PROJEKT „HUMANISTYKA CYFROWA NA UW”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
Advertisements

Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Pierwsza Doroczna Konwencja Europejskiej Platformy Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu Kraków października 2011 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
CEL konsolidacja jednostek naukowych oraz podniesienie poziomu i znaczenia w Europejskiej Przestrzeni Badawczej, polskich badań w zakresie zmian zanieczyszczenia.
KPK, Wiesław Studencki. Research infrastructures Instytuty badawcze Naukowcy Główni zainteresowani.
JAK WŁĄCZYĆ SIĘ W PROJEKTY EUROPEJSKIE?. POMYSŁ NA PROJEKT – ALE JAKI? Projekty realizowane w ramach współpracy (collaborative projects) Sieci doskonałości.
Poszukiwanie partnerów – czyli jak stworzyć dobre konsorcjum.
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna e-Region Krystyna Nowak
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Virtual Design and Automation Centre
RODZAJE GRANTÓW ERC.
I nstytut L ogistyki i M agazynowania JAK ZDOBYĆ MILION EURO ???
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań European Research Council - ERC.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych
1 Sieć Punktów Kontaktowych w Wielkopolsce Oferta Sieci PK Matylda Dąbrowska Punkt Kontaktowy przy Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Projekt Partnerski Grundtviga
Mariusz Polarczyk, Zofia Kasprzak
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Ogólnopolski Klaster e-Zdrowie wizytówką Wrocławia
WSCHODNI OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań Dzień informacyjny Programu POMYSŁY Warszawa, Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy.
1 7 Program Ramowy Zasady uczestnictwa.
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
MODUŁ 3 – DOFINANSOWANIE NA PROWADZENIE BADAŃ I INFRASTRUKTURĘ BADAWCZĄ.
Spotkanie robocze Polskich Platform Technologicznych Warszawa r. Koordynator – ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.
Uniwersytet Rzeszowski
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Bibliografia jako narzędzie wprowadzenie do warsztatów
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
HORYZONT 2020.
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

PROJEKT „HUMANISTYKA CYFROWA NA UW” Konsorcjum DARIAH.ERIH Konsorcjum DARIAH.PL DHLAB - Platforma Humanistyki Cyfrowej UW

DARIAH-ERIC (DARIAH.EU) Digital Reasearch Infrastructure for the Arts and Humanities Działa od sierpnia 2014 roku dzięki decyzji Komisji Europejskiej (nr 2014/526/UE) na podstawie statutu z lipca 2014 r. – początek prac 2008 r. Członkowie założyciele (15 państw): Austria, Belgia, Chorwacja, Cypr, Dania, Francja, Grecja, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Malta, Niemcy, Serbia, Słowenia, Włochy W skład konsorcjów krajowych weszły najbardziej liczące się instytucje naukowe

DARIAH-ERIC (DARIAH.EU) Digital Reasearch Infrastructure for the Arts and Humanities Otwarta platforma (sieć) wymiany wiedzy, metod i infrastruktury badawczej w humanistyce i obszarze sztuki Główny cel strategiczny: ułatwienie długoterminowego dostępu do wspólnie wypracowanych cyfrowych narzędzi i danych badawczych pozwalający na prowadzenie badań z zakresu humanistyki cyfrowej w zespołach międzynarodowych i interdyscyplinarnych; połączenie aktywności krajowych, regionalnych i lokalnych w celu utworzenia wspólnej, działającej w sposób komplementarny infrastruktury

Konsorcjum DARIAH-PL (www.dhlab.uw.edu.pl/konsrcjum-dariah-pl/) 18.08.2014 r. umowa o ustanowieniu konsorcjum DARIAH-PL Członkowie konsorcjum: Uniwersytet Warszawski (koordynator), ASP w Warszawie, IBL PAN, IJP PAN, IH PAN im. Tadeusza Manteuffla, Instytut Podstaw Informatyki PAN, IS PAN, Instytut Chemii Bioorganicznej PAN – Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, Biblioteka Narodowa, Politechnika Wrocławska, UJ, UMCS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, UŚ, UWr, Uniwersytet Pedagogiczny im KEN Rada Konsorcjum liczy 17 członków, przewodniczący: prof. dr hab. Aleksander Bursche

Konsorcjum DARIAH-PL (www.dhlab.uw.edu.pl/konsrcjum-dariah-pl/) Luty 2015 r. - Rada Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki pozytywnie zaopiniowała polską kandydaturę i propozycje działania konsorcjum, MNiSW podjęło kroki w celu włączenia konsorcjum DARIAH-PL do europejskiej sieci DARIAH-ERIC Główny cel: aktywne zabieganie o projekty finansowane ze środków strukturalnych EU i Programu Ramowego UE Horyzont 2020.

