Przygotował: Jan Płoszczyca Czas prezentacji: 30 min.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Advertisements

Prawa dziecka.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Dynamika Całka ruchu – wielkość, będąca funkcją położenia i prędkości, która w czasie ruchu zachowuje swoją wartość. Energia, pęd i moment pędu - prawa.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Podstawowe prawa i wolności człowieka
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Kinematyka.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Teoria wyboru konsumenta
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Potrzeby i ich zaspokajanie
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt K apitał ludzki i społeczny jako czynniki rozwoju regionu łódzkiego" Dr Paweł Kubiak.
Wyzwania przedsiębiorczości
prawa człowieka w Deklaracji Praw Człowieka i w Biblii
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Nie jesteś samotną wyspą
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
PODSTAWY PRAWOZNAWSTWA
dr Walentyna Wnuk Dolnośląska Rada ds. Seniorów
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
podsumowanie wiadomości
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co jesteś na tym świecie?
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Według tomizmu Artur Andrzejuk.
Zasada zachowania energii mechanicznej.
Szkoła Promująca Zdrowie
Błogosławiony Jan Paweł II o człowieku
Rodzina-źródłem życia, szacunku i miłości
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
Człowiek jako istota społeczna
25. Tworzenie dobra wspólnego chrześcijańskim obowiązkiem Dobro wspólne zakłada poszanowanie osoby ludzkiej domaga się dobrobytu społecznego i rozwoju.
Wartości w życiu człowieka
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
181.Na poziomym stole pozioma siła F=15N zaczęła działać na ciało o masie m=1,5kg. Jaką drogę przebyło ciało do uzyskania prędkości v=10m/s, jeśli współczynnik.
„Kto nie chce pracować, niech też nie je”.
4. Powołanie człowieka do życia w rodzinie
24. Etyka gospodarcza i zawodowa „Pragnienie, by żyć lepiej, nie jest niczym złym, ale błędem jest styl życia, który wyżej stawia dążenie do tego, by mieć,
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
9. Być ojcem, być matką – odpowiedzialne rodzicielstwo
„Kultura to całokształt dorobku ludzkości, wytworzonego w ogólnym
Temat: Energia w ruchu harmonicznym
26. Spieszmy się kochać ludzi – „Nie zabijaj”
Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
Woda i składniki mineralne
Etyka Patrycja Zalewska.
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Wówczas równanie to jest słuszne w granicy, gdy - toru krzywoliniowego nie można dokładnie rozłożyć na skończoną liczbę odcinków prostoliniowych. Praca.
SŁOWNIK POJĘĆ LOGO POJĘCIA ZWIĄZANE Z ANTYDYSKRYMINACJĄ  Tolerancja -p ojęcie wywodzące się z języka łacińskiego i oznaczające.
Przedsiębiorstwo jako oferent dóbr Dlaczego przedsiębiorstwa musiały powstać? Dlaczego przedsiębiorstwa uzyskały osobowość prawną? Przedsiębiorstwem będziemy.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Proporcje Podstawy.
Tworzenie prawa.
Podstawy teorii zachowania konsumentów
Podstawy teorii zachowania konsumentów
„Jedz aby żyć, a nie żyj aby jeść!”
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Tworzenie prawa.
Zapis prezentacji:

Przygotował: Jan Płoszczyca Czas prezentacji: 30 min. Praca jako wartość Przygotował: Jan Płoszczyca Czas prezentacji: 30 min.

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 2 celowa działalność człowieka zmierzająca do wytworzenia określonych dóbr materialnych lub kulturalnych; wytwór takiej działalności, zwłaszcza w dziedzinie nauki lub kultury; zajęcie, zatrudnienie jako źródło zarobku; też: instytucja, w której się pracuje zarobkowo; funkcjonowanie organizmu, narządu lub urządzenia; wielkość fizyczna określająca ilość energii potrzebnej do przemieszczenia ciała materialnego w przestrzeni, równa iloczynowi wartości siły działającej na to ciało przez wartość przebytej przez nie drogi. źródło: Słownik języka polskiego

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 3 to, ile coś jest warte pod względem materialnym; cecha tego, co jest dobre pod jakimś względem; posiadanie zalet; zasady i przekonania będące podstawą przyjętych w danej społeczności norm etycznych; liczba określająca, ile jednostek zawiera dana wielkość fizyczna lub wielkość mogąca zastąpić wyrażenie algebraiczne, jego zmienne. źródło: Słownik języka polskiego

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 4 Praca jest najstarszą formą realizacyjną istnienia ludzkiego. Praca służyła początkowo zaspokajaniu podstawowych jednostkowych potrzeb egzystencjalnych (człowiek musiał pracować, aby przeżyć, aby znaleźć pożywienie niezbędne do życia).

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 5 W miarę rozwoju cywilizacyjnego, powstawały nowe formy pracy o charakterze najemnym. Praca stanowiła podstawową wartość egzystencjalną i dlatego była prastarą wartością samą w sobie.

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 6 Katechizm Kościoła Katolickiego stwierdza, że „podstawowa wartość pracy tkwi w samym człowieku, który jest jej twórcą i adresatem”.

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 7 Praca stanowi dla człowieka coś znacznie więcej niż zabezpieczenie warunków do przeżycia. Kojarzona jest nie tylko jako praca zawodowa (etat), za którą czerpany jest dochód, dzięki czemu zaspokajane są potrzeby konsumpcyjne; umożliwia bowiem osobie realizację siebie w kontakcie ze światem zewnętrznym, z innymi ludźmi, pozwala na podejmowanie zadań życiowych; jest dobrem dla człowieka, chociaż często okupionym ogromnym trudem.

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 8 Realizujemy się w niej jako członek wspólnoty.

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 9 Praca jest niezaprzeczalną wartością, dziełem osobowym, które w równym stopniu należy się każdej osobie, bez względu na płeć, rasę, pochodzenie społeczne, miejsce zamieszkania, wykształcenie czy sytuację materialną, o czym mówił i czemu oddał najwyższy szacunek Jan Paweł II w przemówieniu na sesji Międzynarodowej Organizacji Pracy w Genewie w 1982 roku: „Praca zmienia wykonującego ją, stwarza nowe umiejętności, przysparza nowej wiedzy i stwarza nowe potrzeby, zmienia zależności socjalne, samoświadomość i tożsamość. Praca staje się środkiem służącym realizacji potrzeb, dokonania czegoś i samorealizacji. Konsekwencją takiego sposobu widzenia ludzkiej pracy będzie twierdzenie, że brak pracy spowoduje obciążenia psychiczne i powstanie stanów kryzysowych”.

Jan Płoszczyca, Praca jako wartość, s. 10 Podsumowanie: Praca jako właściwość ludzkiego działania stanowi wartość zależną od człowieka i jego potrzeb, jak również od właściwości wykonywanej pracy. Jej wartościowanie zmienia się zależnie od przemian życia społecznego i kultury. Relacja między pracą i człowiekiem może być pojmowana jako układ sprzyjający rozwojowi człowieka (jego osobowości, twórczości) i jego dążeniu do szczęścia, ale może również być układem uciskającym człowieka, ograniczającym jego wolność.