Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Istota i przesłanki badań marketingowych
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Warsztat z pomysłem, cz. III
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Partnerstwo dla rozwoju przedsiębiorczości Partnerstwo dla aktywizacji społecznej Partnerstwo dla nowych technologii Bełchatowsko Kleszczowski Park Przemysłowo.
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Zarządzanie projektami
INNOWACYJNA WIELKOPOLSKA
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Szkolenia, Coaching, PR.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
Strategia przedsiębiorstwa
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Audyt innowacyjności Wodzisław, 7 marzec nowa usługa dla biznesu.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
2015 rok - plany i wyzwania pomorskich MMŚP Konkurencyjność sektora MMŚP na Pomorzu. Jak wypadamy na tle Polski? Na podstawie wyników badania „Monitoring.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Paczków dnia r..
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Ramowy program studiów
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Droga do nowoczesnej i konkurencyjnej firmy – jak uzyskać przewagę na rynku?

Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność Strategie konkurowania BOS - strategia oparta na innowacji Propozycja wartości - przewaga konkurencyjna Cechy innowacyjnego przywództwa

pozycji konkurencyjnej firmy na rynku” Innowacyjność „zdolność i motywacja firmy do ciągłego poszukiwania i wykorzystywania w praktyce wyników badan naukowych, nowych koncepcji, pomysłów i wynalazków, prowadzących do wzrostu poziomu nowoczesności i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej firmy na rynku”

Typy innowacji wg Oslo Manual, 2008 Innowacje produktowe Innowacje procesowe Innowacje marketingowe Innowacje organizacyjne

Myśleć strategicznie - cechy innowatora Dążyć do poznania sytuacji, badania szans i zagrożeń wybiegając myślą wiele lat naprzód. Mieć wolę ustawicznej zmiany sposobów działania firmy zgodnie ze zmieniającą się wizją firmy i jej otoczenia. Stosować metody analizy i planowania, umożliwiając gromadzenie potrzebnych informacji, opracowanie planu i jego realizację.

Uwarunkowania innowacyjności: kultura organizacyjna promująca niestandardowe myślenie, swobodna wymiana opinii klimat współpracy/ kooperatywność w organizacji relacje z otoczeniem i współpraca z podmiotami zewnętrznymi

(sieć hoteli Ritz-Carlton) Strategie konkurowania doskonałość operacyjna (McDonald’s) doskonałość i innowacyjność produktu (3M) doskonałość w budowaniu relacji z klientami (sieć hoteli Ritz-Carlton) Strategie konkurowania

BOS - strategia oparta na innowacji zaniechaj walki z konkurentami i skup sie na nowej, jeszcze nie odkrytej przestrzeni rynkowej” Podstawa strategii - kluczowe czynniki sukcesu w branży + kluczowe wartości w ocenie klienta  

BOS – zasady tworzenia Eliminacja czynników, które twój rynek bierze za pewniki, ale które nie dają dostrzegalnej wartości dla klienta. Redukcja niektórych czynników poniżej standardów twojej branży, aby uniknąć błędu zbyt szerokiej oferty. Wzmocnienie niektórych czynników zdecydowanie powyżej standardów twojej branży, aby twoi konsumenci nie musieli iść na kompromis. Stworzenie nowych źródeł wartości, których twój sektor nigdy nie oferował.

BOS – tworzenie wartości dla klienta Wybór podstawowych driverów biznesu zaczynając od tych, które budzą najmniej kontrowersji. Tworzenie krzywej wartości dla firmy (maksymalizacji wartości dla klienta i minimalizacji kosztów.)

Krzywa wartości dla firmy Przykład 1 „Cirque de soleil”

Propozycja wartości

Propozycja wartości Propozycji wartości: rozpoczyna proces zmian w firmie, przeniesiony na nowy, sformalizowany model biznesu, bądź wpisany w inne narzędzia (np. BSC), otwiera nowy rozdział w działaniu firmy, który nazywa się wdrażaniem strategii. Czyni konkurencję nieistotną

Wdrożenie strategii zarządzanie procesami, a nie poprzez strukturę organizacyjną, praca zespołowa, system informacyjno – komunikacyjny, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, proinnowacyjna kultura organizacyjna, sprzyjająca zmianom  

Cechy firmy innowacyjnej Budowanie relacji z otoczeniem Zarządzanie kulturą innowacyjną Otwartość na zmiany Przywództwo

Cechy przywódcy otwartego na innowacje umiejętność godzenia sprzecznych interesów różnych grup w przedsiębiorstwie otwartość na błędy, jako element procesu uczenia się w przedsiębiorstwie zdolności interpersonalne i komunikacyjne

Cechy przywódcy otwartego na innowacje umiejętność delegowania władzy i obowiązków umiejętność podejmowania decyzji otwartość na to, co inne umiejętność zarządzania zmianami

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

www.audytinnowacji.pl WOJCIECH GRZYB Koordynator projektu Kontakt: WOJCIECH GRZYB Koordynator projektu "Analiza poziomu kreatywności i absorpcji innowacji w przedsiębiorstwach„ Park Naukowo - Technologiczny "TECHNOPARK GLIWICE" Sp. z o.o. 44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18 C kom. 607 444 887 E-mail: wojciech.grzyb@technopark.gliwice.pl