BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VIII FORUM INŻYNIERSKIE nt. Zaawansowane technologie motorem wzrostu gospodarczego Targi INNOWACJE-TECHNOLOGIE- Maszyny ITM Polska w Poznaniu – 8 czerwiec.
Advertisements

Arkadiusz Wojciechowski
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Sierpień 2013
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
na podstawie dokumentów dostępnych EC Krajowy Punkt Kontaktowy PR UE
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński Priorytet 6. Zrównoważony rozwój zmiany globalne i ekosystemy 6.1.Zrównoważone systemy.
Sieć naukowa ZSE Podsieć POLIGENERACJA
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński NEST Nauka i technologia przyszłości NEST New and Emerging Science and Technology.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Energia w 7PR Energia w 7PR Informacja o konkursie FP7-ENERGY-2008-TREN-1 Andrzej Sławiński Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Energetyka słoneczna w Polsce i w Niemczech, r. Warszawa
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
6. Program Ramowy Implementacja priorytetu 3 Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy 9 czerwca 2003 – Targi Poznańskie.
Ogłoszenie Zamknięcie: dla nowych instrumentów, 6 marca 2003 (pierwszy etap); 26 czerwca, 2003 (drugi etap). Dla pozostałych, 10 kwiecień (jeden.
Polskie platformy technologiczne 27 kwietnia 2004 r. Warszawa Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy.
Konkursy łączone w priorytecie NMP 27 kwietnia 2004 r. Warszawa Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy.
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński NEST Nauka i technologia przyszłości NEST New and Emerging Science and Technology.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Jak efektywnie sprzedać ciepło do produkcji chłodu
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Polskie instytucje wspierające europejską politykę transportową Seminarium Warszawa 6 października 2004.
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
Marek Litwin, Warszawa r.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
PARP w nowej perspektywie finansowej
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Ocena projektów inwestycyjnych
Urząd Dozoru Technicznego Warszawa Szczęśliwicka 34
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Badania i analizy oraz rozwój technologii energetycznych Żanna.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
Panel: Transport komunalny
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
KIM JESTEŚMY BOOSTEE-CE NASZ CEL BOOSTEE-CE
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)

Nowe generacje czystych i ekonomicznych silników samochodowych Zakres: Czysty silnik, charakteryzujący się super niskimi emisjami (bardzo niskie emisje CO 2 i NO x, cząstek stałych i hałasu - redukcja do poziomów bliskich zeru), z opcją działania na paliwa odnawialne i alternatywne Oczekiwane wyniki: Rozwój wiedzy dotyczącej czystych technologii konwersji energii, sposobów jej wykorzystania i zarządzania; optymalna integracja tanich, najbardziej obiecujących technologii

Wirtualny instytut zaawansowanego spalania dla rozwoju czystych i cichych ciągników transportu drogowego Zakres: Rozproszona struktura europejskich badań nad zaawansowanym spalaniem, rozpowszechnianie nowej wiedzy, szkolenia dla młodych inżynierów i naukowców Oczekiwane rezultaty: Wirtualny instytut pracujący nad oprogramowaniem do symulacji, bazami danych, zaawansowanymi technikami pomiarów, sprzętem do prowadzenia szkoleń i konferencji

Bezpieczeństwo na drogach Europy Cel: Poprawa bezpieczeństwa na drogach Europy poprzez rozwój zintegrowanych systemów bezpieczeństwa. Oczekiwane wyniki: Opracowanie i wdrożenie zaawansowanych systemów ochrony (bezpieczeństwo pasywne) Ocena ustawodawstwa i środków zapobiegawczych.

Wirtualne Centrum Doskonałości nad zwiększeniem bezpieczeństwa pasywnego na drogach Cel: Celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach i zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych w Europie. Oczekiwane wyniki: Utworzenie organizacji zajmującej się bezpieczeństwem pasywnym w transporcie drogowym na poziomie Europy; Opracowanie wspólnej platformy badań i urządzeń badawczych.

Projekty badawcze w transporcie drogowym (1/2): Nowe technologie i koncepcje oceny oddziaływania środowiskowego pojazdów drogowych i infrastruktury (technologie pomiarowe i czujniki) (1.7). Nowe technologie i koncepcje czystej eksploatacji, demontażu i recyclingu pojazdów drogowych (2.5).

Projekty badawcze w transporcie drogowym(2/2) Nowe koncepcje budowy infrastruktury drogowej (wysoka jakość, bezpieczeństwo, niskie koszty eksploatacji …) (2.6). Nowe technologie i koncepcje służące poprawieniu wzajemnego oddziaływania pojazdów drogowych i infrastruktury drogowej (w tym aspekty kontroli) (2.7). Koncepcje pojazdów drogowych służące optymalizacji funkcjonowania i wykorzystania transportu łączonego (3.15).

