KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
Tłumaczenie zagranicznych dokumentów o wykształceniu
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
KURSY I EGZAMINY JĘZYKOWE W PWSZ
Praca w Polsce i za granicą
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W CHOSZCZNIE
Szkolnictwo wyższe w Polsce i w Szwecji
Szkolnictwo wyższe w Polsce i w Szwecji
ERASMUS… … czyli jak odbyć część studiów za granicą
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Proces Boloński Życie i twórczość.
Europejskie systemy edukacji (Polska, Węgry, Anglia)
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Definicje w uznawalności wykształcenia
ZAWÓD RATOWNIKA MEDYCZNEGO
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Język francuski na świecie
Język francuski na świecie
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
System edukacyjny w Hiszpanii
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Podstawowe informacje na temat programu
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Innowacyjne podręczniki do kształcenia zawodowego Kształcenie.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
Arif Erkol , Gdańsk. Studenci w Grupie Uczelni Vistula.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Polsko-hiszpański program dwudyplomowych studiów licencjackich (I stopnia) na kierunku Zarządzanie (moduł organizacyjny – Menedżer biznesu) realizowany.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Erasmus+ Praktyki.
Włoski system edukacji
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ Art. 80. 2. Każdy może swobodnie opuścić terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Możliwości kształcenia za granicą: Polacy mogą studiować w każdym z 27 krajów członkowskich Każdy obcokrajowiec z terenów UE jest przyjmowanych na tych samych zasadach jak obywatele swojego kraju. Po przerwaniu nauki za granicą nie muszą zaczynać edukacji od początku, gdyż wybrana uczelnia zaliczy im okres studiów zagranicznych, a umożliwia to Europejski System Transferu Punktów ( ECTS ) Dyplomy uzyskiwane na wyższych uczelniach krajów unijnych są uznawane w całej Europie Studenci potrzebujący pomocy medycznej mogą korzystać z opieki medycznej w pełnym zakresie.

Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej – funkcjonuje przy polskim Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Do jej głównych zadań należą: * koordynacja i organizacja rekrutacji * kwalfikacja polskich naukowców i studentów na stypendia zagraniczne * kwalfikacja cudzoziemców na studia i staże w Polsce * opiniowanie projektów oraz negocjowanie umów, porozumień i programów międzynarodowych w zakresie kształcenia obywateli polskich za granicą i cudzoziemców w Polsce.

Charakterystyka kształcenia wyższego w wybranych krajach UE Szwecja : - możliwość studiowania na uniwersytetach lub kolegiach uniwersyteckich, utworzony sektor szkolnictwa. - posiadanie świadectwa ukończenia ogólnokrajowego programu w szkole średniej II stopnia, warunkiem przyjęcia na wszystkie typy studiów. Na większości kierunków obowiązują również specjalne wymogi, które zalezą od ich specyfiki lub rodzaju programu. - absolwentom przyznaje się 4 tytuły ogólne i ok. 40 zawodowych Portugalia: - w szkolnictwie wyższym obowiązuje system dualny - uczelnie są również uprawnione do kształcenia innego niż wyższe - aby rozpocząć studia, należy : ukończyć szkołę średnią lub placówkę kształtującą na równorzędnym poziomie , zdać egzaminy wstępne oraz spełnić inne warunki wynikające ze specyfiki wybranego kierunku. - w Portugalii przyznaje się następujące tytuły akademickie: licencjat, magister i doktor.

Słowacja : - aby ubiegać się o przyjęcie na studia, trzeba posiadać świadectwo zdania egzaminu końcowego w szkole średniej II stopnia - Studia I stopnia, kończą się uzyskaniem tytułu bakalar (BA). Dyplom umożliwia absolwentowi podjęcie studiów magisterskich lub wejście na rynek pracy Węgry: - dwa rodzaje placówek szkolnictwa wyższego: kolegia i uniwersytety. Oba te typy uczelni prowadzą studia na poziomach licencjackim, magisterskim oraz doktorskim. - dwuletnie zaawansowane programy kształcenia zawodowego mogą być z kolei realizowane przez instytucje szkolnictwa wyższego i szkoły średnie II stopnia. - warunkiem przyjęcia na studia jest pomyślne zdanie egzaminu kończącego kształcenie w zakresie szkoły średniej, który odgrywa rolę egzaminu wstępnego - aby ubiegać się o przyjęcie na studia magisterskie, należ posiadać tytuł licencjata. O rozpoczęciu studiów doktoranckich mogą zaś starać się kandydaci z tytułami magistrów. - liczbę bezpłatnych miejsc dla każdego stopnia i kierunku studiów co roku określają instytucje szkolnictwa wyższego – zarówno państwowe, jak i prywatne uczelnie – mają prawo oferować naukę płatną i bezpłatną.

Wielka Brytania (Anglia,Walia,Szkocja i Irlandia Północna) : -system szkolnictwa wyższego obejmuje tam uniwersytety, kolegia oferujące studia zawodowe i niewielką liczbę kolegiów uniwersyteckich - dla każdego kierunku ustala się kryteria indywidualne - placówki te przyznają: świadectwa i dyplomy ukończenia studiów, tytuły poświadczające naukę w kolegiach przygotowujących do dłuższych lub bardziej zaawansowanych studiów.

Matura międzynarodowa Organizacja międzynarodowej matury została założona w 1968r. I ma siedzibę w Genewie. Zrzesza około 1300 szkół i jest wspierana przez UNESCO. Zarządza nią Rada Fundacji, w której skład wchodzą m.in.. przedstawiciele rządów różnych państw oraz dyrektorzy szkół należących do organizacji.

Program matury międzynarodowej Obejmuje dwu letni kurs realizowany w Polsce w klasach drugich i trzecich liceów ogólnokształcących. Kurs ten kończy się uznawanym na całym świecie egzaminem dojrzałości i najczęściej pozwala na wybór uniwersytety bez egzaminów wstępnych. Przedmioty w programie IB są podzielone na grupy, do wyboru przez ucznia. Musi on wskazać: -trzy przedmioty na poziomie wyższym (HL) -trzy przedmioty na poziomie niższym (SL)

W ten sposób wybiera się poziom egzaminów końcowych W ten sposób wybiera się poziom egzaminów końcowych. Obowiązkowe przedmioty to: język polski, język obcy i matematyka. Uczeń może wybrać poziom. Musi też wybrać jeden przedmiot „społeczny”, jeden eksperymentalny, oraz jeden dodatkowy, związany zazwyczaj z kierunkiem studiów. Ma obowiązek napisać pracę dyplomową z wybranego przedmiotu w języku angielskim. Bierze też udział w międzydyscyplinarnych zajęciach określanych jako teoria wiedzy. Musi także napisać samodzielną pracę z jego zakresu. Jej ocena ma wpływ na całościowy wynik matury. Uczeń musi uczestniczyć w programie CAS, żeby uzyskać dyplom, młodzi ludzie muszą angażować się w pozaszkolne działania społeczne sportowe i twórcze. Wszystkie zajęcia w programie IB prowadzi się w języku angielskim, dlatego uczeń musi znać biegle ten język

Patryk Kopciał kl. Ib Źródła: Arkadiusz Janicki; „W centrum uwagi”, wyd. Nowa Era, Warszawa 2011 Internet (www.wikipedia.org Patryk Kopciał kl. Ib