KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
System ewaluacji NPR i NSRO
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Zarządzanie 1. Zarządzanie
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Planowanie i programowanie działań do planów wodno-środowiskowych
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rynek usług medycznych
Zarządzanie projektami
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
Katarzyna Michałowska-Knap, Marcin Włodarski, Dawid Dietrich Instytut Energetyki Odnawialnej Contact:
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Turystyka zrównowa ż ona. Turystyka- zjawisko przestrzennej ruchliwości ludzi, które związane jest z dobrowolną zmianą miejsca pobytu, środowiska i rytmu.
1 BADANIA NAUKOWE I PRACE ROZWOJOWE W DZIEDZINIE OBRONNOŚCI A REKOMENDACJE SPBN gen. broni w st. spocz. dr Lech KONOPKA Dyrektor Departamentu Zwierzchnictwa.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Problemy formalno-prawne w procesach rewitalizacyjnych Konferencja „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Wisła wzdłuż i w poprzek
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Rozwój województwa mazowieckiego w latach
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Prezentacja biznesplanu
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Prezentacja biznesplanu
Turystyka zrównoważona
Prezentacja biznesplanu
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT

Zarządzanie – to proces zmierzający do osiągnięcia zakładanych celów dzięki wykorzystaniu zasobów materialnych i ludzkich, obejmujący działania związane z planowaniem, organizowaniem, kierowaniem, koordynowaniem i kontrolą

Żywiołowy rozwój produktu ort Dominował w początkach rozwoju turystyki Leseferyzm – najbardziej skrajna forma żywiołowego rozwoju produktu ort (pozostawienie pełnej inicjatywy siłom wolnego rynku reprezentowanym przez sektor prywatny) Zysk i zwiększanie potencjału gospodarki turystycznej – główne cele przedsiębiorstw kształtujących produkt ort Rola sektora publicznego ograniczona do współudziału w promocji (np. biura promocji i informacji turystycznej)

Żywiołowy rozwój produktu ort Konsekwencje: Brak wyrazistego produktu i spójnego wizerunku ort Brak koordynacji działań różnych podmiotów Turystyka jako dziedzina wyizolowana, nie uwzględniająca lokalnych potrzeb Przekraczanie chłonności turystycznej oraz nadmierna pojemność bazy turystycznej Koncentracja na sprzedaży produktu i brak reakcji na zmiany popytu, „starzenie się” ort

Planowy rozwój produktu ort Wykształcił się po II wojnie światowej Wzmocnienie roli sektora publicznego Chęć przeciwdziałania ujemnym efektom podejścia żywiołowego Dwa nurty (zależne od motywacji): traktowanie funkcji turystycznej jako wyizolowanej dziedziny lub ujmowanie jej w formie zintegrowanej Opiera się głównie na planowaniu przestrzennym i opracowaniu tzw. master planów Planowanie centralne lub ze szczebla lokalnego Biurokratyzm Dominujący udział „specjalistów” wywołujący negatywne reakcje Nieelastyczność i częsta dezaktualizacja planów Finansowanie z pieniędzy publicznych rodzące wątpliwości mieszkańców, przedsiębiorców i teoretyków

Planowy rozwój produktu ort Podsumowanie: Ograniczenie się tylko do jednej z funkcji zarządzania Brak współdziałania różnych grup podmiotów Według badań WTO połowa planów nie została w ogóle zrealizowana, a znaczna część pozostałych tylko częściowo Kształtowanie produktu ort wymaga zaangażowania zarówno sektora publicznego jak i prywatnego

Koncepcja zarządzania strategicznego ort Główne cechy: Długi horyzont czasowy Konieczność dokonywania wyboru w warunkach niepewności Ustalona hierarchia celów i zadań Kontrola procesu wdrażania podjętych decyzji i ich rezultatów Orientacja na zewnątrz, ku otoczeniu Analiza otoczenia, własnych zasobów i położenia wobec konkurencji

Koncepcja zarządzania strategicznego ort Powinno obejmować wszystkie aspekty działalności i komórki danej jednostki (jednostki przestrzennej) Zakłada wykorzystanie synergii między różnymi produktami jednostki przestrzennej, a przez to efektywniejszego wykorzystania dostępnych środków Powinno uwzględniać lokalne uwarunkowania społeczne, ekonomiczne oraz ekologiczne tworząc integralną część strategii rozwoju danej jednostki przestrzennej „Orientacja na klienta” (nie „na produkt” czy „na sprzedaż”)