Szkoła na płaszczyźnie i w przestrzeni

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli.
Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Lekcje z komputerem, 2006.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Programowanie dla każdego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
Zapis prezentacji:

Szkoła na płaszczyźnie i w przestrzeni Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Stalowej Woli - klasa III B Gimnazjum nr 7 Eliza Antosiewicz, Michał Bienias, Magdalena Dąbrowska, Kamil Faryński, Patryk Kozdra, Karolina Majewska, Marta Paga, Aleksandra Powęska ,Nicoletta Sadowska, Joanna Szewczyk, Anna Szymańska, Paulina Tonderys, Janusz Wąsik, Hubert Wiśniowski, Kamil Witak, Dawid Wojtkowicz, Maciej Wojcieszyn, Stefania Zawada, Eliza Zbyrasz, Lucjan Zygmunt Nauczyciel - Dorota Kokoszka

Cele projektu Wzbudzenie zainteresowania uczniów jak można najbliższą okolicę przenieść na ekran komputera oraz na makietę, jak można zbudować i przedstawić ją, wykorzystując własne pomiary, obliczenia z użyciem kalkulatora, znajomość skali, manualnych zdolności w budowaniu brył, rysowaniu, czy tworzeniu animacji 3D. Poznanie sposobów dokonywania pomiarów geodezyjnych, budowy i zastosowania map i planów. Narysowanie własnego planu najbliższej okolicy szkoły. Wykorzystanie obserwacji do powtórzenia elementów statystyki, obliczeń procentowych, skali, własności figur i brył przed egzaminem gimnazjalnym. Zwrócenie uwagi na wykorzystanie komputera, Internetu do rozwijania własnych zainteresowań, do poznawania nowych programów, do nowych poszukiwań, by uczniowie byli twórczy i zainteresowani rozwojem technologii informacyjnej, by wykorzystywali to w rozwoju własnej osobowości. Zainteresowanie matematyką uczniów o nieszczególnych zdolnościach matematycznych. Zaangażowanie w realizację wszystkich uczniów klasy by każdy z uczniów klasy znalazł cząstkę dla siebie.

Opis projektu Projekt zawiera przedstawienie szkoły i okolicy na różne sposoby: Obejmuje stworzenie własnego planu części osiedla na której znajduje się szkoła poprzez wykonanie odpowiednich pomiarów ulic wokół szkoły i dzięki wykorzystaniu szacowania, obliczeń z użyciem kalkulatora, znajomości skali i naszych umiejętności rysowania stworzenie naszego planu osiedla. Dokonanie zestawień statystycznych i obliczeń procentowych na podstawie obserwacji. Poznanie sposobu dokonywania pomiarów przez geodetów i wykonywania przez nich map – nauka w terenie z geodetami. Wykonanie na podstawie własnego planu oraz obserwacji otoczenia makiety wykorzystując sztukę origami do zrobienia jej elementów domów. Wykonanie filmów zawierających instrukcje do budowy elementu - pokazujących sztukę składania elementu bryły metodą origami. Wykonanie zdjęcia zrobionej makiety i porównanie jej ze zdobytymi i wyszukanymi w Internecie planami i mapami. Obróbka w programie graficznym i wydruki na takich samych formatach to elementy wystawy „Szkoła i okolica na różnych mapach”. Ostatnim ogniwem pokazania szkoły i najbliższej okolicy to narysowanie budynku i stworzenie animacji 3D w programie Google SketchUp, która pozwoli pokazać szkołę z każdej strony. Wykorzystanie wykonanych zdjęć różnych ujęć budynku i odpowiednich Printscreenów budynku z edytora SketchUp do zrobienia wystawy „Szkoła w obiektywie i animacji 3D”

Narzędzia i programy komputerowe Google SketchUp – do modelowania trójwymiarowego budynku szkoły oraz do zapisania animacji 3D Pinnacle Studio Plus – montaż i kompresja filmów HP Image Zone, Gimp – obróbka graficzna zdjęć Microsoft Excel – do wykonania diagramów przedstawiających rodzaje domów i kolory pokrycia dachów oraz do policzenia mediany długości posesji poszczególnych ulic Microsoft Wod – wykonanie tytułów wystaw, podpisów pod zdjęciami Microsoft Power Point - do wykonania prezentacji działań i efektów pracy Paint– zapisywanie i obróbka Printscreen-ów ezHTML– napisanie sprawozdania na stronę internetową szkoły w języku html

