Niestandardowe techniki badań marketingowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
RAPORT.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Przedsiębiorcy i rozwój
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
badania rynku turystycznego
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Metody badawcze w socjologii
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
Promocja destynacji turystycznej za granicą
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Analiza SWOT.
Pedagogika ogólna.
Innowacje organizacyjne w usługach
ARKADIUSZ WÓDKOWSKI PTBRiO
tel.: Marynino 28, Serock.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
1 Mystery Shopper (Tajemniczy Klient) pomiar jakości obsługi Arkadiusz Wódkowski.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA WARSZAWA, dr inż. DARIUSZ NIEĆ
Szkolenia, Coaching, PR.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Skrypter rozmów Gadżet czy niezbędne narzędzie?
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Sztuka rozmowy przez telefon
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Szkolenie Działu Handlowego
Struktura Organizacyjna mBanku
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
Rola i istota doradcy restrukturyzacyjnego
Szkolenie dotyczące sprzedaży
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Zapis prezentacji:

Niestandardowe techniki badań marketingowych. Wykonali:

Kwestia Moniki

Kwestia Tomka

Mystery Shopping – badanie jakości usług

Co to jest? Mystery Shopping – jest to rodzaj badania w którym audytor wciela się w postać zwykłego klienta, dokonuje obserwacji a następnie zapisuje je w danym formularzu. Audytor nie ujawnia się, więc pracownik nie wie że jest sprawdzany. Działania takie są zamierzone i systematyczne.

Po co takie coś? Dwie podstawowe metody to badanie ankietowe i Mystery Shopping. Badania ankietowe są mniej szczegółowe, natomiast Mystery Shopping bada to precyzyjnie.

Kiedy je stosować? Spadek opinii o obsłudze Obroty spadają z powodu obsługi Porównanie z konkurencją

Dla kogo i w jakim celu? Głównie sieci sprzedaży Monitorowanie jakości Kształtowanie systemu szkoleń Rozpoznanie jakości stanu wyjściowego

Historia i metodologia Powstała w latach 40 w USA Początkowo badano tylko banki Dynamiczny rozwój

Historia i metodologia cd. Obserwowanie nie komentowanie Stosowanie formularzy w celu ujednolicenia Audytorzy nieznani pracownikom Jasno określony obszar badania i czas

Rodzaje Mystery Shopping Audyty bezpośrednie indywidualne – najczęściej stosowane, polega na obserwacji obsługi klientów. Duża próba badawcza. Bada się głównie powitanie, rozpoznanie potrzeb klienta, propozycje sprzedaży oraz pożegnanie. Audyty bezpośrednie biznesowe – klient instytucjonalny, próby są małe 10-20. Głównie diagnozuje się obszary kompetencyjne lepsze u konkurencji. Bada się m.in. elastyczność negocjacyjną, poziom obsługi, wiedzę doradców.

Rodzaje Mystery Shopping cd. Audyty eksperckie – analizy stricte jakościowe, dokonywane przez kilku ekspertów, na ogół pomiar pilotażowy pozwalający wniknąć szczegółowo w dany problem oraz zasad panujących w firmie. Audyty telefoniczne –pierwszy kontakt klienta z usługa, bada się głównie możliwość uzyskania połączenia, czas oczekiwania na rozmowę, liczbę przekierowań, przerywanie rozmowy, wiedzę i umiejętności. Audyty e-mailowe – wysyłanie zapytań drogą elektroniczną, łatwe i bezpieczne badanie które jednak w Polsce jest mało skuteczne. 75% bez odpowiedzi.

Jak to działa?

Historia życia audytora… Dostosowana tak żeby audytorzy mieli jak najmniej sytuacji w których musza improwizować Używa się od 10-30 zmiennych do opisania tej historii

Praca audytora. Jasno określone zadania i cele badania Prosty i zrozumiały kwestionariusz Badanie w stresie

Obszar zainteresowania i kontrola pomiaru Zewnętrzne warunki nieruchomości Działanie pracowników i rozmowy Analiza raportów Dołączenie do raportów paragonów Asystowanie przy badaniu

Wytyczne ESOMAR Nieetyczna jest negatywna motywacja pracowników na podstawie wyników pojedynczych obserwacji. Etyczna jest motywacja pozytywna, czyli nagrody i wyróżnienia pracowników, którzy wypadli najlepiej. Pracownicy badanej firmy powinni mieć świadomość prowadzonych badań Mystery Shopping oraz wiedzę co jest badane i w jakim celu. Scenariusze stosowane przy badaniach Mystery Shopping muszą być legalne, nie powinny narażać na fizyczne ryzyko, i nie mogą wymagać ujawnienia danych osobowych klientów testowych wbrew ich woli.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