Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Advertisements

10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
(na podstawie badań ankietowych)
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 4.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Prezentacja Projektu realizowanego przez Gminę Miejską Nowa Ruda pn. Wirtualne biuro promocji Nowej Rudy i Broumova szansą na wzrost zainteresowania turystów.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
Europejski Dzień Języków Obcych
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
i trudności z nimi związane...
Aktywna edukacja.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Co to jest TIK?.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
z Oddziałami Integracyjnymi
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Kodeks klasy 1B.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Projekt Nr 13 WYPOSAŻENIE W SPRZĘT SPORTOWO – KULTURALNY W SP NR 61 Warszawa r. Monika Cichocka Projekt ma charakter lokalny OBSZAR: Teren Szkoły.
Młodzi Aktywiści Prezydencji Prezydencja Polski w Unii Europejskiej Gimnazjum nr 6 im. Wł. Szafera w Płocku Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
PROJEKT EDUKACYJNY – blog Pomoce z języka angielskiego Opracowanie: Agnieszka Osińska.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I sztuki z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń do nagrywania dźwięku

Znaczenie wiedzy o kulturze Osiągnięcia kulturalne wyróżniają człowieka spośród innych stworzeń Osoby niepełnosprawne mają prawo do pełnego udziału w korzystaniu z dóbr kultury Czy mogą z tego prawa w pełni korzystać?

Dlaczego osoby niepełnosprawne nie korzystają w pełni z dóbr kultury? Niewidomy uczeń w szkole – jak nauczać go historii sztuki? Potrzeba budowania świadomości nauczycieli Potrzeba wypracowania właściwych narzędzi

Możliwości nowoczesnych technologii Technika nagrywania przy pomocy sztucznej głowy Czy technika ta naprawdę jest taka nowa? Dlaczego prawie zapomniana przez blisko 50 lat?

Zalety techniki nagrywania przy pomocy sztucznej głowy Niemalże złudzenie rzeczywistej przestrzeni Odtworzenie wirtualnej przestrzeni – istotna, lecz jedyna zaleta Jak w pełni wykorzystać potencjał tej techniki nagrywania?

Próbne nagranie techniką sztucznej głowy Obserwacje pozytywne – niemal realistyczne odzwierciedlenie prezentowanej przestrzeni Obserwacje negatywne – trudności w rozumieniu, mającego miejsce, ruchu Obserwacje negatywne – niekiedy niejasne komentarze przewodnika

Sugerowane przyszłe działania Wypróbowanie różnych sposobów sytuowania mikrofonu w stosunku do przewodnika Opracowanie specjalnych sposobów przeprowadzenia zwiedzania Przygotowanie niezbędnych materiałów opisowych przed realizacją nagrań

Wnioski Należy zbadać sposób w jaki powinien być przemieszczany I pozycjonowany mikrofon Należy zbadać jak powinny być skonstruowane komentarze przewodnika Sugerowana możliwość wykorzystania ludzkiej głowy osoby zwiedzającej z umieszczonymi w jej uszach mikroportami

Przygotowali: Prezentacja: mgr Wojciech Maj MEDISON Nagraania: Marcin Cichoń

Podziękowania: Autor pragnie wyrazić głęboką wdzięczność pracownikom biura ds. osób niepełnosprawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, a zwłaszcza kierownikowi Biura Panu Ireneuszowi Białkowi, za wszechstronną pomoc, jaką uzyskał w związku z przygotowaniem niniejszej prezentacji.