Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Specjalna Strefa Ekonomiczna jako element promocji inwestycyjnej
Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego.
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
Przebudowa drogi krajowej nr 7
WYKORZYSTANIE DANYCH KATASTRALNYCH
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Udział władz lokalnych w procesie inwestycyjnym na przykładzie planowanej rozbudowy OUOW Żelazny Most marzec 2013r. 1.
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Podstawy prawne i dylematy..  Dobro wyczerpywalne;  Jej zagospodarowniae wpływa na ekosystemy;  Wymiar społeczno – kulturowy;  Cel zagospodarowania.
LOKALIZACJA I BUDOWA LĄDOWYCH FERM WIATROWYCH Materiał na konferencję,,Chronić Chronione” TORUŃ 12 sierpnia 2014 r. Departament Infrastruktury NAJWYŻSZA.
„ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE”
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Ustrój samorządu terytorialnego
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
KONCEPCJA PROGRAMOWA „Budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy.
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
Nieruchomość do sprzedania Stare Jabłonki, ul. Pocztowa 1.
Nieruchomość do sprzedaży Sokołowice, gmina Oleśnica Wrocław 2015 r.
PROJEKT BUDOWY ELEKTROWNI WIATROWYCH W GMINIE CZERNIEJEWO
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Prawo zagospodarowania przestrzennego a prawa jednostki.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, r.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
1 Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gniew – rejon wsi Gogolewo CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE.
1 Zmiana nr 2 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gniew CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE PROJEKTU.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
30 GRUDNIA Część 4  W dniach odbyły się szkolenia pn. „Gmina Przyjazna Środowisku”
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Partner współpracujący Partner współpracujący
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Koszty zagospodarowania przestrzennego
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu Dorota Toryfter Marta Zakrzewska

Krótki opis konfliktu Konflikt dotyczy budowy obwodnicy Olsztyna na odcinku przechodzącym przez gminę Dywity Obwodnica Olsztyna ma za główne zadanie: Przejęcie ruchu tranzytowego prowadzonego przez miasto Poprawę warunków dojazdu do Olsztyna Podniesienie atrakcyjności terenów turystyczno-rekreacyjnych w okolicy Olsztyna poprzez zapewnienie szybkiego i bezpiecznego dojazdu

Krótki opis konfliktu Na obwodnicę składać się będą trzy części: Zachodnia – droga krajowa K16 Południowa – drogi krajowe K16 i K51 Wschodnia – droga krajowa K51 Obwodnica będzie prowadzić przez teren miasta oraz 5 gmin – Gietrzwałd, Stawiguda, Purda, Barczewo i Dywity

Krótki opis konfliktu Konfliktowym odcinkiem obwodnicy jest odcinek wschodni, wzdłuż K51 – gmina Dywity

Strony konfliktu

Argumenty Interwenienci Pogorszenie warunków bytowych Spadek wartości gruntów Pogorszenie klimatu akustycznego Drastyczna zmiana krajobrazu Inwestor Wariant najbardziej korzystny planistycznie Wariant najbardziej efektywny ekonomicznie Wybór poparty wielokryterialna analizą wariantów

Rzeczywiste motywy Interwenienci Kto chce mieszkać przy obwodnicy? Inwestor Droga musi gdzieś przebiegać Wariant przez Dywity jest moim zdaniem najlepszy Włożyłem już dużo czasu i pieniędzy w ten projekt, zmiana wariantu pociągnie za sobą dodatkowe koszty

Przebieg konfliktu 30 czerwca 1998 r. Generalny Dyrektor Dróg Publicznych w Warszawie zatwierdził koncepcję programową modernizacji drogi krajowej nr 51 na odcinku od km 80+500 do km 86+140 (skrzyżowanie ulicy Wojska Polskiego z ulicą Sybiraków w Olsztynie). W ślad za tym projektant wystąpił do Urzędu Gminy w Dywitach o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla tej inwestycji.

Przebieg konfliktu W grudniu 1998 Wójt Dywit odmówił ustalenia tych warunków ze względu na sprzeczność inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. W tym samym miesiącu Dyrekcja Okręgowa Dróg Publicznych w Olsztynie wystąpiła do Wójta Gminy Dywity o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W związku z brakiem odpowiedzi Dyrekcja zwróciła się do Wójta pismem z dnia 27 września 1999 r. z zapytaniem o podjęte przez Urząd Gminy działania w sprawie zmiany planu zagospodarowania.

Przebieg konfliktu W styczniu 2000 r. wójt odmówił zmiany motywując to względami finansowymi. Stwierdził jednocześnie, że to Dyrekcja powinna ponieść koszty zmiany planu zagospodarowania przestrzennego. GDDP w Olsztynie nie posiadając na ten cel pieniędzy zwróciła się do wojewody warmińsko-mazurskiego z prośbą o sfinansowanie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy. Starania te nie przyniosły efektu. W sierpniu 2000 r. GDDKiA ponownie wystąpiła do Urzędu Gminy Dywity o sporządzenie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Przebieg konfliktu Wniosek pozostał bez odpowiedzi, aż do marca 2005 roku, kiedy to gmina przystąpiła do opracowywania „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dywity”, w którym wpisany został opracowany przez GDDKiA nowy przebieg drogi krajowej nr 51. Przez ten czas GDDKiA Oddział w Olsztynie wykorzystał zaplanowane na modernizację drogi nr 51 przez Dywity pieniądze na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Barcikowa.

Przebieg konfliktu 8 sierpnia 2008 roku Wojewoda Warmińsko-Mazurski wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „budowie obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej numer 16”, według wariantu 2 (niebieskiego) na terenie gmin Gietrzwałd, Stawiguda, Purda, Barczewo.

Mapa konfliktu

Esencja konfliktu Interwenienci podjęli działanie polegające na zniszczenia przeciwnika Inwestor podjął działanie polegające na traktowaniu sytuacji jako problemu do rozwiązania Kierowanie konfliktem prowadzone jest w stylu rywalizacji Słusznym działaniem byłoby zatrudnienie bezstronnego mediatora

FILM

„Obwodnica nie może przebiegać pod naszymi domami” – mówią mieszkańcy podolsztyńskich Dywit „Musi, bo to najbardziej ekonomiczna trasa.” – mówią przedstawiciele GDDKiA

Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu Dorota Toryfter Marta Zakrzewska