ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Studia stacjonarne i niestacjonarne
WYCHOWANIA CIAŁA (LEKARSKIEGO)
Teoria Wychowania Fizycznego
Kogo rozpoznasz i co o nim wiesz?
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
KATEDRA REKREACJI AWF WROCŁAW 2013/2014
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki
Katedra Motoryczności Sportowca
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Normy praktyki zawodowej
Podstawy socjologii- wykład VI
Podstawy socjologii: wykład IV
Podstawy socjologii: wykład IV
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KULTURA ORGANIZACYJNA
Konstruktywizm w dydaktyce
Podstawy kształcenia ruchowego i metody nauczania
SYMBOLICZNY INTERAKCJONIZM
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
„KIBICUJĘ BEZPIECZNIE” II miejsce w konkursie MSW
W RÓŻNYCH FORMACH AGONISTYKI SPORTOWEJ
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Indywidualny plan resocjalizacji
PRZEMOC WOBEC DZIECKA WYBRANE ZAGADNIENIA Monika Zielona-Jenek Pracownia Seksuologii Społecznej i Klinicznej IP UAM POZNAŃ 2011.
I. Gerontologia społeczna jako nauka
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Etyka Patrycja Zalewska.
Jestem Prawdziwym Kibicem, bo potrafię dopingować w sposób kulturalny.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Szkoła Promująca Zdrowie
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Kodeks etyczny nauczyciela
Międzynarodowa Konferencja Naukowa - Arłamów, –
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Szkoła Podstawowa nr 88 im. Stefana Żeromskiego
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA

prof. dr hab. ANDRZEJ PAWŁUCKI Ukończył studia wyższe w zakresie wychowania fizycznego i pedagogiki . Doktoryzował się na AWF Warszawie. Tytuł profesora nadzwyczajnego nauk o kulturze fizycznej uzyskał w 1994 roku, a profesora zwyczajnego w 1997. Autor prac naukowych z teorii wychowania fizycznego, pedagogiki zdrowia. Nauczyciel akademicki AWF i S w Gdańsku, AWF w Warszawie, Wszechnicy Mazurskiej.

“Wychowanie do wartości ciała” Paradygmat kulturowy Koncepcja 4 - przełom XX i XXI wieku WF według Andrzeja Pawłuckiego “Wychowanie do wartości ciała” a) uświadomienie potrzeb dbania o wartości ciała przez całe życie b) nauczenie ucznia sposobów dbałości o ciało (treningu zdrowotnego) zmieniaj osobowość ucznia aby osobowość zmieniała ciało zmieniaj ciało ucznia

KULTUROWY PARADYGMAT W ROZPOZNAWANIU WYCHOWANIA

KULTUROWY PARADYGMAT W ROZPOZNAWANIU WYCHOWANIA

WYBRANE DZIEDZINY KULTURY CIAŁA A RÓŻNE ZNACZENIA WARTOŚCI CIAŁA

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W myśl koncepcji “wychowania do wartości ciała” idealnym “produktem” wychowania fizycznego są kompetencje kulturowe (osobowościowe dyspozycje człowieka), które decydują o treści i jakości ludzkich działań podejmowanych z myślą ludzkim ciele.

Aspekty moralne sportu. BLOK ROZSZERZAJĄCY Aspekty moralne sportu.

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE ZDROWOTNE

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W.ZDROWOTNE - RELACJA K. ZDROWOTNEJ I K. CIAŁA

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W.ZDROWOTNE - RELACJA K. ZDROWOTNEJ I K. MEDYCZNEJ

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Role uczestników czynności związanych z pielęgnacją ciała Czynności o znaczeniu egzystencjalnym uczestnik treningu zdrowotnego uczestnik rekreacji Czynności o znaczeniu symbolicznym Działalność sportowa sportowiec kibic Działalność taneczna tancerz widz

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE RODZAJE CZYNNOŚCI SPORTOWYCH ZE WZGLĘDU NA RODZAJ INTERAKCJI Agonistyka dwupodmiotowa walki Agonistyka dwupodmiotowa Agonistyka jednopodmiotowa

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE Warunki zrealizowania celu czynności sportowej Wykazanie się przez wszystkich uczestników tej czynności (sportowców i kibiców) jak największym znawstwem dyscypliny (konkurencji) sportowej, której są uczestnikami (znajomością przebiegu czynności, reguł postępowania), jak najwyższymi kompetencjami moralnymi (uczciwością w rozstrzyganiu przebiegu czynności). Wykazanie się przez sportowców jak najwyższymi kompetencjami ciała (sprawnością we władaniu ciałem lub szczególną budową ciała).

Cechy czynności sportowej KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE Cechy czynności sportowej pozorna użyteczność wykonywanych przez sportowców czynności (symbolizowanie czynności użytecznych) jawne nawiązywanie rywalizacji z innymi uczestnikami czynności porównywanie kompetencji ciała (sprawności we władaniu ciałem lub budowy ciała) sportowców ścisłe uregulowanie reguł postępowania uczestników czynności sportowej

KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE - KODEKS “FAIR PLAY" szacunek dla przeciwnika, poszanowanie reguł, zachowanie równowagi szans, nie wykorzystywania przewagi losowej, uznanie autorytetu sędziego, powściągliwość reakcji na rezultat spotkania, unikanie demonstracyjnego obnoszenia się z gestem "fair".