Mandale.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
DZIECI OPIEKUNAMI ZWIERZĄT
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Metoda kierowanego nauczania
KOORDYNACJA.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
MANDALA.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Das Bild der Anderen? Jaki to projekt?
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
JESIENNE ORIGAMI propozycje wykorzystania techniki origami w pracy z młodszym czytelnikiem.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
DEKALOG NAUCZYCIELA.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Bierny odpoczynek.
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Ze wspomnień świetlicy
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Metoda Ruchu Rozwijającego
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
Czarodziejskie Mandale
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.
Dokumentacja realizacji projektu „Jesteś-my wolni od nałogów”
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Czarodziejskie Mandale
KREDZIA czyta bajki dla dzieci, czyli audio – maskotka od Bazgroszytu.
Metoda nauki czytania Przyłubskich
„Das Bild der Anderen“ jest międzynarodowym projektem dla uczniów rozpoczynających naukę języka niemieckiego. Jego celem jest motywacja uczniów.
BIBLIOTERAPIA JAKO FORMA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
BOBOMIGI: OD TEORII DO PRAKTYKI
Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic.
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Część 2: Symbol Ciało bowiem, i tylko ono zdolne jest uczynić widzialnym to, co niewidzialne, duchowe i Boże. Jan Paweł II, Teologia ciała, 20 lutego 1980,
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
KAMPANIA EDUKACYJNA w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Świetlica – czas zabawy !
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Zapis prezentacji:

Mandale

MANDALE – OBRAZY MALOWANE W KOLE Wychowankowie świetlicy wykonali mandale o tematyce jesiennej. Prace te można obejrzeć w galerii prac oraz na gazetce zamieszczonej w świetlicy.

Krótko o mandalach… Mandale są to obrazy malowane w kole. Każda mandala składa się z obrazków, które kojarzą się z daną porą roku. W środku znajdują się również symbole dnia – słońce i księżyc, których rozmieszczenie w polu jest adekwatne do długości dnia i nocy w poszczególnych porach roku.

Krótko o mandalach… c.d. Nadzwyczajną moc przypisywali już członkowie pierwszych kultur. Miedzy innymi Carl Gustaw Jung podkreślał ich korzystne działanie. Kolorowanie mandali bowiem to bardzo ważny aspekt praktyki świetlicowej. Pozwala dzieciom zebrać siły psychofizyczne do dalszej pracy. Wprowadza w stan relaksacji, odprężenia. Wycisza dzieci nadpobudliwe psychoruchowo. Jest bardzo dobrym środkiem do pobudzania twórczej aktywności.

Krótko o mandalach… c.d. Poza tym kolorowanie mandali daje radość tworzenia oraz buduje poczucie własnej wartości. W połączeniu z muzyką relaksacyjną daje doskonałe rezultaty terapeutyczne. Oprócz aspektu terapeutycznego mandale wykazują także aspekt edukacyjny, który polega na przygotowaniu dziecka do nauki pisania i czytania poprzez usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej i małej motoryki.