BADAWCZA PRACA KONKURSOWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

PODSUMOWANIE ZBIORCZE ANKIETY– PROCENTOWY UDZIAŁ ODPOWIEDZI Ankieta została przeprowadzona w 2009 r. wśród uczniów gimnazjum.
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
Sklepik szkolny.
Żydzi mieszkali w Łęcznej - co zostało z tamtych lat
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej.
Fotografia naszym życiem
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Modelowanie i Identyfikacja 2011/2012 Metoda propagacji wstecznej Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Warstwowe.
Starożytni Matematycy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Ankieta nt. wolontariatu
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Analiza wyników ankiety o hałasie.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
ANKIE TA Liczba ankietowanych osób: 87 Pytania, na jakie odpowiadali uczniowie trzecich klas gimnazjum: 1. Jak się nazywa nasz aktualny prezydent? 2. Z.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Fundusze unijne w oświacie lokalnej Hanna Kułakowska-Michalak Problem Badania Analiza Wnioski Hanna Kułakowska-Michalak Fundusze unijne w oświacie lokalnej.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Kiedy piszemy wielkie litery? Ola i Tomek nam to przedstawią.
 Czy zastanawialiście się kiedyś kim jest osoba/osoby, których imieniem i nazwiskiem nazwana jest ulica, na której mieszkamy, przy której znajduje się.
Procenty wokół nas.
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

BADAWCZA PRACA KONKURSOWA Autorzy: Piotr Szkoda Mateusz Tratkiewicz Hubert Kozłowski Pod opieką pani Joanny Przepiórkiewicz

„ZACHOWAĆ PAMIĘĆ. WIELOKULTUROWA HISTORIA REGIONU OTWOCKIEGO”.

Biorąc udział w konkursie, który miał mieć formę projektu zastanawialiśmy się nad jego kształtem. Zaintrygował nas jego temat – „Zachować pamięć. Wielokulturowa historia regionu otwockiego.” Dwóch z nas wybiera się do klas humanistycznych, a trzeci z naszej trójki po prostu lubi historię. Nie chcieliśmy żeby nasza praca miała charakter wywiadu, opracowań. To nie miał być film. Zatem co ? Praca badawcza!!! Z niej dowiemy się co wie dzisiejsza młodzież z Otwocka na temat historii swojego miasta i jego wielokulturowości.

GDZIE DZIAŁALIŚMY W naszej ankiecie na temat znajomości historii Otwocka, z uwzględnieniem wielokulturowości miasta, w tym jego mieszkańców Żydów i Polaków wzięły udział 4 otwockie gimnazja. Gimnazjum nr1 w Otwocku (jest to nasze gimnazjum) Gimnazjum nr2 w Otwocku Gimnazjum nr3 w Otwocku Gimnazjum nr4 w Otwocku

NASZE DZIAŁANIA Zwróciliśmy się o pomoc do dyrektorów tych placówek i do nauczycieli uczących historii. W ankiecie, która oczywiście miała charakter anonimowy wzięli udział uczniowie klas III. Ankieta miała 8 pytań. Długo zastanawialiśmy się nad tym, jakie powinny być. W rezultacie brzmiały one następująco:

1. Czy zna pan/i historię Otwocka? 2. Czy w Otwocku mieszkali kiedyś Żydzi? 3. Czy w okolicy miejsca pan/i zamieszkania mieszkali kiedyś Żydzi? 4. Jaki procent ludności Otwocka stanowili kiedyś Żydzi( margines błędu 4%)? 5. Czy w Otwocku było getto? 6. Czy zna pan/i miejsca poświęcone Żydom w Otwocku. Jeśli tak, to proszę podać. 7. Czy znasz nazwiska Żydów związanych z Otwockiem. Jeśli tak, to proszę podać. 8. W jakim miejscu w Otwocku znajduje się wystawa poświęcona pamięci Żydów Otwockich?

TROCHĘ STATYSTYKI Łącznie na pytania ankiety odpowiedzi udzieliło 117 gimnazjalistów, uczniów klas III. W naszym mlądzkim gimnazjum było to 33 osób. W gimnazjum nr 2 – 16, w gimnazjum nr 3 – 28, a w gimnazjum nr 4 – 40 osób. Najpierw przedstawione są wyniki w poszczególnych gimnazjach a następnie ogólne wyniki ankiety.

GIMNAZJUM NR 1

GIMNAZJUM NR 2

GIMNAZJUM NR 3

GIMNAZJUM NR 4

WYNIKI ANKIETY PYTANIA TAK NIE NIE WIEM Brak odpowiedzi 1.Czy zna pan/i historię Otwocka? GM 1 GM 2 GM 3 GM 4 5 6 10 14 2 - 1 3 26 9 17 23 2. Czy w Otwocku mieszkali kiedyś Żydzi? 32 12 19 40

PYTANIA TAK NIE NIE WIEM Brak odpowiedzi 3. Czy w okolicy miejsca pan/i zamieszkania mieszkali kiedyś Żydzi? GM 1 GM 2 GM 3 GM 4 17 5 13 3 4 6 16 8 - 5. Czy Otwocku było kiedyś getto? 20 14 15 33 10 2

