Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Norweski Mechanizm Finansowy
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Zagrożenie fałszywymi środkami ochrony roślin
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Internet 2006: rozwój e-commerce
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Fundusze unijne od podstaw Fundusze Strukturalne na lata 2007 – 2013
BEZPIECZEŃSTWO EKSPLOATACJI MASZYN, URZĄDZEŃ I BUDYNKÓW Miejsce, data Kampania na rzecz zdrowych miejsc pracy prowadzona w latach.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Rozwój polskiego rynku produktów regionalnych i tradycyjnych
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
MINISTRY OF AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT POROZUMIENIE w Radzie UE ds. Rolnictwa i Rybołówstwa z 25 czerwca 2013 r. WPR na lata 2014 – 2020.
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Prof. Danuta Hübner Bruksela, 30 Maja 2007
Ograniczenie sprzedaży w szkołach tzw. żywności śmieciowej W lipcu 2012 roku Klub Parlamentarny PSL informuje opinię publiczną, że pracuje nad projektem.
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
+14 Września 2014 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +1 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Kalendarz 2020.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
„Stan i perspektywy rozwoju spółdzielczości wiejskiej w Polsce (badania, wirtualne konwersatorium naukowe, spotkanie audytoryjne podsumowujące badania,
Warszawa, 9 kwietnia 2010 Prawo Europejskie i prawo polskie, relacje Polska–UE. Polityka zrównoważonego rozwoju.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
KAMPANIA EDUKACYJNA Projektu „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania odpadów Komunalnych (ZTPOK) dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”
Realizacja programu owoce w szkole Oddział Terenowy Agencji Rynku Rolnego we Wrocławiu.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Projekt Comenius Are we green enough Czy jesteśmy wystarczająco ekologiczni?
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Instytucja Zarządzająca PROW na lata 2014–2020 – Minister.
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
Projekt współpracy pt.: „Poznajemy naszego sąsiada”
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Materiał opracowany przez dr. inż. Mirosława Sienkiewicza
Zapis prezentacji:

Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego

Podstawowe informacje

Rolnictwo ekologiczne w UE W ciągu ostatnich 20 lat nastąpił dynamiczny rozwój rolnictwa ekologicznego na obszarze UE. Mimo, że w 2000 r. stanowiło ono zaledwie 3% obszarów użytkowanych rolniczo w UE, obecnie stało się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki.

Rolnictwo ekologiczne w UE Wzrost sektora rolnictwa ekologicznego w latach 1993 -1998 wynosił około 25% rocznie. Szacuje się, że od 1998 r. sektor ten wzrasta około 30% rocznie.

Cele kampanii W grudniu 2006 r. Komisja Europejska przystąpiła do prac nad wieloletnią ogólnoeuropejską kampanią informacyjno-promocyjną poświęconą żywności ekologicznej i rolnictwu. Przewidywany czas trwania kampanii to 3 lata. Celem kampanii jest przekazanie informacji o znaczeniu i korzyściach płynących z rolnictwa ekologicznego do grup ważnych dla tego sektora, w tym dla konsumentów, detalistów, restauratorów, czy dostawców cateringu.

Cele kampanii Ponadto, kampania ma na celu zwiększenie świadomości konsumenckiej w zakresie rolnictwa ekologicznego, a także podniesienie poziomu zaufania i rozpoznawalności europejskiego logo rolnictwa ekologicznego.

Cele kampanii Przewiduje się zainicjowanie ogólnoeuropejskiej kampanii na rzecz rolnictwa ekologicznego, której celem będzie wspieranie kampanii krajowych prowadzonych na terenie poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej. Kampania ogólnoeuropejska nie zastąpi inicjatyw krajowych – będzie wspierać prowadzone już kampanie oraz współfinansowane programy proekologiczne. (współfinansowana przez UE) Printemps Bio 2006 Bio, mijn natuur (współfinansowana przez UE) (współfinansowana przez UE) Bio Benessere

Cele kampanii Podstawowymi celami kampanii są: Dotarcie do wielu grup docelowych z informacją na temat rolnictwa ekologicznego. Zwiększenie ZAUFANIA grup docelowych do rolnictwa ekologicznego.

Cele kampanii Zwiększenie świadomości konsumentów na temat kwestii kontroli jakości i ochrony środowiska. Wspieranie rozwoju rolnictwa ekologicznego w całej Europie.

Cele kampanii Zachęcenie rolników do uczestnictwa zarówno w tworzeniu standardów jakości, jak i wspierania działań marketingowych dla produktów rolnych wysokiej jakości.

Hasło kampanii Jedno hasło, jeden przekaz „Rolnictwo ekologiczne. Dobre dla natury, dobre dla ciebie.”

