KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
25 sierpnia 2009 r. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy WNIOSKI Z REALIZACJI NADZORU PEDAGOGICZNEGO W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ I PLACÓWEK KONTROLA PLANOWA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Konferencja dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa pomorskiego Wspomaganie szkół i placówek Delegatura w Tczewie 22 sierpnia 2011 roku Kuratorium.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Wnioski z analizy informacji o wynikach kształcenia i wychowania Lębork, 25 sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU DELEGATURA W SŁUPSKU.
Wnioski z analizy informacji o wynikach kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego w zakresie wspomagania szkół i placówek w roku szkolnym2010/2011 Miastko, 24 sierpnia 2011 roku KURATORIUM.
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
KURATORIUM OŚWIATY W ŁODZI
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
N A R A D A ŁÓDZKIEGO KURATORA O Ś WIATY Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK 26 sierpnia 2011 roku.
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Gdańsk KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Delegatura w Kościerzynie 23 sierpnia 2011 roku

K O Szkoły i placówki DKO w Kościerzynie 299 Szkoły ponadgimnazjalne Gdańsk Szkoły ponadgimnazjalne 116 Szkoły podstawowe i gimnazja Powiat chojnicki 40 Powiat człuchowski 24 Powiat kartuski 68 Powiat kościerski 38 Przedszkola publiczne, niepubliczne i inne formy wychowania przedszkolnego 26 20 50 27 Placówki opiekuńczo-wychowawcze i poradnie, inne placówki oświatowe 86 Razem dyrektorów szkół i placówek 299 Współpraca z organami prowadzącymi Rady gmin i miast Starostwa powiatowe 28 4

Wspomaganie pracy szkół, placówek i organów prowadzących Gdańsk Wspomaganie pracy szkół, placówek i organów prowadzących Poprawa efektów kształcenia w kontekście nowej podstawy programowej – wymiana doświadczeń, organizacja kształcenia i opieki psychologiczno – pedagogicznej w odniesieniu do aktualnych zmian prawa oświatowego – warsztaty dla dyrektorów szkół podstawowych i pedagogów szkolnych prowadzone przez promotorów zmian z udziałem poradni psychologiczno - pedagogicznych, ocena cząstkowa pracy dyrektora, awans zawodowy nauczycieli – egzamin dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji Respektować przepisy prawa oświatowego w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów i wychowanków do szkół i placówek oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych. Przestrzegać procedur organizowania i przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego zgodnie z obowiązującą „Instrukcją organizowania i przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów OKE w Gdańsku”.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji Dbać o prawidłowe relacje z pracownikami szkoły, organem nadzoru pedagogicznego i jednostkami samorządu terytorialnego.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji W celu zapobiegania ewentualnym nieprawidłowościom przeprowadzać kontrole przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły, np.: - realizowanie treści programowych zgodnie z podstawą programową, - określanie wymagań programowych wobec uczniów,

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych w świetlicy szkolnej, organizacja zajęć podczas czasowej nieobecności nauczyciela ( zastępstwa, zajęcia opiekuńcze ). Dokonać analizy prawidłowości zapisów w statucie szkoły dotyczących obowiązków ucznia, prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i wychowania , organizacji pracy szkoły oraz warunków i sposobu oceniania uczniów.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji 6. Dalszego doskonalenia wymaga: przestrzeganie zasad oceniania, formułowanie wymagań edukacyjnych dla śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, motywowanie uczniów do poprawiania osiągnięć edukacyjnych,

