System nawigacji satelitarnej w długotrwałym transporcie zwierząt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Laura PÉREZ ÁLVAREZ – Wydział D5 – Dobrostan Zwierząt
Reforma Wspólnej Polityki Rolnej (WPR)
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
RESTRUKTURYZACJA REJONÓW.
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
System nawigacji satelitarnej
Platforma A2A PA2A.
Problemy w stosowaniu przepisów wykonawczych MRiRW dotyczących obrotu zwierzętami Michał Rudy Darek Makowski.
IDENTYFIKACJA KONIOWATYCH W UE
Logistyka transportu i dobrostan zwierząt.
Fizjologia i zachowanie świń
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Przerwy pomiędzy regularnymi kontrolami
Kontrola temperatury podczas transportu
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Pomiar obciążeń administracyjnych
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
1 1.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Protokół Komunikacyjny
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
WDROŻENIE KOMPLEKSOWEGO MONITORINGU SERWEROWNI STUDIUM PRZYPADKU
WinPakSE/PE Zintegrowany System Ochrony Obiektów
STACJA MONITOROWANIA POJAZDÓW PROXY GPS Zarządzanie sprzętem Zarządzanie ludźmi Ustawienia systemu Paliwo Historia i analiza tras RaportyLokalizacja OnlineAlarmy.

TELEMATYKA W ZARZĄDZANIU FLOTĄ
CabMan System dyspozytorski.
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
DOPUSZCZANIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH W ASPEKCIE MODERNIZACJI TABORU KOLEJOWEGO Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Projekt pt.:,,BUDOWA SYSTEMÓW WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM LĄDOWYM I MORSKIM – SYMULATORY CZK/CPR'' współfinansowanego środkami Unii Europejskiej.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
System międzybibliotecznych wypożyczeń elektronicznych Academica i jego rola w bibliotekach publicznych Academica System międzybibliotecznych wypożyczeń.
Czas pracy kierowców Paweł Kmieć.
Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Podział sieci komputerowych
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Systemy dla pojazdów i maszyn Rejestracja: - zużycia paliwa, - lokalizacji, - czasu pracy…
Transport na miarę Twoich potrzeb. Transport na miarę Twoich potrzeb.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Urządzenia typu Rooftop.
Ethernet interface Agregaty wody lodowej 1.
Zapis prezentacji:

System nawigacji satelitarnej w długotrwałym transporcie zwierząt. Warszawa, 27 – 28 kwietnia 2009

Problem tylko niektóre wymogi odnośnie dobrostanu zwierząt mogą być zweryfikowane w drodze – kontrole na postojach lub po transporcie (retrospektywne) Zmiany w ustawodawstwie Wspólnoty zostały wprowadzone w 2004 roku w celu zapewnienia lepszego egzekwowania norm, w szczególności poprzez wzrost śledzenia czynności transportowych oraz wprowadzono nowe elementy - System nawigacyji w przypadku długotrwałego transportu zwierząt (> 8 godzin) - Zapis temperatury oraz system ostrzegawczy

WYMAGANIA PRAWNE Rozporządzenie (WE) 1/2005 w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu Artykuł 6(9) system nawigacji przy długotrwałych przewozach na dzień 1 stycznia 2007 w pojazdach po raz pierwszy wprowadzonych do użytku; na dzień 1 stycznia 2009 we wszystkich środkach transportu drogowego. Załącznik I odpowiedni system nawigacji umożliwiający zapis i dostarczenie informacji odpowiadających informacjom wymaganym w przypadku długotrwałego przewozu oraz dotyczących otwarcia/zamknięcia klapy załadunkowej; monitorowanie temperatury oraz system rejestrujący, który powiadamia kierowcę pojazdu, gdy temperatura w przegrodzie (-ach) dla zwierząt osiąga poziom maksymalny lub minimalny. Wymagane środki implementacji

Porozumienie administracyjne pomiędzy DG SANCO a Wspólnotowym Centrum Badawczym Komisji Europejskiej (JRC) odnośnie projektu Systemu Nawigacji startującego w 2006 roku Międzynarodowe konsultacje społeczne – czerwiec 2006 Specyfikacja Techniczna pierwszej wersji – lipiec 2006 Studium Oceny Wpływu – grudzień 2006 Definicja scenariuszy – styczeń 2008 Test zgodności prototypu Badania w terenie

Koncepcja Koncepcja systemu zaproponowana przez Wspólnotowe Centrum Badawcze (JRC): ● w dużej mierze niezależny system przeznaczony do kontrolowania i weryfikacji parametrów dobrostanu zwierząt podczas transportu a) czas transportu oraz czas postojów b) temperatury ● zapewnienie możliwości zdalnego i na miejscu dostępu do danych w czasie rzeczywistym ● ustalenie połączenia z TRACES poprzez numer świadectwa TRACES