Platforma Humanistyki Cyfrowej UW - DHLAB Powstaje na UW jako: ośrodek obsługi konsorcjum DARIAH-PL (początkowo) ośrodek skupiający jednostki naukowe UW, zespoły badawcze i poszczególnych pracowników naukowych, zajmujących się HC

Platforma Humanistyki Cyfrowej UW - DHLAB Główny cel: koordynacja zespołów z UW wchodzących w skład grup roboczych DARIAH.PL (wsparcie informatyczne, programistyczne i projektowe; centralne hostowanie i udostępnianie narzędzi cyfrowych; projektowanie i utrzymywanie baz danych); umożliwienie współpracy i pośredniczenie w kontaktach z międzynarodowymi i krajowymi sieciami badawczymi i konsorcjami (m.in. wsparcie w aplikowaniu o granty z zakresu HC; serwer i strony internetowe dla projektów) stworzenie interdyscyplinarnego forum ekspertów nauk humanistycznych i ścisłych (m.in. seminaria, warsztaty, konferencje; metodologia-metadane-dydaktyka)

WLS UW w Platformie Humanistyki Cyfrowej UW - DHLAB Przedstawiciel WLS UW w Grupie Roboczej DHLAB: Prodziekan Dorota Urbanek Koordynator Wydziałowy: dr Elżbieta Gajek Koordynator w IKSI: prof. UW, dr hab. Silvia Bonacchi Do „puli założycielskiej” z UW do DARIAH-PL nasz Wydział zgłosił w sumie 27 zrealizowanych lub realizowanych obecnie tematów z zakresu HC (lista nie jest jeszcze zamknięta) Zgłoszono też 14 nowych tematów, które wejdą do bloku propozycji ze strony UW do DARIAH-PL, a następnie będą częścią polskiej propozycji w pierwszym konkursie konsorcjum europejskiego.

WYKAZ TEMATÓW ZGŁOSZONYCH PRZEZ WLS UW DO PROGRAMU „PLATFORMA CYFROWA UW – DHLAB” MARZEC 2015 Dr hab. Ewa Gruszczyńska, dr Agnieszka Leńko-Szymańska SZWEDZKO-POLSKI I POLSKO-SZWEDZKI KORPUS RÓWNOLEGŁY   Dr Elżbieta Gajek MOBILNE UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO Dr Agnieszka Leńko-Szymańska FRAZEOLOGIA INTERJĘZYKA: OPIS ROZWOJU KOMPETENCJI FRAZEOLOGICZNEJ U UCZNIÓW JĘZYKA ANGIELSKIEGO JAKO JĘZYKA OBCEGO NA PODSTAWIE ANALIZY KORPUSOWEJ Dr Małgorzata Szupica-Pyżanowska PRZETWARZANIE INFORMACJI FLEKSYJNYCH I KORELATY NEURONOWE W PERCEPCJI MORFOSYNTAKTYCZNEJ U POLAKÓW UCZĄCYCH SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO Doc. dr Magdalena Kuratczyk ELEKTRONICZNY KORPUS ĆWICZEBNY JĘZYKA ROSYJSKIEGO Prof. UW, dr hab. Silvia Bonacchi LABORATORIUM KOMUNIKACJI MULTIMODALNEJ (LAKOM) JOURNAL OF MULTIMODAL COMMUNICATION STUDIES Dr Łukasz Karpiński TECHNOLOGIE SYSTEMU TERMINOLOGICZNEGO W OPISIE PARAMETRYCZNYM JĘZYKA POLSKIEGO

WYKAZ TEMATÓW ZGŁOSZONYCH PRZEZ WLS UW DO PROGRAMU „PLATFORMA CYFROWA UW – DHLAB” MARZEC 2015 Prof. UW, dr hab. Elżbieta Jamrozik ZAPOŻYCZENIA Z JĘZYKA WŁOSKIEGO W POLSZCZYŻNIE XV-XVII W.   MATERIAŁY DO NAUCZANIA JĘZYKA WŁOSKIEGO NA ZIEMIACH POLSKICH XVI-XX W. Dr hab. Piotr Twardzisz APLIKACJA KOMPUTEROWA WSPOMAGAJĄCA NAUKOWCA PISZĄCEGO PUBLIKACJĘ AKADEMICKĄ W JĘZYKU ANGIELSKIM Z DZIEDZINY HUMANISTYKI I/LUB NAUK SPOŁECZNYCH Dr hab. Magdalena Olpińska-Szkiełko PORADNIA WYCHOWANIA DWUJĘZYCZNEGO I EDUKACJI BILINGWALNEJ (POBI) Dr Monika Płużyczka NA CO PATRZY, A CO WIDZI TŁUMACZ, CZYLI O PRZETWARZANIU INFORMACJI PODCZAS TŁUMACZENIA NA PODSTAWIE PERCEPCJI WZROKOWEJ Dr Mariusz Górnicz E-BIBLIOGRAFIA POLSKICH PUBLIKACJI Z DZIEDZINY TERMINOLOGII I JĘZYKÓW SPECJALISTYCZNYCH