Wychowywać to kochać i wymagać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Świadomość, która obala stereotypy
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Uzależnienia a rozwój dziecka
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Znaczenie współpracy rodziców ze szkołą, przedszkolem…
„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Poradnia dla Młodzieży w Łodzi
PROGRAM WYCHOWAWCZY.
Cała Polska czyta dzieciom
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
warsztaty dla rodziców
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
w praktyce pedagogicznej
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Pod skrzydłami feniksa WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH DLA DZIECI Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI I RUCHOWYMI GRUPA WSPARCIA DLA RODZICÓW GRY.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Kochać dziecko to przygotować je do samodzielnego życia .
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska Maj 2012.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
- Razem możemy tak wiele!
Wychowanie przez czytanie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Dr Ewa Dziewońska.
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Zapis prezentacji:

Wychowywać to kochać i wymagać Wychowywać to kochać i wymagać. Prezentacja programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.” Siemiatycze, Maj 2009

Krótka historia programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” Podstawą do stworzenia programu była seria książek pt.”Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” amerykańskich autorek A.Faber i E.Mazlish Polską wersję warsztatów stworzyły Joanna Sakowska i Zofia Śpiewak.

Co daje „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” ? nadzieję, że bycia rodzicem można się nauczyć to profilaktyczne narzędzie budowania porozumienia między ludźmi, współpracy, DIALOGU, uzmysławiające dobro, które jest w nas i które mamy przekazać naszym dzieciom pokazuje jak wychodzić z twarzą, bez wzajemnego upokarzania się, z bardzo trudnych sytuacji rodzicielskich idea SDRiW jest projektem rozwoju duchowego czyli dążenia do prawdy w sobie, dyscyplinowaniem siebie uświadamia, że skuteczność wychowywania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującej. Oznacza to, że aby zmienić dziecko, często należy zacząć od zmiany siebie

Cel programu: wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą nauka umiejętności lepszego porozumiewania się refleksja nad własną postawa wychowawcza wymiana doświadczeń miedzy rodzicami nauka DIALOGU między rodzicami a dziećmi oraz kształtowanie więzi opartych na własnym szacunku

Organizacja zajęć „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” Szkoła Dla Rodziców i Wychowawców zakłada 40 godzin zajęć – w cyklu cotygodniowych 10 spotkań. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową - liczba uczestników nie może przekraczać 15 osób. Nie ma znaczenia wiek, liczba dzieci w rodzinie, ani poziom wykształcenia rodziców.

Tematy spotkań Poznanie się, kontakt, integracja. Granice. Uczucia – część pierwsza. Uczucia – część druga. Zachęcanie dziecka do współpracy. Kary. Rozwiązywanie problemów i konfliktów. Zachęcanie do samodzielności. Wpisywanie dziecka w role i uwalnianie od grania ról. Pomocna pochwała i zachęta.

Jak to się zaczęło – czyli historia „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” w Siemiatyczach / 1 I grupa Rok: 2001 Liczba uczestników: 15 Miejsce: Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Siemiatyczach II grupa Rok: 2002 Liczba uczestników: 14 III grupa Miejsce: Zespół Szkół w Mielniku IV grupa Rok: 2003 Liczba uczestników: 13 V grupa Miejsce: Klub Abstynenta IGNIS w Siemiatyczach

Jak to się zaczęło – czyli historia „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” w Siemiatyczach / 2 VI grupa Rok: 2003 Liczba uczestników: 14 Miejsce: Zespól Szkół – LO w Siemiatyczach VII grupa Rok: 2004 Liczba uczestników: 15 Miejsce: Gimnazjum Publiczne nr 1 w Siemiatyczach VIII & IX grupa Rok: 2007 Liczba uczestników: 2 x 14 X grupa Rok: 2008 Miejsce: Przedszkole nr 5 w Siemiatyczach XI grupa Liczba uczestników: 12

Jak to się zaczęło – czyli historia „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” w Siemiatyczach / 3 Ogółem przeszkolono 153 rodziców i wychowawców. Zajęcia prowadziły Elżbieta Jakubiuk i Ewa Sulimowicz

Dziękuję za uwagę.