4. Jaki procent ludności Otwocka stanowili kiedyś Żydzi( margines błędu 4%)? ODPOWIEDZI GM 1 Odpowiedzi się bardzo rozłożyły, bliskich prawdy (czyli 70%)było tylko 2 spośród 33 ankietowanych. GM 2 Podobnie jak w GM 1 bliskich błędu było 2 uczniów na 16 ankietowanych GM 3 Najlepiej wypadło GM 3 bo poprawnej odpowiedzi udzieliło aż 6 na 28 ankietowanych GM 4 Żaden z ankietowanych nie udzielił dobrej odpowiedzi

6. Czy zna pan/i miejsca poświęcone Żydom w Otwocku 6. Czy zna pan/i miejsca poświęcone Żydom w Otwocku. Jeśli tak, to proszę podać. ODPOWIEDZI GM 1 Młodzież wskazywała ul. Reymonta, Cmentarz Żydowski, i ulicę Górną GM 2 GM 3 GM 4 Gimnazjaliści z GM 4 do podanych wyżej miejsc dodali jeszcze ulicę Dłuskiego

7. Czy znasz nazwiska Żydów związanych z Otwockiem 7. Czy znasz nazwiska Żydów związanych z Otwockiem. Jeśli tak, to proszę podać. ODPOWIEDZI GM 1 Aż 28 osób nie zna nikogo takiego, 3 osoby wskazały na Irenę Sendlerową, po 1 na Goldmana i Donneta GM 2 Podobnie wskazała również młodzież GM 2, tutaj 10/16 ankietowanych nie zna takich osób, 4 wskazały na Goldmana a 2 na Sendlerową GM 3 Tutaj 24/28 nie zna takich osób, po 2 Sendlerową i Goldmana GM 4 Gimnazjaliści z GM 4 w liczbie 32 osoby zaznaczyły, że nie znają nikogo takiego, 4 osoby podały nazwisko Perchodnik, a 3 – Symchowicz

8. W jakim miejscu w Otwocku znajduje się wystawa poświęcona pamięci Żydów Otwockich? ODPOWIEDZI GM 1 Te miejsca to Muzeum Ziemi Otwockiej i MDK GM 2 Muzeum Ziemi Otwockiej GM 3 Muzeum Ziemi Otwockiej i MDK GM 4 Muzeum Ziemi Otwockiej i Park Jednak w tym pytaniu poprawna odpowiedzią jest tylko Muzeum Ziemi Otwockiej

PODSUMOWUJĄC Tak przedstawia się zbiorcze zestawienie wyników naszej ankiety. A teraz kilka słów podsumowania. Jak napisaliśmy we wstępie do naszego projektu długo zastanawialiśmy się nad formą naszej pracy. Wiedzieliśmy , że musimy to być coś wyjątkowego, czego jeszcze nie robiliśmy. Na pomysł ankiety wpadła nasza pani od historii. Pytania opracowaliśmy samodzielnie, a ona je zaakceptowała. Oczywiście pomogła nam tez na etapie realizacji. To pani Przepiórkiewicz zwróciła się do dyrektorów szkoły z prośbą o wypełnienie ankiet. Ich opracowanie to nasza praca.

CZEGO SIĘ DOWIEDZIELIŚMY Z ANKIETY: - przyznaliśmy się do naszej niewiedzy na temat historii Otwocka (dobrze, że ankieta była anonimowa!) Największy procent odpowiedzi udzielanych w ankiecie to nie wiem ; - uczymy się historii naszej ojczyzny, ale historia naszego miasta, regionu jest nam obca; - nie znamy miasta, spacerując po nim nie zwracamy uwagi na ślady historii; - nie odwiedzamy Muzeum Ziemi Otwockiej, skąd moglibyśmy czerpać bogatą wiedzę na temat miejsca naszego zamieszkania; - nie znamy wybitnych, znanych na całym świecie osób związanych z Otwockiem, którzy byli Żydami lub im pomagali w okresie okupacji

WNIOSKI - myślimy, że nie jest jednak z nami tak źle, w końcu wzięliśmy udział w tym konkursie; - nasi rówieśnicy na historię swojego miasta mają jeszcze czas, poza tym nie wszyscy interesują się historią - a na przyszłość w programach nauczania mogłyby się znaleźć treści związane z regionalizmami, w tym z historią regionu, miasta;

Na zakończenie być może trochę tytułem wytłumaczenia i wyjaśnienia potrzeby organizowania takich konkursów chcemy przytoczyć fragment rozmowy (wywiadu) ze znanym już w Polsce reżyserem Borysem Lankoszem. Dotarł on do ankiety przeprowadzonej przez rabina wśród amerykańskiej młodzieży. Młodzi Amerykanie zapytani, jak wyobrażają sobie życie w warszawskim getcie , odpowiadali, że musiało być okropnie , bo ludzie nie mieli kolorowych telewizorów i nie stać ich było na nowe dżinsy. Dlatego powinny powstawać filmy o Holocauście i dlatego powinny by takie konkursy.

DZIĘKUJEMY