Hasło kampanii Hasło…. odzwierciedla główny przekaz kampanii podkreśla główne korzyści, jakie niesie ze sobą rolnictwo ekologiczne dla grup docelowych pojawi się na wszystkich materiałach promocyjnych oraz na stronie internetowej, by wzmocnić widzialność kampanii i jej rozpoznawalność

Grupy docelowe Konsumenci: dzieci w wieku 8-13 lat, młodzież w wieku 13-18 lat, młode osoby w wieku 18-30 lat, dorośli w wieku 30-60 lat, osoby starsze w wieku 60-80 lat

Grupy docelowe Interesariusze: rolnicy ekologiczni, dostawcy, przetwórcy i detaliści, eksporterzy, instytucje kontrolujące

Grupy docelowe „Ambasadorzy” kampanii: wykładowcy akademiccy i nauczyciele, politycy, stowarzyszenia, restauracje i firmy cateringowe, administratorzy, instytucje certyfikujące

Narzędzia kampanii

Strona internetowa „Strona internetowa rolnictwa ekologicznego” we wszystkich językach UE www.organic-farming.europa.eu Strona internetowa jest obszerną platformą informacyjno-komunikacyjną dla konsumentów, interesariuszy oraz „ambasadorów” kampanii

Strona internetowa Konsumentom strona internetowa oferuje informacje dotyczące rolnictwa ekologicznego Interesariuszom strona oferuje tzw. „tool-box”, zawierający materiały promocyjne przydatne do działań marketingowych wspierających produkty ekologiczne.

Strona internetowa „Toolbox” zapewnia łatwy i bezpłatny dostęp do różnych materiałów, jakie mogą być wykorzystane przez profesjonalistów na użytek kampanii krajowych promujących rolnictwo ekologiczne.

Strona internetowa Toolbox oferuje następujące materiały do pobrania, przygotowane szczególnie z myślą o interesariuszach z sektora rolnictwa ekologicznego: Zestaw kluczowych haseł i głównych komunikatów kampanii Materiały marketingowe, w tym broszury, ulotki, plakaty, reklamówki itp.

Strona internetowa Materiał radiowy i telewizyjny: Zebrany materiał filmowy, spoty radiowe i telewizyjne. Lista zdjęć: Baza danych zdjęć przedstawiających poszczególne etapy produkcji ekologicznej, przetwórstwa i procesu sprzedaży na użytek kampanii promocyjnych. Pakiety informacyjne: Zebrane narzędzia promocyjne, przeznaczone dla różnych grup docelowych.

Strona internetowa Przewodnik konsumenta: Naturalny wybór Broszura wyjaśniająca konsumentowi korzyści płynące z rolnictwa ekologicznego, pomagająca zidentyfikować i wybrać produkty ekologiczne w sklepie lub w innym punkcie sprzedaży. 22

Strona internetowa Ulotki Seria czterech ulotek przygotowanych pod kątem konsumenta, zwracająca uwagę na cztery główne korzyści płynące z rolnictwa ekologicznego: ochrona środowiska, dobro zwierząt, gwarancja jakości dla konsumentów i wspieranie społeczności wiejskich. 23

Strona internetowa Książka kucharska Broszura przygotowana z myślą o konsumentach, wyjaśniająca metody stosowane w rolnictwie ekologicznym oraz korzyści dla konsumenta, oferująca również smakowite, ekologiczne przepisy. 24

Strona internetowa Broszura poświęcona ustawodawstwu UE w kwestii rolnictwa ekologicznego Broszura wyjaśniająca konsumentom najważniesze elementy rozporządzeń UE w kwestii rolnictwa ekologicznego. 25

Strona internetowa Widokówki Widokówki informacyjne promujące korzyści płynące z żywności ekologicznej. 26

Strona internetowa Plakaty Seria plakatów promocyjnych poświęconych rolnictwu ekologicznemu, których celem jest podniesienie ogólnej świadomości na temat kampanii. 27

Strona internetowa Reklamy Seria reklam poświęconych rolnictwu ekologicznemu, do wykorzystania w mediach drukowanych itp. 28

Strona internetowa Materiał radiowy i telewizyjny Informacyjny materiał audio-wizualny przygotowany w celu promocji rolnictwa ekologicznego UE: spoty radiowe spoty telewizyjne materiał filmowy dla dziennikarzy telewizyjnych 29

Strona internetowa Biblioteka zdjęć Rolnictwo ekologiczne przedstawione na setkach zdjęć, z których łatwo można skorzystać poprzez stronę internetową. 30

Dziękujemy bardzo!