PROJEKT CCI2005/PL/16/C/PE/014 FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Konferencja MRR Rozwiązania instytucjonalne w Jednostce Wdrażającej Projekt Warszawa 29 lipiec 2008 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Advertisements

UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ NA TERENIE AGLOMERACJI ŻAGAŃ
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Znakowanie tablic informacyjnych,
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Przyjazna Kłodnica.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Fundusz Spójności - realizacja projektów w sektorze środowiska w latach 2000 – 2006 oraz kierunki działań do roku 2010 Warszawa, dn. 22 lutego.
1 KONFERENCJA Ministerstwa Rozwoju Regionalnego 29 lipca 2008r. WARSZAWA Kwestie stosowania wzorów FIDIC EUR ING Krzysztof Woźnicki Prezes SIDIR.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Helu”
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
GDAŃSKI PROJEKT WODNO-ŚCIEKOWY
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Kwalifikowalność w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Podsumowanie realizacji projektu Wzmocnienie kontroli przestrzegania prawa w zakresie ochrony i wykorzystania zasobów wodnych w województwie małopolskim.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
PROJEKT NR 2005 PL 16 C PE 009 GOSPODARKA WODNO-ŚCIEKOWA W KRAKOWIE – ETAP I Projekt „Gospodarka wodno-ściekowa w Krakowie – Etap I” w 59% współfinansowany.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
KONFERENCJA PROJEKTU CCI 2005/PL/16/C/PE/014 FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Sprawozdanie z realizacji Projektu Staszów 24 listopada 2010 r. Organizator: Jednostka Realizująca.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
KONFERENCJA PRASOWA PROJEKTU CCI2005/PL/16/C/PE/014 FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Sprawozdanie z realizacji prac wykonawczych Kurozwęki 03 wrzesień 2008 r. Organizator:
Podhalańskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Nowym Targu
Przyjazna Kłodnica.
Współpraca banków z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Wybrane przykłady współpracy banków z administracją publiczną
RAZEM DLA ŚRODOWISKA Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Nasza wizyta w Oczyszczalni Ścieków Płaszów II
Unijny sukces Będzina Foto Borkowcy. Nie zostaliśmy wpuszczeni w... K A N A Ł
„Budowa kanalizacji sanitarnej dla m
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
KONFERENCJA PROJEKTU CCI2005/PL/16/C/PE/014 FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Sprawozdanie z realizacji Projektu Staszów 24 listopad 2010 r. Organizator: Jednostka Realizująca.
„KARKONOSKI SYSTEM WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI, ETAP I”
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Rozbudowa i modernizacja gospodarki ściekowej na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
„Woda – nie wolno powiedzieć, że jesteś niezbędna do życia, ty sama jesteś życiem” Antoine de Saint Exupery Expo Silesia HydroSilesia 4 – 6 listopada 2009.
Konferencja podsumowująca projekt „Rozbudowa infrastruktury sanitarnej w południowej i wschodniej części aglomeracji Chojnice” Chojnice, dn
Rozbudowa i modernizacja systemu kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA Projekt nr POIS /13 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską, ze.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Problemy formalno-prawne w procesach rewitalizacyjnych Konferencja „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i.
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap III Nr POIS /12 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Projekt nr POIS /16 pod nazwą
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Helu
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
NA TERENIE GMIN POWIATU DZIERŻONIOWSKIEGO – ETAP II
Zapis prezentacji:

PROJEKT CCI2005/PL/16/C/PE/014 FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Konferencja MRR Rozwiązania instytucjonalne w Jednostce Wdrażającej Projekt Warszawa 29 lipiec 2008 r.