Narzędzia i programy internetowe Google Earth – do lokalizacji szkoły i okolicy na zdjęciu satelitarnym Wyszukiwarka internetowa Google – do szukania potrzebnych diagramów do wykonania brył Internet Explorer – wyszukiwanie map i planów: www.mapaszukacz.pl www.maps.google.pl www.stalowawola.pl Internet Explorer – umieszczenie filmu –animacji 3D w internecie na www.youtube.pl Outlook Expres – kontakt z nauczycielem i przesyłanie materiałów Total Commander – umieszczenie sprawozdanie z projektu na stronie internetowej szkoły

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Projekt realizowała cała klasa III B gimnazjum - 20 uczniów. Uczniowie po ustaleniu planu działań sami dobrali się w małe grupki (2 – 4 osób) do realizacji poszczególnych zajęć – każdy mógł znaleźć cząstki projektu dla siebie i zaangażować się do stworzenia wspólnego dzieła. Trzy zadania wykonywali wszyscy: - początkowe pomiary i obserwacje - zajęcia z geodetami - publiczne przedstawienie projektu

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie dobrani w grupy mogli wykonać swoją cząstkę w zadaniach: zapisywanie obserwacji obliczenia statystyczne obliczenia procentowe przeliczanie wyników, skala narysowanie planu wykonanie elementów makiety metodą origami wyszukanie różnych map i planów okolicy szkoły wykonanie zdjęć, nagranie i montaż filmu wykonanie wystawy „Szkoła i okolica na różnych mapach” stworzenie trójwymiarowego budynku szkoły i animacja 3D porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły - wystawa zdjęć „Szkoła w obiektywie i animacji 3D” wykonanie prezentacji dokumentującej działania

Rola nauczyciela Zainstalowałam program Pinnacle Studio plus, SketchUp i Google Earth w szkolnej pracowni komputerowej. Zapoznałam uczniów z przykładami prac w programie SketchUp i wyjaśniłam jak zainstalować ten program w domowych komputerach. Przeprowadziłam wraz z uczniami pierwsze pomiary i obserwacje w terenie. Zorganizowałam spotkanie z geodetami. Prowadziłam konsultacje, podczas których służyłam swoją wiedzą i doświadczeniem. Udostępniałam szkolny aparat cyfrowy oraz kamerę oraz umożliwiałam pracę uczniów w pracowni komputerowej. Nadzorowałam terminowość wykonywania poszczególnych zadań Zorganizowałam Forum Nauczycieli na którym odbyła się pierwsza publiczna prezentacja. Podpowiedziałam formę prezentowania dokonań, a uczniowie sami opracowali i przygotowali swoje wystąpienia

Opis działań uczniów Wykonanie pomiarów: Obliczenia statystyczne: Cała klasa wyruszyła by rozpocząć projekt od pomiarów długości posesji na poszczególnych ulicach: miarą mierniczą, przyniesioną przez ucznia oraz krokami. Próbowaliśmy zmierzyć kąt zakrętu ulicy przy pomocy przyrządów kreślarskich jakimi dysponujemy w szkole (linijka, ekierka i kątomierz) Zapisywaliśmy obserwacje: - rodzaj domów - ilość kondygnacji, - kolor pokrycia dachu, - układ posesji. Obliczenia statystyczne: Dokonane obserwacje dały materiał do obliczeń procentowych wykonanych w programie Excel. W tym programie również policzono wartość mediany długości posesji poszczególnych ulic otaczających okolicę szkoły.

Opis działań uczniów Przeliczanie wyników: uzyskane pomiary z terenu uczniowie nanieśli na szkic terenu, obliczali średnią długości kroku ucznia, przeliczali długości posesji z kroków na metry, dobrali odpowiednią skalę, przeliczali wymiary by nasz plan zmieścił się na arkuszu, a na nim jeszcze domki... Narysowanie planu: niestrudzone rysowniczki 3 razy próbowały zmieścić plan na arkuszu brystolu. W efekcie plan obejmował część osiedla, zawierał układ ulic i działek oraz długości posesji. Wykonanie elementów makiety metodą origami: uczennice wykonały metodą origami ponad 200 elementów, z których „zbudowały” domki parterowe (sześciany) i piętrowe (prostopadłościany). Nagranie filmu – instrukcji wykonywania brył: uczniowie wykonali serie zdjęć – poszczególnych złożeń elementu sześcianu (ściana), do zmontowania z nich filmu w programie Pinnacle Studio Plus. Złożenie elementu prostopadłościanu (krawędź) było nagrane bezpośrednio kamerą cyfrową.

