Więcek Paweł Chciuk Maciej Gr: SC04.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady polityki regionalnej UE
Advertisements

Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Podstawy Turystyki Wykład
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Organizacje pozarządowe
JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej Wyk. Artur Umer(46487)
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Maciej Szymański, Departament Systemu Płatniczego
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Europejskie Stowarzyszenie O Wolnym Handlu
PRAKTYKI STUDENCKIE GDN Airport Services
Patryk Bździuch Sławomir Jakóbowski
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
GRC.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Przedmiot: Międzynarodowe organizacje turystyczne
Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji ( International Hotel & Restaurant Assocition – IH & RA) IH & RA została założona w Londynie w marcu.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
International Air Transport Association (IATA)
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
WYDZIAŁ TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU Kierunek: TURYSTYKA I REKREACJA Specjalność: Zarządzanie turystyką.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
ŚWIATOWA FEDERACJA NARODOWYCH ZWIĄZKÓW BIUR PODRÓŻY
Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Regionalny Program Operacyjny
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Samorząd Uczniowski.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Polski Klub Lotniczy Warszawa 14 września 2015 Polski Klub Lotniczy KRS ul. Świeradowska 43, Warszawa fax:
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
ZARZĄDZANIE PORTEM LOTNICZYM dodaj skrzydeł swojej karierze
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
PKS CARGO Prezentacja firmy.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Więcek Paweł Chciuk Maciej Gr: SC04

IATA – Stowarzyszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego IATA- zostało założone w kwietniu 1945 roku w Hawanie. Jest spadkobiercą istniejącego od 1919 roku Stowarzyszenia Międzynarodowego Ruchu Lotniczego. Stare IATA do 1939 roku jednoczyło tylko europejskie linie lotnicze (pierwszym jego członkiem spoza starego kontynentu był amerykański Pan American). Główne założenia i cele tej organizacji obejmowały promowanie ekonomicznego i bezpiecznego pasażerskiego ruchu lotniczego. Gdy w 1944 roku podpisano konwencję chicagowską i utworzono ICAO, zdano sobie sprawę z konieczności zreorganizowania struktur i dostosowania starej IATA do coraz szybszej rozwijającego się przemysłu lotniczego. Pierwsze projekty zmian sygnalizowano już podczas spotkania przedstawicieli 35 linii lotniczych, zorganizowanego w Chicago pod koniec 1944 roku. Ostateczny projekt statutu nowej organizacji został opracowany i podpisany kilka miesięcy później w Hawanie. Siedziba IATA znajduje się w Genewie.

Cele: Według R. Milla i A. Morisona, najważniejsze cele stojące przed IATA, można ująć w siedem punktów: Bezpieczeństwo i ochrona. Promowanie pewności, solidarności i bezpieczeństwa lotów na całym świecie. Uznanie ekonomiczne. Osiąganie uznania znaczenia transportu lotniczego dla ogólnoświatowego społecznego i ekonomicznego rozwoju. Możliwości finansowe. Pomaganie przemysłowi lotniczemu w osiągnięciu dostatecznych poziomów opłacalności. Produkty i obsługa. Zapewnianie wysokiej jakości oferowanych usług, spełniających oczekiwania i w sposób optymalny zaspokajających potrzeby klientów. Standardy i procedury. Rozwijanie wydajnych i ekologicznych standardów oraz procedur, przyczyniających się do rozwijania międzynarodowego transportu lotniczego. Wsparcie branżowe. Identyfikowanie i wyrażanie opini branży lotniczej na temat wszelkich działań, mających znaczenie dla funkcjonowania lotnictwa cywilnego. Dobry pracodawca( przyciąganie, zatrzymanie i rozwój pracowników przemysłu lotniczego).

Według IATA, prywatyzacja linii lotniczych oraz zawieranie przez nich różnych porozumień są wyrazem zmian zachodzących we współczesnym świecie. Konkurencja ustępuje kooperacji, a wszystko po to, by móc zaoferować pasażerom produkt o możliwie najwyższym standardzie. Dlatego też IATA w bardzo ogólny formułuje misję swojej działalności – „reprezentowanie i służenie przemysłowi lotniczemu”. Kryje się za tym jednak wyjątkowo szeroki zakres celów, które można zaklasyfikować do czterech grup i przedstawić w postaci czterech haseł: promować bezpieczny, regularny i ekonomiczny transport lotniczy na rzecz ludzi z całego świata, rozwijać handel lotniczy oraz rozwiązywać problemy z tym związane, zapewniać forum dla dyskusji i konsultacji branżowych problemów zaistniałych miedzy członkami IATA lub miedzy nimi a innymi instytucjami powiązanymi z tym rynkiem. Dostarczać obszernych analiz na temat działalności przemysłu lotniczego oraz wykonywać takie scentralizowane usługi i prace badawcze, jakich członkowskie linie lotnicze mogą potrzebować, współpracować z ICAO oraz innymi międzynarodowymi organizacjami i regionalnymi związkami linii lotniczych, reprezentować stowarzyszenia przewoźników lotniczych, którego przeznaczeniem jest regulowanie zasad współzawodnictwa i wolnego handlu w transporcie lotniczym.

