Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr 2013-2-PL1-ESF03-43086, realizowanego w programie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Prowadzenie dokumentacji
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
POKL Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
BEZPIECZNY WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY LATO 2015 JAK WYBRAĆ DOBRĄ I BEZPIECZNĄ OFERTĘ DLA SWOJEGO DZIECKA ?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
DO REALIZACJI ZOŚ KGSG zgłasza potrzebę organizacji spotkania KOW SGOSG Ustalenia robocze: miejsce spotkania, termin, tematyka, uczestnicy, w tym tłumacz.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia i praktyki studentów z niepełnosprawnością Anna Dębska, Warszawa 10 lipca 2015 r.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Akademia Bystrzaków RPO WiM Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów Okres realizacji: VIII.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Wskaźniki.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Szkolenie KW w roku Konferencja Szkoleniowa Warszawa 26 luty 2018 rok
Przewodnik stażysty.
Systemy internetowe do obsługi projektów
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr PL1-ESF , realizowanego w programie Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych ESF POKL 13 listopada 2014, RODN „WOM” w Katowicach PROJEKT: „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego

kluczowe sprawy organizacyjne współpraca z organizatorem organizacja podróży rezerwacja hotelu właściwe zarządzanie środkami finansowymi dokumentacja projektu

elementy realizacji projektu

nabór uczestników informacja nt. projektu – kilka kanałów przekazu jasne zasady naboru – wzór listu motywacyjnego, regulamin naboru, kryteria oceny wniosków, komisja, protokół informacje o wynikach naboru

podstawowe dokumenty i informacje zgoda na przetwarzanie danych osobowych kontrakty dane: adresy, telefony, konta, nr dokumentów, kontrakty

sprawy organizacyjne 2 spotkania – na początku i przed wyjazdem informacje na piśmie – podróż, zakwaterowanie, program, finanse, telefony kontaktowe, adresy, obowiązki – obecność, zasady rozliczenia, wdrażanie, udział w opracowaniu materiałów, ewaluacji, upowszechnianiu

przygotowanie merytoryczne Eurydice – informacje o systemach oświaty w krajach Europy, publikacje tematyczne warsztaty, wykłady – związane z tematem wizyty / szkolenia bibliografia

przygotowanie kulturowe - po co? rozkład dnia - czas pracy, czas posiłków, odpoczynku etykieta - unikanie faux pas komunikacja z organizatorem - inna mentalność poczucie bezpieczeństwa sprawy życia codziennego - zakupy (ceny, położenie sklepów, ich typy, nazwy), przemieszczanie się (plan miasta, środki lokomocji), rodzaj posiłków (pory, produkty i potrawy) wiedza ogólna niwelowanie stereotypów, uprzedzeń tworzenie potencjału interkulturowego w szkole

przygotowanie kulturowe zajęcia – wykłady, warsztaty - 4 godziny, dużo fachowców w środowisku lub w innych ośrodkach publikacje – for free z internetu na miejscu – zwiedzanie, wizyty, koncerty – opłacenie kosztów przewodnika, biletów wstępu pomoc – Ambasady, uczelnie wyższe

przygotowanie językowe – po co? komunikacja w stopniu podstawowym, w sytuacjach, gdy jest to niezbędne przełamanie bariery językowej motywacja do nauki doskonalenie połączenie nauki klasycznej i nauki poprzez „zanurzenie językowe” tworzenie potencjału językowego w szkole

przygotowanie językowe oszacowanie środków – 20 h określenie poziomu zaawansowania uczestników przeprowadzenie rozeznania cenowego – renomowane szkoły, kilka ofert sprecyzowanie dokładne warunków – kurs komunikacyjny nastawiony na przełamanie bariery językowej, rozwijanie kompetencji wypowiedzi ustnej i rozumienia ze słuchu, tematy zajęć, poziom, kwalifikacje lektora zadbanie o dogodność czasową i lokalizacyjną (możliwość dojazdu od placówki) dokumentacja - lista obecności testy certyfikaty ocena i dostrzeżenie postępów dokonanych w czasie wyjazdu zakup słowników, rozmówek, podręczników

wyjazd opiekun na miejscu opiekun towarzyszący grupie

po powrocie koordynacja wdrażania rezultatów koordynacja upowszechniania

zarządzanie finansami dobra orientacja w zasadach finansowania i rozliczania projektu dobra orientacja w zasadach przekazywania grantów przez OP znajomość wszystkich kosztów - kontakt ze stroną przyjmującą orientacja w cenach i warunkach realizacji usług, szukanie najlepszej relacji jakości i ceny, sprawdzanie różnych ofert – np. przygotowanie językowe, kulturowe, ekonomiczna formuła posiłków, korzystanie ze sprawdzonych usługodawców - np. przy organizacji przewozów za granicą harmonogram finansowy terminy przelewów, płatności podróż - odpowiednio wczesna rezerwacja, zabezpieczenie przed rezygnacjami z udziału, opłacenie kosztów na całej trasie rezerwacja hotelu - pomoc w wyborze - organizator formy płatności - kwestia kart kredytowych, przelew / płatność na miejscu - unikanie obarczania gotówką koordynatora wskazane ubezpieczenie na czas wyjazdu - potrącane z kosztów utrzymania - dobrowolne dla uczestników - zgoda na piśmie odpowiednio wczesne przelewy na konta uczestników charakter grantów - ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych - zwolnienie z podatku dokumenty finansowe - karty pokładowe, bilety, faktury, kwoty ryczałtowe - potwierdzenia odbycia szkolenia

dokumentacja merytoryczna listy obecności materiały informacyjne, pisma, powiadomienia programy, scenariusze karty ewaluacyjne sprawozdania dokumentacja fotograficzna