Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Elementy systemu zarządzania urzędów
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
projekt poprawy jakości 2005
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Zarządzanie projektami – pojęcia
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wyzwania i zagrożenia związane z zarządzaniem przez cele
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Kryteria wyboru projektów
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Adam Walicki - 30 września 2010
Innowacje organizacyjne w usługach
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
PRACUJ TYLKO Z DOBRYM PARTNEREM. niedziela, 2 marca O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy; profesjonalna.
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Nowe prawo o cudzoziemcach
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Ministerstwo Finansów
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Przygotowanie projektów unijnych
Funkcja planowania.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Stopień realizacji wskaźników Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na r.
SCHEMAT STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ DEPARTAMENTU KONTROLI
Stopień realizacji wskaźników Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na r.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Warszawa, 26 września 2012 W czasie prezentacji i rozmów o spotkaniu należy podkreślać kontekst EUPAN, nazywając spotkanie „EUPAN EVent”, „the quality event in 2011”, „next quality event”, tak aby eliminować określenie „Polish quality event”, którego używają niektórzy członkowie sieci. Nie chcemy aby wydarzenie to sprowadzano do rangi krajowej konferencji, na którą zapraszamy gości z EUPAN – chcemy, aby spotkanie miało rangę konferencji eupanowskiej, organizowanej z myślą o sieci. 1

Misja Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego: Wojewoda to rząd bliżej Społeczeństwa Cele strategiczne: Profesjonalna i terminowa obsługa klienta Racjonalne i efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów Doskonalenie systemów zarządzania Otwarta polityka informacyjna Konsultacyjny tryb podejmowania decyzji

Cele strategiczne i operacyjne Cele strategiczne: stale realizowane, związane z misją MUW. Cele operacyjne: cele roczne ( w tym roczny cel priorytetowy) spełniające kryteria SMART (simple, measurable, achievable, relevant, timely defined – proste, mierzalne, osiągalne, istotne, określone w czasie).

Priorytetowe cele roczne w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim Przygotowanie do realizacji Rocznego Planu Działania Redukcja zaległości o 50% Wzrost efektywności o 10% Osiągnięcie 88% satysfakcji klienta Terminowość (zmniejszenie liczby decyzji wydawanych po terminie w odniesieniu do liczby ogółem do poziomu 0,5%, zmniejszenie liczby decyzji wydawanych w przedłużonym terminie do ogółu decyzji do poziomu 1%) 2008 2009 2010 2011 2012

Proces formułowania celów Rocznego Planu Działania Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Wyznaczenie priorytetów i ogólnych celów dla Urzędu Wojewoda Kierownicy Oddziałów Pracownicy Dyrektorzy Wydziałów Określenie celów i wartości mierników dla Wydziałów Dyrektor Generalny Urzędu Dyrektorzy Wydziałów Zatwierdzenie celów i mierników dla Wydziałów Dyrektor Generalny Urzędu Zatwierdzenie celów i wartości mierników dla Urzędu Wojewoda

Instrumenty zarządcze: Kultura Skrzętności i Przejrzystości Kosztów Roczny Plan Działania Zrównoważona Karta Wyników Elektroniczne Zarządzanie Dokumentami

Kultura Przejrzystości i Skrzętności Kosztów Identyfikacja miejsc powstawanie kosztów Analiza kosztów Zarządzanie kosztami: redukcja, realokacja

Roczny Plan Działania Roczny Plan Działania jest dokumentem szczegółowo opisującym sposób realizacji celów postawionych przez Wojewodę Dyrektorom Wydziałów oraz definiującym wartości mierników określających stopień ich realizacji na poziomie Wydziału, oddziału, a nawet poszczególnych zadań. Dokument ten przygotowywany jest raz do roku i składa się z Rocznych Planów Działania poszczególnych Wydziałów oraz skonsolidowanego Planu Działania Urzędu. Monitorowanie przez Kierownictwo Urzędu realizacji celów zdefiniowanych w Rocznym Planie Działania odbywa się w cyklu kwartalnym.

Monitoring – Karta zrównoważonych wyników Płaszczyzna finansowa Koszty ogółem Koszty osobowe Koszty administracyjne Płaszczyzna procesów wewnętrznych Płaszczyzna klienta Poziom satysfakcji Liczba zrealizowanych usług Wzrost efektywności Liczba zaległych spraw Decyzje uchylone / liczba decyzji ogółem Płaszczyzna rozwoju Liczba etatów Fluktuacja Absencja Szkolenia

System wynagradzania 1. Płaca 2. Premia 3. Nagroda MBO wartościowanie indywidualna ocena pracownika staż pracy i stanowisko uznaniowa, proporcjonalna do płacy poziom realizacji celu indywidualnego zespołowego MBO za szczególne osiągnięcia indywidualne zespoły projektowe brak nagród

Rezultaty: liczba decyzji i zatrudnienie 1505 1447 1418 1380 1384 Zatrudnienie

Rezultaty: zaległości i skargi

Nowa kultura organizacyjna Korzyści Nowa kultura organizacyjna 2. Efektywne zarządzanie zasobami 3. Poprawa jakości usług organizacja zorientowana na cele

e-mail: wojewoda@mazowieckie.pl Dziękuję za uwagę Jacek Kozłowski Wojewoda Mazowiecki pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa tel. + 48/22/ 695 65 88 fax + 48/22/ 695 65 89 e-mail: wojewoda@mazowieckie.pl W czasie prezentacji i rozmów o spotkaniu należy podkreślać kontekst EUPAN, nazywając spotkanie „EUPAN EVent”, „the quality event in 2011”, „next quality event”, tak aby eliminować określenie „Polish quality event”, którego używają niektórzy członkowie sieci. Nie chcemy aby wydarzenie to sprowadzano do rangi krajowej konferencji, na którą zapraszamy gości z EUPAN – chcemy, aby spotkanie miało rangę konferencji eupanowskiej, organizowanej z myślą o sieci. 14