Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Advertisements

-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Proste bazy danych w Excelu
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
Arkusz kalkulacyjny Excel
Opracowała: Iwona Kowalik
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Technologie informacyjne EXCEL I
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tabele przestawne w Excelu
Na początek kilka pojęć z arkusza
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Korespondencja seryjna
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania Informatyka Arkusz kalkulacyjny Excel dla WINDOWS cz.6.
T ABELE PRZESTAWNE Przygotował: Przemysław Kacperski.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Visual Basic w Excelu - podstawy
Tworzenie ankiet online
Tabela przestawna Tabela przestawna - narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające wybierać i przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Tworzenie wykresów część I
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Zapis prezentacji:

Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z

Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie dużych zbiorów arkuszy kalkulacyjnych lub baz danych, które to mogą zawierać dedukcję spłaty kredytu lub też księgowość danej firmy. Do analizy danych jest szereg przydatnych funkcji takich jak: sortowanie, filtrowanie, sumy pośrednie, tabele przestawne, wartości minimalne i maksymalne, oraz wykresy.

Analiza danych za pomocą sortowania. Sortowanie pomoże nam poukładać np. alfabetycznie czy też według daty wydania, nasz spis wszystkich filmów. Przykładowo, jeżeli nasza filmoteka zawiera ponad 500 tytułów, wystarczy kilka kliknięć i cała nasza filmoteka jest posortowana.

Jak wykonać sortowanie danych? Sortowanie danych wykonujemy w następujący sposób: na początku należy się przenieść do komórki, powinna to być komórka znajdująca się w zakresie komórek z danymi do posortowania. Wybieramy z menu Dane-Sortuj... Excel sam zaznaczy dany zakres komórek, ponieważ zgaduje, że to jest zakres, który chcemy posortować. Równocześnie z zaznaczeniem komórek pojawi się okno dialogowe Sortowanie. Wybieramy kliknięciami kryteria sortowania które nas interesują. Tutaj mamy dość duży wybór kryterii sortowania. Gdy już ustalimy nasze wymagania naciskamy przycisk OK i mamy posortowaną listę według naszych wymogów, operacja jest całkiem prosta i szybka w wykonaniu.

Analiza danych za pomocą filtrowania. Następnym wygodnym narzędziem do analizy danych jest filtrowanie. Potrafi ono wyodrębnić daną listę tak, by widoczne były np. tylko te utwory które zostały wydane w roku który nas interesuje. Filtr możemy zastosować z kilkoma kryteriami np. gatunek muzyki, rok wydania, i czas trwania utworu.

Jak wykonać filtrowanie danych? Filtrowanie danych odbywa się w dość prosty sposób, mianowicie. Przechodzimy do dowolnej komórki z danymi. Następnie wybieramy z menu Dane-Filtr-Autofiltr. W komórkach górnych wierszy pojawią się szare przyciski z symbolami strzałki. Klikamy na strzałce w komórce która nas interesuje, rozwinie się lista. W niej wybieramy interesujące nas kryterium. W ten sposób możemy odfiltrować kilka interesujących nas kolumn. Po wykonaniu tych mało skomplikowanych operacji w wierszach pojawią się tylko te dane które spełniają nasze wymogi.

Analiza danych za pomocą sum pośrednich. Sum pośrednich używa się w większych listach do podsumowania wartości liczbowych, pozycji lub do wykonania innych obliczeń. Sumy kalkulacyjne bardzo zmieniają arkusz kalkulacyjny i dlatego nie powinno się wpisywać nowych danych do list zawierających sumy pośrednie.

Jak wykonać sumy pośrednie danych? Operacja ta jest dość skomplikowana i nie należy do łatwych, a wykonuje się ją w następujący sposób. Ustawiamy kursor w jednej z komórek zakresu zajmowanego przez nasze dane. Wybieramy z menu Dane-Sumy pośrednie... Pojawi się nieduże okno dialogowe, w którym określamy, co ma się wydarzyć. Przykładowo musimy zsumować nasze dane, więc w oknie Użyj funkcji: wybieramy Suma. W ten sposób Excel zsumuje nasze dane. Przed wykonaniem tego zadania nasze dane muszą być posortowane!

Analiza danych za pomocą tabeli przestawnej. Tabele przestawne to kolejna z przydatnych możliwości Excela do analizy danych. Są one szczegółowym zestawieniem danych z arkusza kalkulacyjnego. Dają one doskonały i przejrzysty wygląd danych, szczególnie wtedy, gdy na arkuszu zapisanych jest wiele informacji.

Jak wykonać tabele przestawne? Przygotowanie tabeli przestawnej. Aby wykonać tabele przestawną umieszczamy kursor w dowolnej komórce zawierającej dane. Wybieramy z menu Dane-Raport tabeli przestawnej i wykresu przestawnego. W ten sposób uruchomiliśmy kreatora, który za pomocą trzech okien pomoże nam zaprojektować naszą tabele. W pierwszym oknie wybieramy zakres danych, w drugim zaś widzimy jaki zakres komórek zostanie wzięty pod uwagę przy tworzeniu tabeli. Za oknem dialogowym widzimy, jaki obszar danych został wzięty pod uwagę, klikamy Dalej, w kolejnym oknie wybieramy Zakończ. W ten sposób na ekranie pojawi się całkiem nowy arkusz, w którym znajdują się niebieski ramki z tekstami, a także nowy unoszący się pasek narzędzi. W ten sposób przygotowaliśmy się do utworzenia tabeli przestawnej.

Jak wykonać tabele przestawne? Wybór danych. Wszystkie guziki w Tabeli przestawnej przeciągamy na tabele w której są opisane wszystkie kolumny co gdzie się musi znaleźć. W ten skomplikowany sposób stworzyliśmy tabelę przestawną. Niestety nie zawsze jest ona przejrzysta i uporządkowana, trzeba ją ładnie poukładać tak aby wyglądała przejrzyście, a to jest już dość prostą sprawą i w każdych zestawieniach danych odbywa się inaczej.

Analiza danych za pomocą wartości minimalnych i maksymalnych. Excel posiada dużo przydatnych funkcji jedną z nich jest właśnie wyłapywanie wartości maksymalnych jak i minimalnych. Funkcja ta przydaje się gdy mamy do prześledzenia nasze wydatki, stosując ją pomoże nam znaleźć największą i najmniejszą wartość z zaznaczonego zakresu komórek.

Jak wyłapać wartości minimalne i maksymalne? W komórce gdzieś na uboczu wpisujemy tekst czego nasz wynik się będzie tyczył. Następnie zaznaczamy wszystkie dane ze wszystkich arkuszy z których chcemy wyłapać wartości minimalne i maksymalne. Obok opisu wpisujemy następującą formułę, jeżeli chcemy wyciągnąć wartość minimalną =min(adresy komórek:adresy komórek), natomiast jeżeli chcemy wartość maksymalną =max(adresy komórek:adresy komórek). Analiza ta nie jest wcale trudna i skomplikowana a pozwala nam śledzić istotne dla nas wartości.

Analiza danych za pomocą wykresu. Do analizy danych doskonale nadają się też wykresy, za ich pomocą możemy graficznie przedstawić wszelkiego rodzaju zestawienia dochodów w stosunku do wydatków i tym podobne.