informowanie rodziców o postępach i trudnościach ucznia w nauce i zachowaniu, informowanie o przewidywanych końcoworocznych ocenach klasyfikacyjnych.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji Należy poszerzyć zakres współdziałania z rodzicami poprzez realizowanie różnego rodzaju programów i projektów edukacyjnych, które umożliwią pełniejsze wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego. Szkoła powinna wspierać rodziców w rozwiązywaniu problemów i trudności wychowawczych zwracając uwagę na pojawiające się zagrożenia oraz organizując wsparcie ze strony specjalistów.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji Należy położyć większy nacisk na rozpoznawanie problemów uczniów oraz poszerzyć zakres wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, korzystając z pomocy innych podmiotów działających na rzecz dzieci i młodzieży. Podejmować skuteczne działania mające na celu zatrudnienia pedagoga, psychologa i logopedy. Skutecznie zapobiegać przypadkom agresji, znęcania się i przejawom dyskryminacji wśród uczniów.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli doraźnych, rozpatrywanych skarg i podejmowanych interwencji Bezwzględnie respektować prawo dziecka do poszanowania godności i nietykalności. Szczególnie istotne jest zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków przebywania na terenie szkoły.

Najczęściej odnotowane zdarzenia z udziałem uczniów: pobicia i bójki na terenie szkoły, ucieczki uczniów z domu rodzinnego, zażywanie środków odurzających, uchylanie się od realizowania obowiązku szkolnego, niewłaściwe zachowanie nauczyciela sprowokowane zachowaniem uczniów, próba samobójcza i samookaleczenia.

Działalność innowacyjna realizująca nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne - prowadzona przez szkoły i placówki w roku szkolnym 2010/2011 na terenie Delegatury Kuratorium Oświaty w Kościerzynie

Szkoły podstawowe / liczba innowacji Szkoła Podstawowa w Ostrowitem – 5 Szkoła Podstawowa w Czersku - 7 Szkoła Podstawowa Nr 3 w Chojnicach – 14 Szkoła Podstawowa Nr 5 w Chojnicach – 7 Szkoła Podstawowa w Osowie – 2 Szkoła Podstawowa w Charzykowych – 1 Szkoła Podstawowa w Kłodawie – 2 Szkoła Podstawowa w Pawłowie – 1 Zespół Kształcenia i Wychowania w Stężycy - 3

Gimnazjum / liczba innowacji Gimnazjum w Brusach - 15 Gimnazjum Nr 1 w Chojnicach - 7 Gimnazjum Nr 2 w Chojnicach - 3 Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Czeczewie 4

Szkoły ponadgimnazjalne / liczba innowacji 1. Liceum Ogólnokształcące w Czersku - 1 2. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Przodkowie - 2

Szkoły i placówki kształcenia specjalnego / liczba innowacji Specjalny Ośrodek Szkolno –Wychowawczy w Kościerzynie – 3 Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Żukowie – 2

Placówka wychowania pozaszkolnego / liczba innowacji Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury w Brusach - 2

ROK ODKRYWANIA TALENTÓW 2010/2011 Szkoły i miejsca odkrywania talentów: Gimnazjum w Brusach Gimnazjum w Sierakowicach Centrum Inicjatyw Edukacyjnych w Kartuzach

Uczniowie Gimnazjum w Brusach na wycieczce w Warszawie w ramach „Roku odkrywania talentów”

Dzień Gimnazjalisty Kampania informacyjna adresowana do gimnazjalistów, nauczycieli i rodziców, na którą składają się: spotkanie dotyczące organizacji egzaminu „Wszystko o nowym egzaminie gimnazjalnym 2012”, punkt konsultacyjny gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych, prezentacja na temat „Jak pomóc dziecku, ale nie zdawać za nie egzaminu ?”

Salon Maturzystów „Perspektywy 2011” Kampania informacyjna adresowana do uczniów klas maturalnych, nauczycieli i rodziców, na którą składają się: - prezentacje zasad przeprowadzenia egzaminu maturalnego, punkt konsultacyjny gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych, - promocja wojskowej służby przygotowawczej w czasie studiów.  

Gdański Salon Maturzystów – „Perspektywy 2011” i Dzień Gimnazjalisty Kalendarz spotkań: Miejsce organizacji: Uniwersytet Gdański , Wydział Prawa i Administracji ul. Bażyńskiego 6 Data Tematyka 05.09.2011 r. 06.09.2011 r. Salon Maturzystów 07.09.2011 r. Dzień Gimnazjalisty

K O Gdańsk Dziękuję za uwagę.