Projekt ustawy o informacji i konsultacji z pracownikami przykładem lekceważenia zapisów Strategii Lizbońskiej
Dyrektywa 2002/14/WE wymaga... Wdrożenia jej ustawą, która musi wejść w życie do dnia 23 marca 2005 r. (Art. 11.1) Wdrożenia jej ustawą, która musi wejść w życie do dnia 23 marca 2005 r. (Art. 11.1) Uregulowania praktycznych rozwiązań w zakresie stałego i ogólnego systemu informacji i konsultacji (procedury, ewentualne organy), (Art. 4.1) Uregulowania praktycznych rozwiązań w zakresie stałego i ogólnego systemu informacji i konsultacji (procedury, ewentualne organy), (Art. 4.1) Zapewnienia w procesie takiego terminu udostępniania informacji, który umożliwi pracownikom ich analizę i przygotowanie do konsultacji (Art. 4.3) Zapewnienia w procesie takiego terminu udostępniania informacji, który umożliwi pracownikom ich analizę i przygotowanie do konsultacji (Art. 4.3)
Projekty a dyrektywa Dyrektywa 2002/14/WE Projekt rządowy Projekt PKPP Lewiatan 1. Daje możliwość wyboru minimalnego progu zatrudnienia (50 lub 20) ustawa przewiduje NIŻSZY próg zatrudnienia niż Dyrektywa Próg na poziomie 50 pracowników 2. Okresy przejściowe dla małych i średnich pracodawców (do marca 2007 r. dla zatrudniających do 100 i do marca 2008 dla zatrudniających do 50) Wprowadza okresy przejściowe
Projekty a dyrektywa Dyrektywa Projekt rządowy Projekt PKPP Lewiatan 3.Daje możliwości dobrowolnego negocjowania z pracownikami porozumienia dotyczącego informacji i konsultacji (przewiduje ewentualność zastąpienia ustawy porozumieniem). Brak precyzyjnej regulacji możliwości zawierania porozumienia. Zawieranie porozumienia ograniczone czasowo do momentu wejścia w życie ustawy Reguluje precyzyjnie zawieranie porozumień w każdym czasie, bez względu na datę wejścia w życie ustawy. 4. Możliwość uregulowania okresów ochronnych pracowników Rozciągnięcie szczególnych okresów ochronnych poza czas trwania kadencji rady Ochrona pracowników w trakcie kadencji
Projekty a dyrektywa Dyrektywa Projekt rządowy Projekt PKPP Lewiatan 5. Sposób wyboru kandydatów do rad – możliwość uregulowania w ustawie Niedemokratyczny sposób wyboru kandydatów do rad Wybór kandydatów przez wszystkich pracowników 6. Możliwość uregulowania zakresu informacji i konsultacji Nieprecyzyjne określenie zakresu informacji i konsultacji Szczegółowe określenie zakresu przekazywanych pracownikom informacji