Projekt Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej – wykonanie kanalizacji sanitarnej dla gmin: Połaniec, Staszów i Rytwiany Koszty i udzielona pomoc-Decyzja KE z 19 grudnia 2005 r. Całkowity koszt projektu EUR Całkowity koszt kwalifikowany EUR Stopa pomocy 79,5% Pomoc przydzielona z Funduszu Spójności EUR Termin realizacji projektu do r

Lokalizacja Projektu

Korzyści do osiągnięcia w wyniku realizacji projektu Główne korzyści ekologiczne: 1. Poprawa stanu czystości rzeki Czarnej poprzez zmniejszenie ilości zanieczyszczeń odprowadzanych bezpośrednio do wód powierzchniowych i do gruntu, a pośrednio do rzeki. 2. Projekt przyczynienie się do realizacji celów polityki ekologicznej Unii Europejskiej, tj. ochrony, zachowania i poprawy jakości środowiska, ochrony zdrowia ludzkiego oraz oszczędnego i racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych. Rzeka Czarna Staszowska

Struktura Projektu Grupowego Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej … Projekt jest projektem grupowym o następującej strukturze: Projekt grupowy CCI2005/PL/16/C/PE/014 Projekt 1 – Połaniec Beneficjent - PGK w Połańcu Sp. z o.o. Projekt 2 - Staszów Beneficjent - PGKiM w Staszowie Sp. z o.o. Projekt 3 - Rytwiany Beneficjent - Gmina Rytwiany 75,12% 85% -wykonanie 93 km kanalizacji w 17 wsiach metodą ciśnieniową, -modernizacja oczyszczalni ścieków -budowa 4 podczyszczalni wód deszczowych. -wykonanie 88,2 km kanalizacji w 19 wsiach metodą mieszaną: grawitacyjną i ciśnieniową i modernizacja 3,4 km w mieście Staszów. - wykonanie 42,9 km kanalizacji w 4 miejscowościach metodą mieszaną: grawitacyjną i ciśnieniową 79,5%

Struktura Projektu Grupowego Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej … W realizacji Projekt podzielony jest na kontrakty – dla których udzielano zamówień publicznych - przetargi nieograniczone. Kontrakty usługowe Pomoc techniczna w pierwszej fazie Pomoc techniczna podczas realizacji Inżynier Kontraktu Działania promocyjne Są to kontrakty wspólne dla całego projektu grupowego – Zamawiającym jest PGKiM w Staszowie Spółka Gminy z o.o. (POK/ JRP).

Stan realizacji Projektu Grupowego Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej … W realizacji Projekt podzielony jest na kontrakty – dla których udzielano zamówień publicznych - przetargi nieograniczone. Kontrakty na roboty i dostawy Są to kontrakty dla których Zamawiającym są poszczególni Beneficjenci Projekt 1-PołaniecProjekt 2- Staszów Projekt 3-Rytwiany 1 kontrakt na roboty –czerwony FIDIC 1 kontrakt na dostawy: przepompowni przydomowych 906 szt., pompowni sieciowych 18szt., urządzeń płuczących kontrakt na roboty –czerwony FIDIC 1 kontrakt na roboty –żółty FIDIC ( zaprojektuj i wykonaj). 1 kontrakt na roboty –czerwony FIDIC

Model zarządzania projektem Specyfika projektu grupowego specyficznego (jedyny taki w Polsce) warunkowała zastosowanie modelu zarządzania który: a)nie będzie tworzył piętrowych stosunków prawnych, zwłaszcza w sferze zobowiązaniowej i przepływów finansowych. b) w pełni uwzględniał prawo bilansowe ( ustawa o rachunkowości), wymaga przejrzystości rejestrowania operacji gospodarczych w oparciu o dokumenty źródłowe. Winny wiernie odzwierciedlać koszty inwestycji tworzące po jej zakończeniu wartość początkową środka trwałego. Ta z kolei w okresie jego eksploatacji poprzez amortyzację wpływa na taryfę usług z zakresu gospodarki ściekowej. c) uwzględniał wymagania ustawy o VAT i podatku akcyzowym - faktura VAT jako podstawa jego rozliczeń wystawiona na podmiot będący bezpośrednim uczestnikiem operacji gospodarczej.

Model zarządzania projektem POK/ JRP

Model zarządzania projektem NFOŚiGW -IPZII

Zarządzanie projektem W realizowanej perspektywie FS koszy zarządzania projektem przez Beneficjentów są kosztami niekwalifikowanymi. Jedna z przyczyn kłopotów we właściwym organizowaniu zarządzania projektami : Późne organizowanie struktur Jednostek Realizujących Projekt – zazwyczaj przed podpisaniem umowy o dofinansowaniu poprzedzonej kontrolą. 1.Przesadne oszczędzanie beneficjentów objawiające się ograniczaniem do minimum etatyzacji JRP, wynagrodzeń. 2. Łączenie obowiązków w JRP z innymi obowiązkami- w strukturze Beneficjenta – nieskuteczność i nieefektywność działania JRP.

