Jak przekazywać wiedzę z zakresu psychoprofilaktyki uzależnień

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Małopolski Program Kompleksowej Opieki Psychiatrycznej
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Postawa DEF. I: Stanisław Mika, Psychologia społeczna:
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Uczniowie klas piątych szkół podstawowych z terenu woj. podlaskiego. Działania długofalowe, realizowane cyklicznie w okresie od lutego do czerwca - począwszy.
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
PRZEMOC I AGRESJA.
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Uzależnienia a rozwój dziecka
Tysiące odbiorców programu rocznie PORADNIA NA KÓŁKACH KONTAKT BUS Bezpośredni sposób udzielania pomocy w miejscu przebywania młodzieży (gdańskie podwórka.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Moje dziecko idzie do szkoły
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
w praktyce pedagogicznej
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Problemy współczesnej młodzieży
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
mgr Małgorzata Piasecka
OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Czy to już uzależnienie?
Zarządzanie ryzykiem Wybory Samorządowe – gra decyzyjna
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Doskonalenie nauczycieli granty
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
PROFILAKTYKA PRZEMOCY WOBEC DZIECI W DZIAŁANIACH FUNDACJI MEDERI
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Jak przekazywać wiedzę z zakresu psychoprofilaktyki uzależnień Violetta Pulwarska Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych

P r o f i l a k t y k a UZALEŻNIEŃ- jest działalnością zapobiegawczą obejmującą całą gamę różnorodnych, zdrowotnych i społecznych zagrożeń związanych z używaniem środków psychoaktywnych. Nie chodzi w niej o działania związane z uzależnieniem, lecz o działania skierowane na unikanie szkód społecznych i zdrowotnych. 2 2

LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ optymalne warunki rozwoju atmosfera zaufania ZERO PRZEMOCY! pozytywne emocje konstruktywna krytyka wzmocnienia Kuratorium Oświaty w Warszawie, Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych

Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo zainteresowania się narkotykami: brak rodziców (przebywają często poza domem), zwłaszcza ojca, alkoholizm jednego z rodziców, brak norm i zasad regulujących zachowania dziecka (w szczególności brak zasady „ żadnych narkotyków w domu”), tolerancyjny stosunek rodziców do narkotyków,

Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo zainteresowania się narkotykami: słabe oceny, brak wiary we własne możliwości, trudności z czytaniem lub pisaniem, zaburzenia uwagi, zachowania agresywne wobec innych, rozrywkowe podejście do życia (liczy się tylko zabawa, nie ważne jakim kosztem).

„Ileż osób się natrudzi, By człowiek wyszedł na ludzi” Wiesław Czermak-Nowina

„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…” Stanisław Jerzy Lec 10 10 10