w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Demokracja w szkole.
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Projekt edukacyjny „Wokół Słowackiego”
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Program kursu zakłada:
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
Zapis prezentacji:

w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch Teatr od podszewki Projekt edukacyjny przygotowany przez uczniów koła teatralnego Gimnazjum nr 2 w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch

CELE PROJEKTU Uczniowie gromadzą informacje, które wykorzystują do tworzenia filmu i fotoreportaży przy pomocy wyszukiwarek internetowych. Uczniowie przygotowują fotoreportaże przy pomocy programu Power Point. Uczniowie montują film przy pomocy programu Windows Movie Maker. Uczniowie piszą reportaż do gazety lokalnej za pomocą programu Microsoft Word. Uczniowie wykonują projekt lalki za pomocą programu Solid Edge. Uczniowie tworzą stronę internetową przy pomocy edytora HTML.

KRÓTKI OPIS PROJEKTU Projekt wiąże się z działalnością koła teatralnego, które funkcjonuje w szkole już kilka lat. Kiedy zaproponowałam uczniom pracę metodą projektu, postanowili zająć się zagadnieniami związanymi z teatrem, o których rzadko mówi się na lekcjach. Chcieli odkryć teatr poprzez własne doświadczenia, związane z „byciem” aktorem. Punktem wyjścia do projektu stały się sfotografowane, sfilmowane, nagrane materiały z konkursu recytatorskiego, przedstawienia teatralnego przygotowanego przez uczniów, wizyty „roboczej” w teatrze, wywiadu z aktorem. Podzieleni na zespoły zadaniowe uczniowie realizowali w ramach projektu trzy tematy: 1.Konkurs recytatorski. 2.Jak powstaje spektakl teatralny-na przykładzie „Skąpca” Moliera. 3.Praca w teatrze lalek. Wykonane prezentacje, film zostały przedstawione na lekcji otwartej dla nauczycieli naszej szkoły oraz na zebraniu rodziców. Materiały zostały umieszczone również na stronie internetowej szkoły oraz na stronie internetowej utworzonej na potrzeby projektu.

WYKORZYSTANE NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE Wyszukiwarki internetowe – przy gromadzeniu materiałów, Power Point – przygotowanie fotoreportażu z powstawania spektaklu, konkursu recytatorskiego, wizyty w teatrze, Windows Movie Maker – montaż filmu ze spektaklu , Microsoft Word – napisanie reportażu do gazety z pobytu w teatrze, wywiadu z aktorem, Solid Edge – wykonanie projektu lalki, Edytor HTML – przy tworzeniu strony internetowej

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH Projekt był realizowany przez 19 uczniów biorących udział w zajęciach koła teatralnego. Jest to zgrany zespół, pomimo że tworzą go uczniowie z różnych klas II i III. Uczniowie najlepiej pracują, kiedy mogą sami decydować o składzie zespołów, w których przyjdzie im realizować zadania, praca jest wtedy efektywna. Zespoły zadaniowe zostały więc utworzone samodzielnie przez uczniów na zasadzie sympatii i zgodnie z posiadanymi talentami. Tak powstało 10 dwu i trzyosobowych zespołów . Każdy z zespołów wybrał zadanie do realizacji , które było dla niego najbardziej interesujące i osobę odpowiedzialną za koordynację pracy. Wszystkie zespoły połączyły się w momencie przygotowania spektaklu, ale i tutaj podział ról był konieczny. Każdy mógł rozwijać swoje talenty i doskonalić umiejętności słabiej opanowane. Zespoły pracowały według ustalonego harmonogramu, niemal niezależnie od siebie. Tylko zespół dziesiąty musiał czekać na efekty pracy swoich poprzedników. Wszystkie zespoły wywiązywały się z powierzonych im zadań.

ZADANIA ZESPOŁÓW Zespół I – przygotowuje prezentację multimedialną do konkursu recytatorskiego (szukanie pejzaży, cytatów, muzyki, wykonanie prezentacji). Zespół II – zajmuje się wykonaniem i obróbką cyfrową zdjęć, które będą wykorzystane w fotoreportażach. Zespół III – przygotowuje prezentację Power Point z konkursu recytatorskiego (zebranie zdjęć, prezentowanych utworów, kryteriów oceniania, myśli o poezji). Zespół IV – zbiera materiały dodatkowe do fotoreportaży ( poszukiwanie w internecie , bibliotekach, wybór tekstów). Zespół V – przygotowuje prezentację Power Point ze spektaklu teatralnego (wybranie zdjęć, ułożenie komentarzy). Zespół VI – przygotowuje wywiad z aktorką Teatru Lalek „Banialuka” (konstruowanie pytań, przygotowanie dyktafonu, zapisanie wywiadu w formie dokumentu Word). Zespół VII – zajmuje się przygotowaniem prezentacji Power Point z wizyty w teatrze (wybór zdjęć, szukanie materiałów o Teatrze Lalek „Banialuka”, wykonanie projektu lalki w Solid Edge, wykorzystanie wywiadu). Zespół VIII – przygotowuje scenografię do spektaklu, gromadzi rekwizyty. Zespół IX – filmuje spektakl, montuje film (przygotowanie kamery cyfrowej, scenariusza filmu). Zespół X – tworzy stronę internetową, na której zamieszcza zgromadzone materiały. Wszystkie zespoły – przygotowują spektakl teatralny (opanowanie pamięciowe tekstu „Skąpca” Moliera , udział w próbach, przygotowanie strojów).