Zasada działania systemu

Zasada działania systemu - opis Położenie i czas – GPS / Galileo – Komunikacja – GPRS / GMS – Zdecentralizowany zdalny odbiornik, np. prywatny Dostawca Usług – autoryzowany użytkownik (Przewoźnik) – Centralny odbiornik Unii Europejskiej, np. serwer sieciowy TRACES – zdalny dostęp do danych w czasie rzeczywistym – autoryzowani użytkownicy (organy ds. dobrostanu zwierząt) – bezpośrednie pobieranie (opis ciężarówki) Czujnik temperatury, czujnik temperatury, Interfejs użytkownika, czujnik przyczepy, urządzenie do pomiaru prędkości i drogi (urządzenie OBU), czujnik klapy załadunkowej

Charakterystyka systemu Urządzenie do pomiaru prędkości i drogi (urządzenie On-board-unit) uzyskuje i zapisuje przynajmniej - czas i lokalizację pojazdu - temperatury w przegrodzie(-ach) dla zwierząt - otwarcie/zamknięcie klapy załadunkowej - wejście kierowcy - konfigurację dwóch urządzeń OBU znajdujących się wewnątrz ciężarówki i wewnątrz przyczepy Wprowadzanie informacji przez kierowcę - status przewozu (rozpoczęcie, postój, wznowienie przewozu, zakończenie przewozu) - numer(-y) świadectw TRACES - gatunek i kategorię oraz całkowitą liczbę załadowanych zwierząt - liczbę zwierząt rannych lub zmarłych podczas przewozu

Logowanie oraz przesyłanie danych - co 5 minut - niezależnie od urządzeń OBU i SOBU - wszystkie informacje Cogodzinne przesyłanie - Rozpoczyna się wraz z instalacją i ma miejsce również, gdy ciężarówka nie jest w ruchu lub gdy nie przewozi zwierząt - Położenie i czas

Logowanie oraz przesyłanie danych Przesyłanie w przypadku wykrycia zdarzenia - Przy każdej zmianie stanu czujnika (gdy temperatura gwałtownie wzrasta oraz powraca do normy, otwarcie/zamknięcie klapy, próby zafałszowania, interwencje z zewnątrz, sprężanie/rozprężanie) - Przy każdym wprowadzeniu informacji z CUI - Położenie i czas + informacje o zdarzeniu

Przykładowa podroż

Przykładowa podróż - opis Rozpoczęcie przewozu: rodzaj i liczba załadowanych zwierząt, numery TRACES Zatrzymanie przewozu Wznowienie przewozu Zakończenie przewozu: liczba zwierząt rannych/martwych

Aplikacja do lokalnego pobierania danych

Aplikacje sieciowe w centralnej bazie danych

Należy zwrócić uwagę na poniższe kwestie - Analiza danych (np. kontrole czasu trwania transportu) oraz połączenie z TRACES zależy głównie od danych wprowadzonych przez kierowcę - W celu zapewnienia wiarygodności danych, dane wprowadzane z CUI powinny być intuicyjne oraz wdrażać prostą logikę przynajmniej w przypadku zdarzeń podczas przewozu

Należy zwrócić uwagę na poniższe kwestie - Najważniejsze jest zdefiniowanie podróży. Obecny prototyp oparty jest na założeniu prostej definicji podróży (od momentu załadowania pierwszego zwierzęcia to wyładowania ostatniego zwierzęcia; bez partii; bez różnorodnych gatunków). Bardziej złożona definicja podróży wymagałaby innej struktury urządzenia OBU, aby zagwarantować wiarygodność danych - W związku z niezbędnym wsparciem technicznym oraz utrzymaniem zainstalowanego sprzętu pokładowego, korzystne wydaje się rozwiązanie polegające na zdecentralizowaniu satelitarnego systemu nawigacji.

Możliwe dodatkowe osiągnięcia / rozbudowa systemu Dodatkowe parametry pomiaru dobrostanu zwierząt, np.: wilgotność, ciężar, poziom wody pitnej, wentylacja, itp.; Stworzenie połączenia z elementami umożliwiającymi zmniejszenie kosztów, np.: flota, zarządzanie zasobami paliwa, zautomatyzowane wystawianie rachunków, zautomatyzowana dokumentacja, informacje o ruchu drogowym, planowanie trasy

Możliwe dodatkowe osiągnięcia / rozbudowa systemu Stworzenie połączenia ze zdrowiem publicznym / zwierząt, np.: Elektroniczna identyfikacja przy załadunku/rozładunku zwierząt z możliwością natychmiastowego uaktualnienia zwierzęcych baz danych oraz mniejsze obciążenie administracyjne posiadaczy; Czyszczenie i dezynfekcja ciężarówki; Odwzorowywanie stref zakażonych/chronionych w przypadku wybuchu epidemii chorób zwierzęcych, co umożliwi przewoźnikom/organom zapobieżenie możliwemu rozprzestrzenianiu się ryzyka;

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!