Opis działań uczniów Uczestnictwo w lekcji geodezji i kartografii: w tym zadaniu uczestniczyli wszyscy uczniowie. Na spotkaniu na placu szkolnym z geodetami, dzięki uprzejmości geodetów mogli sami dokonać pomiarów odległości dotyczących budynku szkoły za pomocą węgielnicy pryzmatycznej oraz tachimetru elektronicznego. Obserwowali sposób zapisywania pomiarów na planie i poznali zastosowanie poszczególnych oznaczeń na planie. Wyszukanie różnych map i planów okolicy szkoły: uczniowie wykorzystując przeglądarkę internetową szukali okolicy szkoły na różnych mapach: http://mapa.szukacz.pl/ http://maps.google.pl/ Do poszukiwań wykorzystali również program Google Eartch, zwrócili się także z prośbą o mapki do znajomych mieszkańców osiedla. „Okolica szkoły na różnych mapach i planach”: uczniowie przygotowali mapy, szkice, zdjęcia z internetu, uzyskane mapy i plany – zrobili ich zdjęcia, by po obróbce fotograficznej przygotować do zrobienia wystawy. Przygotowano podpisy skąd pochodzi zdjęcie mapy czy planu

Opis działań uczniów Modelowanie trójwymiarowego budynku szkoły: najbardziej zainteresowani informatyką uczniowie zajęli się rozpracowaniem prawie samodzielnie programu do modelowania trówymiarowego i animacji 3D – Google SketchUp. Odwzorowywali budynek szkoły oraz częściowo plac szkolny. Porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły: uczniowie wykonali zdjęcia budynku szkoły z każdej strony oraz printscreeny odpowiednich ujęć budynku 3D wykonanego w programie SketchUp z trzech prac najwierniej pokazujących szkołę. Posłużyły po obróbce fotograficznej do wykonania wystawy galerii prac "Szkoła w obiektywie i animacji 3D". Dokumentowanie realizacji projektu: uczniowie cały czas podczas realizacji projektu wykonywali zdjęcia, które wraz ze sprawozdaniem będą umieszczone na stronie szkolnej. Uczniowie przygotowywali prezentację o ich działaniach i rezultatach pracy, by pozostał po nich trwały ślad w szkole.

Rezultaty pracy uczniów Obliczenia procentowe i statystyczne: wykorzystanie obserwacji i ich zapisów przyczyniło się do powstania diagramów procentowych, wykonanych w programie Excel. Wykresy pokazywały, że mieszkańcy okolicy najczęściej wybierali czerwony kolor dachu oraz, że domków piętrowych jest więcej o 26%. W tym programie również policzono wartość mediany długości posesji poszczególnych ulic otaczających okolicę szkoły. Cała dokumentacja projektu znajduje się na stronie WWW szkoły w zakładce Progamy – EzI (projekt) www.zso1.stalowawola.pl

Rezultaty pracy uczniów Plan i makieta: uczniowie na podstawie pomiarów, obserwacji, po obraniu skali, przeliczeniu pomiarów stworzyli własny plan części osiedla na której znajduje się szkoła. Wykonali domki metodą origami i umieścili je na odpowiednich posesjach według zasady: domki parterowe to sześciany, domki piętrowe to prostopadłościany. Wystawa „Okolica szkoły na różnych mapach”: uczniowie wykonali na sztaludze wystawę zdjęć większego formatu. Zdjęcia zawierały podpisy wykonane w programie Word mówiące skąd pochodzi dana mapa czy plan. Oprócz mapy z Internetu był też plan zagospodarowania przestrzennego z Urzędu Miasta, plan okolicy szkoły otrzymany z Wydziału Geodezji, zdjęcie satelitarne okolicy oraz zdjęcie z lotu ptaka, wykonane z motolotni przez mieszkańca, które cieszyło się największym zainteresowaniem. Film zawierający instrukcje wykonania elementu bryły znajduje się w Internecie na http://pl.youtube.com/watch?v=yuKlcvMi5z0

Rezultaty pracy uczniów Stworzenie budynku szkoły: uczniowie poznali program Google SketchUp i odwzorowali budynek szkoły. Aby pokazać budynek z każdej strony animowaliśmy poszczególne sceny obrotu budynku i wyeksportowaliśmy jako plik avi. Ze względu na rozmiar pliku umieściliśmy filmiki - animacje w internecie: http://pl.youtube.com/watch?v=81PMSKt015E http://pl.youtube.com/watch?v=orKyKIco0uM Porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły: Uczniowie zrobili wystawę "Szkoła w obiektywie i animacji 3D” , porównującą zdjęcia rzeczywiste budynku szkoły z każdej strony oraz printscreeny odpowiednich ujęć budynku 3D wykonanego w programie SketchUp z trzech prac najwierniej odtworzonych budynków. Mimo pewnych niedoskonałości prac uczniowie byli zadowoleni z faktu zbudowania szkoły w trzech wymiarach.