Zarządzanie projektem-zasoby ludzkie, koszty. Podmiot Odpowiedzialny za koordynację i kontrolę grupy projektów – PGKiM Sp. w Staszowie Spółka Gminy z o.o. JRP – powołana komórka organizacyjna w strukturze spółki POZR 1 POZR 2 POZR 3 PGK w Połańcu sp. z o.o. Gmina Rytwiany W sprawie koordynacji i kontroli w tym zarządzania, monitoringu realizacji, nadzoru nad realizacją, rozliczenia finansowego projektu przez Podmiot Odpowiedzialny za Koordynację i Kontrolę (POK/JRP) grupy projektów, dla projektu inwestycyjnego Projekt 1-Połaniec obejmującego zakres zadań w gminie Połaniec realizowanych w ramach grupy projektów Nr CCI 2005/PL/16/C/PE/014 pod nazwą Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej- wykonanie kanalizacji sanitarnej dla gmin: Połaniec, Staszów i Rytwiany" finansowanego z udziałem środków z Funduszu Spójności Umowa

Zarządzanie projektem. W sprawie koordynacji i kontroli w tym zarządzania, monitoringu realizacji, nadzoru nad realizacją, rozliczenia finansowego projektu przez Podmiot Odpowiedzialny za Koordynację i Kontrolę (POK/JRP) Umowa określa Zadania JRP Odpowiedzialność Wynagrodzenie pokrywające koszty JRP

Zarządzanie projektem-zasoby ludzkie.

Zestawienie stanowisk w komórkach organizacyjnych POK/JRP 1.Wieloosobowe stanowisko ds. Księgowości Projektu Grupowego KGP Główny księgowy projektu –GKP Specjalista ds. finansowo-księgowych –KGF 2. Wieloosobowe stanowisko ds. sprawozdawczości i administracji Projektu Grupowego SSP Referent ds. kancelarii JRP-SSR Specjalista ds. sprawozdawczych –SSK Radca Prawny – SSP 3 Wieloosobowe stanowisko ds. techniki i zamówień publicznych Projektu Grupowego TECH P Specjalista techniczny ds. Projektu –TKP Koordynator techniczny ds. Projektu 2 –TKP1 Koordynator techniczny ds. Projektu 3 –TKP2

Zarządzanie projektem- koszty. Wynagrodzenie pokrywające koszty JRP Z tytułu świadczenia usług Spółce przysługuje wynagrodzenie pokrywające koszty funkcjonowania JRP obciążające POZR w sposób odzwierciedlający wielkość poszczególnych projektów parytetem procentowym:

Zarządzanie projektem- koszty. koszty JRP

Zarządzanie projektem Ryzyko w projekcie a zasoby ludzkie Oprócz typowych ryzyk jak w każdym projekcie inwestycyjnym w projektach FS o dużym stopniu skomplikowania i sformalizowania zarządzania występuje duże ryzyko popełnienia błędu niedotrzymania formalnych uwarunkowań przekładających się na skutki finansowe. Pracownicy o doświadczeniu w zarządzaniu projektami inwestycyjnymi o wiedzy interdyscyplinarnej. Pracownicy skłonni pracować pod presją czasu, skłonni do ponoszenia ryzyka w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Pracownicy z rynku spełniający wymagania muszą być dobrze opłacani, co jest nie zawsze do spełnienia. Determinuje wymagania co do zasobów ludzkich

Zarządzanie projektem W nowej perspektywie FS koszy zarządzania projektem przez Beneficjentów są kosztami kwalifikowanymi. Lista indykatywna i konkurs projektów w których oceniane jest przygotowanie całościowe Projektu, również pod względem organizacji zarządzani nim, mam nadzieję wyeliminuje jedną z przyczyn kłopotów we właściwym organizowaniu zarządzania Projektem.

Dziękuję za uwagę