BADANIA W TRANSPORCIE KOLEJOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)

Cel: Podwojenie przewozów pasażerskich i potrojenie przewozów towarowych do 2020 roku Oczekiwane wyniki: Technologie i strategie w celu osiągnięcia maksymalnej dostępności do infrastruktury bez zawierania bez pogarszania bezpieczeństwa na kolei Poprawa bezpieczeństwa i wydajności przewozowej infrastruktury kolejowej w Europie

Cel: Lepsze funkcjonowanie pojazdów oraz systemów i elementów infrastruktury przy zmieniających się warunkach eksploatacyjnych poprzez zwiększanie wydolności i sprawności systemu szynowego przy zachowaniu standardów ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Oczekiwane wyniki: Bardziej niezawodne i łatwe w utrzymaniu tabor kolejowy i infrastruktura z ulepszonym dostępem i wydolnością oraz zmniejszonym kosztem eksploatacji Poprawa oddziaływania pojazdu z infrastrukturą dla efektywnego systemu szynowego

Zakres: Różne warunki techniczne i operacyjne krajowych systemów kolejowych Oczekiwane wyniki: Modułowe podejście do architektury pociągów Innowacyjne koncepcje pojazdów dla przyszłego europejskiego systemu kolejowego

Cel: Utrzymywanie wiedzy nt. zintegrowanych systemów kolejowych Oczekiwane wyniki: Centrum wiedzy ułatwiającej projektowanie oddziaływań i wymagań stawianych nowym produktom i usługom Wirtualne centrum zarządzania wiedzą i technologią

Integracja i zatwierdzanie technik opomiarowania celem zapewnienia optymalnego oddziaływania środowiskowego taboru kolejowego i infrastruktury (1.7). Strategie i systemy służące czystej eksploatacji, demontażowi i recyklingowi (2.5). Projektowanie i wytwarzanie nowych koncepcji konstruowania infrastruktury kolejowej (obniżenie hałasu, niskie koszty utrzymania, bezpieczeństwo) (2.6) Projektowanie i produkcja technologii zmierzających do poprawienia oddziaływań (2.7) Proponowane zagadnienia w projektach badawczych dotyczących kolejnictwa (1/2)

Proponowane zagadnienia w projektach badawczych związanych z kolejnictwem (2/2) Innowacyjny tabor kolejowy i optymalizacja wpływu na środowisko i zużycie energii, zwiększenie zdolności przewozowej (3.15) Technologie wspomagające kierowanie (4.11) Interfejs człowiek-maszyna (4.14) Cały program pracy jest otwarty dla działań koordynacyjnych

BADANIA W TRANSPORCIE WODNYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)

Niskoemisyjne systemy napędowe dla transportu wodnego Cel: Redukcja emisji związanych z transportem wodnym z punktu widzenia regulacji IMO Oczekiwane wyniki: Systemy napędowe w transporcie morskim działające na paliwa konwencjonalne i niekonwencjonalne Optymalizacja efektywności funkcjonowania całego statku

Zintegrowane projektowanie i produkcja w stoczniach Cel: Utrzymanie wiodącej roli stoczni europejskich w produkcji skomplikowanych statków Oczekiwane wyniki: Integracja procesów produkcyjnych w stoczniach Tworzenie modułów i standaryzacja komponentów i podmontażu

Centrum kompetencji dla analizy strukturalnej statków Cel: Rozwój transportu wodnego poprzez poprawę zaufania do strukturalnej niezawodności statków Oczekiwane rezultaty: Zaawansowanie wiedzy dotyczącej zmęczenia materiałów, wytrzymałości kolizyjnej, ochrony przeciwpożarowej, hałasu i drgań. Utworzenie wspólnej platformy badawczej i narzędzi

Projekty badawcze dla transportu wodnego Technologie pomiarowe i czujniki oddziaływania na środowisko (1.7). Eksploatacja, konstruowanie infrastruktury i wzajemne oddziaływanie statków (2.5, 2.6, 2.7).

Nowe intermodalne koncepcje statków (3.15). Systemy nawigacyjne i pokładowe systemy monitorujące (4.11, 4.14). Projekty badawcze dla transportu wodnego

Dane konkursu Data publikacji 17 grudnia 2002 Data zamknięcia: 15 kwietnia 2003, godz. 17 (czasu brukselskiego) Budżet: 170 milionów euro

Linki do dokumentów (Work Programme), punkty Kontaktowe (National Contact Points), członkowie Komitetów Programowych GDZIE SZUKAĆ POMOCY