Prezentacja publiczna Wśród widzów: dr Marek Rolad-Mieszkowski (Adjunct Professor, Dalhousie University, Halifax) Pan Andrzej Winiarczyk (Naczelnik Wydziału Geodezji i Obrotu Nieruchomościami) Pani Halina Wołos (Naczelnik Wydziału Edukacji i Zdrowia Urzędu Miasta) Pani Dorota Kornek - Dyrektor szkoły Uczestnicy Forum: zaproszeni nauczyciele ze stalowowolskich gimnazjum Nauczyciele z naszej szkoły Uczniowie prezentują Wypowiedź Gościa o projekcie do publiczności Publiczna prezentacja odbyła się na inauguracji I Forum Nauczycieli „Bank Pomysłów i Dobrych Praktyk” Projekt został również przedstawiony następnego dnia uczniom klas II gimnazjum.

Prezentacja publiczna Uczniowie na tle wykonanej przez siebie prezentacji pokazującej zdjęcia z wykonywania działań oraz efekty ich pracy opowiedzieli o wykonywanych poszczególnych zadaniach demonstrując wykonane prace: wykresy, plan, makietę, galerię prac, wykonane filmy i animacje 3D. W tle – na stoliku fragment makiety powstałej na bazie narysowanego planu. Obok do porównania tablica z planem z Wydziału Geodezji, której fragment jest tłem tej prezentacji.

Wnioski Nauczyli się korzystać z nowych dla nich programów komputerowych: SketchUp, Pinnacle Studio Plus, Google Earth. Uczniowie w ciekawy sposób powtórzyli niektóre pojęcia matematyczne przed egzaminem gimnazjalnym. Uczniowie wykorzystywali komputer i sieć Internet do poszukiwania potrzebnych informacji, uczyli się obsługi nowych programów komputerowych, poznawali i kształcili umiejętności wykorzystania oprogramowania do obliczeń statystycznych, procentowych, do obróbki zdjęć, czy montażu filmu. Poznali sposoby pomiarów geodezyjnych, zasad rysowania map i planów i wykorzystanie danych na nich umieszczanych. Zacieśniły się więzi między uczniami, uczyli się współpracy i pokonania stresu w publicznej prezentacji. Klasa IIIB pokazała wszystkim i sobie przede wszystkim, że potrafi się zmobilizować i wspólnie wykonać duże przedsięwzięcie.

Wnioski Opinie uczniów: „Realizacja projektu dała nam wiele nowych doświadczeń, które pomogą nam w dorosłym życiu” „Zacieśniły się więzi między nami, jedni od drugich byliśmy zależni – mogliśmy na sobie polegać” „Uczyliśmy się współpracy i odpowiedzialności” „Wszyscy zrozumieliśmy, że możemy razem współpracować, osiągnęliśmy lepszy kontakt z innymi koleżankami i kolegami” „Był to pierwszy udany projekt naszej klasy – całej!” „Pokonałam stres przed wystąpieniem przed taką dużą publicznością” „Po raz pierwszy nasza klasa pokazała innym, że potrafimy zrobić coś dobrego” „Wykonanie całego projektu, spotkanie z geodetami, było dla nas wielkim wydarzeniem” „Przekonałam się, że jeżeli chce się osiągnąć cel, to trzeba się naprawdę zmobilizować i współpracować z innymi” „Sposób powtórzenia pojęcia mediany zostanie mi w pamięci na zawsze – fajna lekcja matematyki” „Każdy miał okazję się czymś wykazać” „Poznałem nowe rzeczy, fantastyczny program komputerowy”

Wnioski Refleksje nauczyciela: Dzięki realizacji projektu miałam okazję do poznania i wykorzystania programu Google SketchUp, który otwiera nowe możliwości również w nauczaniu geometrii przestrzennej, co na pewno wykorzystam w dalszej mojej pracy. Realizacja projektu w oparciu o kurs EzI była doświadczeniem dla mnie, że aby zrealizować duży projekt muszę mieć opracowany dobry harmonogram działań i być konsekwentą w dotrzymywaniu terminów. Realizacja projektu o wielu działaniach potwierdziła moją teorię, że tak skonstruowanym projektem można zaktywizować do działania i pracy uczniów mniej zaangażowanych w proces nauczania czy nawet w życie klasy.