CZŁONKOWSTWO Członkowstwo w IATA, jest otwarte dla każdego przedsiębiorstwa, które posiada rządową licencję na prowadzenie regularnych przewozów lotniczych. Członkowie organizacji są podzieleni na dwie grupy: czynni i stowarzyszeni. Status członka czynnego posiadają linie lotnicze, utrzymujące regularne połączenia krajowe i międzynarodowe (transport pasażerów, poczty i towarów), natomiast członkami stowarzyszonymi mogą być przewoźnicy oferujący usługi wyłącznie na liniach krajowych. W 2002 roku Stowarzyszenie Międzynarodowego Transportu lotniczego liczyło 274 członków, z czego 246 miało status członków czynnych. W działalności IATA, ważną role odgrywają tzw. partnerzy IATA, którzy pomagają Stowarzyszeniu we wprowadzaniu w życie wyznaczonych przez nie standardów i procedur. Dotyczy to zwłaszcza takich dziedzin, jak: infrastruktura, rozkłady lotów, technologie informatyczne, finanse, cargo (tj. przewóz towarów), obsługa lotnisk, turystyka. W zależności od zaangażowania Partnerów, IATA dzieli się ich na cztery grupy: Industry Associates – najszerzej zaangażowana w prace organizacji; mogą uczestniczyć w Dorocznym Zgromadzeniu Generalnym (Annual General Metting). Registered Suppliers, którzy koncentrują się na jednym bądź dwóch kierunkach działalności. Specialized Category Registered Suppliers, którzy pracują w komitetach lub grupach roboczych, zajmujących się reprezentowaną przez nich branżą. travel Partners, którzy pomagają w poprawianiu i ulepszaniu transportu i usług turystycznych.

Władze i struktura organizacji: Na dorocznym zgromadzeniu Generalnym, w maju 2001 roku w Madrycie, zarząd IATA podjął decyzję o zreformowaniu dotychczasowej struktury organizacyjnej. Jej głównym celem było skonsolidowanie i wzmocnienie pozycji IATA. Nowa struktura funkcjonuje od początku kwietnia 2002 roku. Na czele Stowarzyszenia stoi dyrektor wykonawczy i rada nadzorcza, a cała organizacja podzielona jest na pięć wydziałów: - Relationship Management – odpowiedzialny za kontakty z członkami IATA oraz stosunki IATA z rządami państ, - Operation & Infrastructure- odpowiedzialny za opracowywanie strategii rozwoju infrastruktury oraz program ułatwiający podróże pasażerskie - Marketing and Commercial Services – odpowiedzialny za całość działalności marketingowej IATA, publikacje oraz konstruowanie taryf, opracowywanie zasad dotyczących przewożenia bagażu przeliczenia walut itp. - Industry Distribution & Financial Services – odpowiedzialny za sieć akredytowanych przy IATA agentów, sprzedających bilety lotnicze i usługi cargo. - Corporate Services – odpowiedzialny za pomoc prawna dla wszystkich członków IATA.

Działalność IATA dba o interesy oraz organizuje bezkonfliktową współpracę czterech podstawowych podmiotów występujących na rynku przewozów lotniczych: linii lotniczych, władz państwowych, społeczeństwa i tzw. osób trzecich, czyli: touroperatorów, agentów podróży, firm spedycyjnych, dostawców ekwipunku itd. Nadrzędnym celem takich działań jest zagwarantowanie pasażerom linii lotniczych maksymalnego komfortu poruszania się po całej kilu ziemskiej oraz maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Aby zwiększyć postępy w jego poprawianiu, Stowarzyszenie wprowadziło nowy program pod nazwą Safety Strategy 2000+ programme. Zawiera analizy osiągnięć poszczególnych linii lotniczych w dziedzinie obsługi lotów, które stanowią podstawowe źródło wiedzy dla całego przemysłu lotniczego. Całość prac Organizacji skoncentrowana jest na czynniku ludzkim w lotnictwie, który traktowany jest jako podstawowy i najważniejszy czynnik, tworzący kulturę bezpieczeństwa we wszystkich liniach lotniczych. Ponadto IATA wprowadziła nowe standardy jakości w obsłudze lotów, które są obowiązkowe dla wszystkich nowych członków, a rekomendowane dla dotychczasowych. Zawiera je specjalny, opracowany przez IATA „ podręcznik bezpieczeństwa dla linii lotniczych, w pełni zaakceptowany przez ICAO i ONZ.