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych)

zmiany dotyczą egzaminów zawodowych: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (poz. 262) ……….. zmiany dotyczą egzaminów zawodowych: egzaminy we wszystkich wyodrębnionych w zawodach kwalifikacjach będą obejmowały wykonanie testu praktycznego; uczniowie będą przystępować do egzaminów w trakcie nauki, nie - jak dotychczas - po zakończeniu szkoły; egzaminy będą organizowane przez okręgowe komisje egzaminacyjne, natomiast przeprowadzane będą w szkołach, placówkach i u pracodawców; część pisemną egzaminu można przeprowadzić w trybie on-line; po zdaniu egzaminu zdający otrzyma świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie. W rozporządzeniu uregulowano też zasady ponownego przystępowania do egzaminów.

zmiana rozporządzenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (poz. 426) zmiana rozporządzenia: określa wymagania kwalifikacyjne wobec nauczycieli przedmiotów uzupełniających w szkołach ponadgimnazjalnych; doprecyzowuje wymagania kwalifikacyjne. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 4 maja 2012 r.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2012 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym (poz. 393) zmiana rozporządzenia dotyczy regulacji godzin przeznaczonych na naukę języka mniejszości narodowej, etnicznej oraz dotyczy języka regionalnego. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r.

Nowe akty prawne

Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012r Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012r. w sprawie w ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (poz. 204) rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2012r. w klasie czwartej szkoły podstawowej i klasie pierwszej szkół ponadgimnazjalnych; w pozostałych klasach do zakończenia danego etapu edukacyjnego stosuje się dotychczasowe ramowe plany nauczania. Traci moc rozporządzenie MENiS z 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.

inne przypadki udzielenia pomocy z pominięciem kryterium dochodowego; Rozporządzenie Rady ministrów z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (poz. 706) określa: kryterium dochodowe do i powyżej 350zł. na jedną osobę w rodzinie (z wyłączeniem uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej); inne przypadki udzielenia pomocy z pominięciem kryterium dochodowego; pomoc obejmuje wszystkich uczniów niepełnosprawnych, niezależnie od sytuacji materialnej.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 18 lipca 2012r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (poz.752) Traci moc rozporządzenie MEN z dnia 8 czerwca 2009 w sprawie dopuszczenia do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (DZ. U. nr 89, poz. 730) Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 18 lipca 2012r.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 lipca w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat oraz przypadków, w jakich osoba, która ukończyła gimnazjum, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy (poz.857) określa: możliwość przyjmowania do publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej lub gimnazjum dla dorosłych osób, które najpóźniej w dniu rozpoczęcia nauki ukończyły 16 lat, jeśli mają opóźnienie w cyklu kształcenia; możliwość przyjmowania do publicznej lub niepublicznej szkoły ponadgimnazjalnej dla dorosłych osób, które najpóźniej w dniu rozpoczęcia nauki ukończyły 16 lat, jeśli mają opóźnienie w cyklu kształcenia związane z sytuacją zdrowotną lub losową; możliwość przyjmowania do publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej , gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej dla dorosłych, osób, które najpóźniej w dniu rozpoczęcia nauki ukończyły 15 lat, jeśli przebywają w zakładach karnych.

tryb postępowania w sprawie udzielania pomocy. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne (poz. 940) określa: formy, zakres pomocy i wysokość świadczenia (jednorazowe świadczenie pieniężne wynoszące 1000zł na jednego ucznia) dotyczy rodzin, które poniosły straty w wyniku powodzi, nawałnic w 2012r)); tryb postępowania w sprawie udzielania pomocy.

Projekty aktów prawnych

Dokumenty, nad którymi trwają prace: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia… 2012r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia …… 2012r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia … 2012r. zmieniające rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli

Dziękuję za uwagę lidia.pyzynska@womgorz.edu.pl