Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ministerstwo Edukacji Narodowej
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Zmiany w kształceniu zawodowym odpowiedzią na oczekiwania pracodawców i rynku pracy Kazimierz Dolny, 29 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej www.koweziu.edu.pl

Od projektów systemowych do projektów konkursowych Teresa Kazimierska

Projekty systemowe POKL realizowane przez KOWEZiU Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego (P1) Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej (P2) System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego (P3) Model systemu wdrażania i upowszechniana kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie (P4) Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru (P5)

Projekty systemowe POKL realizowane przez KOWEZiU - obszary Edukacja a rynek pracy – P1 Kompleksowe wspomaganie szkół – P2, P3, P5 Nowoczesne technologie w edukacji – P4

Obszar: Edukacja a rynek pracy Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja treści i metod kształcenia Okres realizacji: sierpień 2008 – grudzień 2013

weryfikację i modernizację podstaw programowych kształcenia w zawodzie Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia zawodowego poprzez weryfikację i modernizację podstaw programowych kształcenia w zawodzie pod kątem ich dostosowania do wymogów gospodarki opartej na wiedzy 6

Tworzenie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodzie Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego Metodologia oceny spójności podstaw programowych kształcenia w zawodzie z innymi dokumentami dotyczącymi kształcenia zawodowego Metodologia grupowania zawodów oraz badania podstaw programowych pod kątem uzyskiwanych kwalifikacji w grupie zawodów pokrewnych oraz wyodrębniania kwalifikacji specyficznych dla zawodu oraz cząstkowych, składających się na zawód Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów kształcenia zawodowego Tworzenie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodzie Tworzenie nowych przykładowych programów nauczania Konferencje upowszechniające i konsultacje społeczne 7

Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego Eksperci w projekcie Przedstawiciele systemu egzaminów zewnętrznych Pracodawcy Przedstawiciele wyższej uczelni Przedstawiciele placówki doskonalenia nauczycieli Nauczyciele

Obszar: Kompleksowe wspomaganie szkół Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie 3.4.2 Upowszechnianie uczenia się przez całe życie – projekty systemowe Okres realizacji: marzec 2009 – grudzień 2012

Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej Cele ogólne projektu: upowszechnianie dostępu do usług doradztwa edukacyjno-zawodowego uczniom od poziomu gimnazjum upowszechnienie dostępu do rzetelnej informacji edukacyjno-zawodowej

Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej Działania Analiza systemu poradnictwa zawodowego w Polsce oraz w wybranych krajach UE Badania stanu poradnictwa edukacyjno-zawodowego Opracowanie modelu poradnictwa edukacyjno-zawodowego Pilotażowe wdrożenie modelu w jednym województwie Konferencje upowszechniające i konsultacje społeczne Utworzenie systemu informacji edukacyjno-zawodowej 11

Obszar: Kompleksowe wspomaganie szkół System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja treści i metod kształcenia Okres realizacji: 2009 - 2012

System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Cele ogólne projektu: wypracowanie systemu wsparcia szkół zawodowych, kadry dydaktycznej, JST, organów nadzorujących przygotowujących się do powszechnego wdrażania programów modułowych, zgodnie z nowymi kierunkami zmian w kształceniu zawodowym utworzenie zintegrowanego systemu informatycznego ułatwiającego dostęp do bazy danych programów modułowych i pakietów edukacyjnych oraz informacji z zakresu kształcenia zawodowego w tym w szczególności kształcenia w oparciu o programy o strukturze modułowej

Elementy systemu wsparcia szkół przygotowujących się do wdrożenia kształcenia modułowego

Konferencje powiatowe dla nauczycieli kształcenia zawodowego System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Konsultacje z zakresu przygotowania szkoły/placówki do wdrożenia kształcenia modułowego Rok szkolny 2010/2011 223 szkoły zawodowe i placówki oświatowe 2666 spotkań konsultacyjnych 187 ekspertów 61 szkół wdrożyło programy modułowe Poradniki z serii „Jak wdrażać modułowe programy kształcenia modułowego” Opracowanie i wydruk preprintów Ewaluacja preprintów poradników Konferencje powiatowe dla nauczycieli kształcenia zawodowego Listopad-grudzień 2011r. 104 konferencje