ROLA NAUCZYCIELA Przygotowanie scenariusza spektaklu, konkursu recytatorskiego, lekcji otwartej. Pomoc przy szukaniu materiałów i selekcjonowaniu. Korekta artykułu do gazety, tekstu na stronę internetową, wywiadu. Pilnowanie terminów. Rezerwacja sali w Domu Kultury, wysłanie zaproszeń, wysłanie zgłoszenia na Przegląd Zespołów Artystycznych. Zorganizowanie wyjazdu do Teatru Lalek „Banialuka”, szukanie sponsorów. Zakupienie nagród na konkurs recytatorski.

KOLEJNE DZIAŁANIA UCZNIÓW Wybór dramatu na spektakl. Wykonanie scenografii, gromadzenie rekwizytów, przygotowanie strojów. Próby spektaklu. Przygotowanie prezentacji Power Point do konkursu. Przeprowadzenie konkursu recytatorskiego. Premiera spektaklu, 3 pokazy popremierowe. Udział w Przeglądzie Zespołów Artystycznych. Przygotowanie wywiadu z aktorką teatralną. Wyjazd na warsztaty teatralne, przeprowadzenie wywiadu. Prowadzenie dokumentacji fotograficznej. Robienie notatek, wypełnianie kart pracy.

OPRACOWANIE REZULTATÓW PRACY Wykonanie prezentacji Power Point z konkursu recytatorskiego, spektaklu, wizyty w teatrze. Montaż filmu ze spektaklu. Zredagowanie wywiadu z aktorką. Wykonanie projektu lalki w Solid Edge. Wykonanie strony internetowej, umieszczenie na niej dokumentacji z projektu. Napisanie artykułu do prasy lokalnej na temat realizowanego projektu.

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Efektem uczniowskich działań są trzy prezentacje multimedialne wykonane w programie Power Point, film zmontowany w programie Windows Movie Maker, projekt lalki teatralnej wykonany w programie Solid Edge, wywiad z aktorką oraz strona internetowa utworzona przy pomocy edytora HTML, gdzie można zobaczyć wszystkie prace uczniów. ADRES:http://www.teatry.dbv.pl/

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Prezentacja projektu miała miejsce 9 maja 2008r. w świetlicy szkolnej. Była to otwarta lekcja koleżeńska dla nauczycieli gimnazjum oraz dyrekcji, która miała formę konferencji prasowej. Na lekcję zaproszeni również byli rodzice uczniów gimnazjum. Pokaz został nagrodzony brawami, usłyszeliśmy słowa pochwały i zachęty do realizowania kolejnych projektów. Po prezentacji nadszedł czas na pytania ze strony widzów, którzy chcieli poznać różne szczegóły , dotyczące realizowania projektu.

Koło teatralne Gimnazjum nr 2 w Skoczowie wraz z opiekunem mgr Barbarą Mendroch ma zaszczyt zaprosić uczniów, nauczycieli, rodziców naszej szkoły na konferencję prasową, poświęconą realizacji projektu edukacyjnego „Teatr od podszewki”. Konferencja odbędzie się dnia 9 maja 2008r. o godz. 16.30 w sali świetlicy szkolnej. Zapraszamy

WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI POZYSKANE PRZEZ UCZNIÓW W CZASIE REALIZOWANIA PROJEKTU. Sprawne selekcjonowanie informacji, Doskonalenie umiejętności związanych ze znajomością oprogramowania użytkowego, Zbieranie, segregowanie i archiwizacja wiadomości na zadany temat, Nauka współpracy w grupie, Odpowiedzialne, rzetelne i terminowe wykonywanie powierzonych zadań, Wykorzystanie komputera wraz z rzutnikiem do prezentacji multimedialnej podczas przedstawienia, Zdobycie wiedzy na temat struktury i funkcjonowania teatru, rodzajów lalek teatralnych, Zyskanie wiedzy, którą można wykorzystać nie tylko na języku polskim.

GDYBY NIE PROJEKT… WYPOWIEDZI UCZNIÓW Nie przeżyłabym stresu związanego z występowaniem na scenie, Nie wzięłabym udziału w konkursie recytatorskim, Nie przymierzyłabym tylu wspaniałych strojów, Nigdy nie wystąpiłabym na prawdziwej scenie, Nie wiedziałabym jak fajnie pracuje się w grupie, Nie usłyszałabym wywiadu z prawdziwą aktorką, Nie wiedziałbym jak to jest być aktorem, Nie miałabym okazji zobaczyć tylu świetnych młodych aktorów, Byłabym uboższa o różne doświadczenia.

CO ZYSKAŁAM REALIZUJĄC PROJEKT? PRZEMYŚLENIA NAUCZYCIELA Przestałam bać się komputera, Nauczyłam się obsługi wielu pożytecznych programów komputerowych, Pokazałam uczniom nowe drogi dojścia do wiedzy, Zebrałam wokół siebie grupę niezwykle uzdolnionej młodzieży, odnalazłam ukryte talenty, Zaprzyjaźniłam się z wieloma uczniami, Myślę o temacie kolejnego projektu, Poznałam na forum kursu wielu niezwykłych nauczycieli, którzy w swej pracy borykają się z takimi problemami jak ja.