Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia – Hradek – Zittau MECHATRONIKA - KSZTAŁCENIE. Euroregionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Jeleniej.
Konferencja regionalna „Doradca metodyczny a jakość w edukacji”
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kształtowanie motywacji pracowników
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
W poszukiwaniu nowego kształtu edukacji zawodowej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
III Kongres Zarządzania Oświatą Panel Problemy szkół ponadgimnazjalnych i zawodowych OSKKO, Warszawa, września 2008 r
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Pedagogika, studia II stopnia
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
„Zagraniczne praktyki impulsem do rozwoju kwalifikacji”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół

1.Porównanie systemów kształcenia zawodowego oraz systemu potwierdzania kwalifikacji zawodowych w Polsce, Czechach i Saksonii. 2.Poznanie dotychczasowych krajowych i transgranicznych projektów, tworzonych w zakresie szkolenia zawodowego. 3.Poznanie oczekiwań pracodawców wobec absolwentów szkół zawodowych. 4. Poznanie problemów szkół zawodowych z rejonu Małego Trójkąta. 5.Poznanie możliwości i warunków kształcenia w zakresie mechatroniki na poziomie szkół wyższych. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół PODSUMOWANIE

`WNIOSKI 1.Szkoły w Polsce, Czechach i Saksonii mają wszelkie możliwości prawne aby programy nauczania wybierać i dostosowywać do potrzeb wynikających z warunków lokalnych. 2. Występuje istotna rozbieżność między wymaganiami rynku pracy, a poziomem kwalifikacji absolwentów szkół zawodowych, projektów, tworzonych w zakresie szkolenia zawodowego. 3.Występuje istotna rozbieżność między wymaganiami programowymi kształcenia zawodowego a możliwościami ich realizacji: -brak wystarczającej szkolnej bazy do kształcenia zawodowego, -poziom realizacji praktyk uczniowskich, -właściwości egzaminu. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół

Wyrównywanie (ujednolicanie) poziomu kwalifikacji absolwentów szkół zawodowych na obszarze transgranicznym: - ułatwienie absolwentom czeskim, polskim i niemieckim startu na transgranicznym rynku pracy, - wspólne rozwiązywanie problemów związanych z jakością kształcenia zawodowego (np.praktyki u sąsiadów), -wzajemne poznanie i zrozumienie, -doskonalenie umiejętności językowych. Konferencję, seminaria, zajęcia warsztatowe, wyjazdy studyjne itp. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół CEL

DALSZE PLANY 1.Utworzenie bazy danych szkół kształcących w zawodach mechatronicznych na obszarze Trójkąta. 2. Zorganizowanie spotkania dyrektorów czeskich, niemieckich i polskich szkół kształcących w zawodach mechatronicznych na obszarze Trójkąta. 3 Wyodrębnienie szkół przystępujących do współpracy na rzecz ujednolicenia kwalifikacji zawodowych. 4.Powołanie mieszanych (czeskich, niemieckich i polskich) zespołów roboczych złożonych z nauczycieli i pracodawców do prac nad ujednolicaniem dokumentacji programowych. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół

DALSZE PLANY 5.Przygotowanie projektów ujednoliconych programów nauczania (wraz z obudową programową-podręczniki, poradniki, materiały metodyczne, propozycje dotyczące bazy do praktycznej nauki zawodu). 6. Wdrożenie projektów ujednoliconych programów nauczania (wraz z obudową programową); monitorowanie wdrożenia; ewaluacja. 7.Upowszechnienie ujednoliconych programów nauczania (wraz z obudową); monitorowanie upowszechniania, ewaluacja. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół

KOLEJNE DZIAŁANIA 1.Ustalenie składów zespołów roboczych. 2.Ustalenie programu i harmonogramu prac. 3.Ustalenie organizacji prac zespołów. 4.Ustalenie kosztów przedsięwzięcia. 5.Ustalenie źródła finansowania działań. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM UCZESTNIKOM KONFERENCJI Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau Grupa III Integracyjna Praca Szkół