Szkoła Zawodowa Szkołą Pozytywnego Wyboru Działanie 3.4. Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie 3.4.2. Upowszechnianie uczenia się przez całe życie Okres realizacji: styczeń 2010 – grudzień 2012 Obszar: Kompleksowe wspomaganie szkół

Główne cele projektu Przygotowanie i upowszechnienie przed rokiem szkolnym 2012/2013 rozwiązań służących podnoszeniu jakości pracy i atrakcyjności szkół prowadzących kształcenie zawodowe Zwiększenie zainteresowania uczniów gimnazjów kontynuacją nauki w szkołach zawodowych

Działania w projekcie Szkoła Zawodowa Szkołą Pozytywnego Wyboru Diagnoza stanu publicznego szkolnictwa zawodowego Szkolenia dla dyrektorów Kampania promująca kształcenie zawodowe

Szkoła Zawodowa Szkołą Pozytywnego Wyboru Wzmocnienie i upowszechnienie współpracy szkół z pracodawcami Przygotowanie kadry zarządzającej do zmian związanych z modernizacją kształcenia zawodowego i ustawicznego Poprawa wizerunku szkolnictwa zawodowego

Obszar: Nowoczesne technologie w edukacji Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie Termin realizacji: grudzień 2009 – czerwiec 2014

Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie Cel ogólny projektu: Zapewnienie sprawnego funkcjonowania kształcenia na odległość poprzez opracowanie modelu rozwiązania systemowego Główni odbiorcy projektu: Szkoły i placówki kształcenia ustawicznego

Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie Diagnoza stanu KNO Diagnoza stanu KNO w Polsce – desk research Diagnoza stanu KNO w wybranych krajach UE – desk research Diagnoza potrzeb edukacyjnych nauczycieli i odbiorców w zakresie KNO Utworzenie portalu internetowego z repozytorium kursów Portal Repozytorium kursów Platforma edukacyjna Opracowanie 175 kursów e-learningowych 25 kursów dla nauczycieli i dyrektorów szkół zawodowych (tematyka – zmiany w kształceniu zawodowym, doradztwo zawodowe, kształcenie modułowe, kursy z zakresu KNO) 160 kursów wspierających kształcenie w zawodzie Przeszkolenie 500 osobowej kadry KNO Szkolenia z zakresu obsługi i administrowania platformą zdalnego nauczania, metodyka zdalnego nauczania, jakość w KNO

Projekty konkursowe

Przykładowe typy projektów Dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb pracodawców poprzez uruchomienie nowych kierunków kształcenia Zwiększenie dostępu do praktyk zawodowych bezpośrednio u przedsiębiorców (nawiązanie aktywnej współpracy pomiędzy szkołami, a pracodawcami) Doskonalenie umiejętności N i U w zakresie planowania kariery edukacyjno-zawodowej i poruszania się na rynku pracy

Przykładowe typy projektów Rozwój kompetencji kluczowych oczekiwanych przez pracodawców Objęcie indywidualnym programem tutoringu zainteresowanych uczniów

Przykładowe typy projektów Szkolenia zawodowe dla uczniów: - CNC (Operator, programista obrabiarek numerycznych) - Obsługa kas fiskalnych, magazynowe z obsługą wózków widłowych - Kelnerskie, barmańskie, gastronomiczne - Spawalnicze MAG, TIG - Elektryczne - Kurs szybowcowy - Inne: diagnostyka samochodowa, tapicerskie, projektowania terenów zielonych, florystyczne

Przykładowe typy projektów Szkolenia „miękkie” dla uczniów - Komunikacja interpersonalna - Język migowy Techniki negocjacyjne Techniki sprzedaży - Przedsiębiorczość

www.koweziu.edu.pl sekretariat@koweziu.edu.pl Życzę udanych działań projektowych Dziękuję za uwagę Teresa Kazimierska Wicedyrektor KOWEZiU www.koweziu.edu.pl sekretariat@koweziu.edu.pl