Prezentacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Trochę uwag o zmianach w edukacji
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Plan prezentacji Problem plagiatów w szkolnictwie średnim. Plagiatowanie, a niesamodzielność Geneza systemu Plagiat.pl Plagiat.pl - zasady działania Funkcjonalności.
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Prezentacja w PowerPoint
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Zatrudnienie w Polsce w 2005
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Wojewódzkie Centrum Kształcenia Praktycznego w Łodzi
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
prezentacji multimedialnych
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
TWORZENIE PREZENTACJI POWER-POINT
PowerPoint – Wprowadzenie
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Przykładowa prezentacja
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Prezentacja raportów - uwagi
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Tworzenie prezentacji
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Spotkania konsultacyjne
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
Temat: Projektowanie slajdów
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. K. K. Baczyńskiego w Lublinie ul. Magnoliowa 8; Lublin; Tel/Fax: Projekt.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?
Prezentacja w Power Point
Prezentacje multimedialne
Przygotowanie dobrej prezentacji
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Mgr Piotr Topolski.
Nieprawidłowe zastosowanie kolorów Slajd kolorystycznie nie pasuje do prezentacji. Uwaga widza skupia się na kolorach. Tekst jest słabo widoczny. Zły dobór.
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Prezentacje multimedialne
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Jak przygotować poster naukowy
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
O prezentacjach cel, zawartość, zadania
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
w Microsoft PowerPoint
Zapis prezentacji:

Prezentacje

Projektowanie prezentacji Temat prezentacji Odbiorca prezentacji Sposób i miejsce pokazu Charakter prelekcji

Temat prezentacji Ustalenie kluczowych, charakterystycznych punktów prezentacji. Dobór graficznej interpretacji każdego z kluczowych punktów prezentacji.

Jedno zagadnienie – jeden slajd Zawartość slajdów Jedno zagadnienie – jeden slajd

Ilość slajdów Dostosowana do czasu, jaki poświęcony będzie prezentacji. Czas wyświetlania slajdu musi pozwalać na zapoznanie się z treścią, zrobienie notatek i udzielenie odpowiedzi na ewentualne pytania.

Odbiorca prezentacji Przekaz musi być dostosowany do wieku, wykształcenia, poziomu intelektualnego i kulturalnego odbiorców !

Stopień szczegółowości Należy unikać: zbyt długich, rozwlekłych prezentacji Nadmiernego rozbudowywania elementów Przeładowania treścią

Sposób pokazu Grafika jest lepiej zapamiętywana niż tekst

Slajd nie powinien być jednak przeładowany W zakresie szkolnictwa wyższego, ramy współpracy określa tzw. Deklaracja Bolońska, dokument przyjęty przez ministrów edukacji pastw UE i pastw kandydujących w 1999 r. Zakłada on stworzenie tzw. „Europy Wiedzy” poprzez wzmocnienie jej wymiaru intelektualnego, kulturalnego, społecznego, naukowego i technologicznego, a w szczególności poprzez stworzenie europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego. Prawie połowa dzieci ojców mających tylko wykształcenie podstawowe nie podejmuje dalszych wysiłków edukacyjnych –wyższe wykształcenie uzyskuje jedynie kilka procent (przy czym ponad połowa dzieci z rodzin lepiej wykształconych kształci si w szkołach wyższych) (źródło: Szkolnictwo wyższe w Polsce, 2004, Bank światowy).

Unikać nagromadzenia tekstu Niepokojącym zjawiskiem jest więc spadek czytelnictwa, niskie uczestnictwo w kulturze, niski poziom wiedzy o kulturze własnej i innych krajów, proces redukowania pola aktywności kulturalnej do korzystania jedynie z oferty środków masowego przekazu, a przy tym preferowania mniej ambitnej oferty programowej telewizji i radia oraz eliminowania audycji o treściach bardziej wszechstronnie rozwijających osobowość. Stan infrastruktury kulturalnej pogarsza się, zmniejsza się także liczba placówek kulturalnych. Przykładem redukcji tkanki kulturalnej jest sytuacja polskich bibliotek. W 2002 r. na terenie Polski było czynnych 10 800 bibliotek i punktów bibliotecznych. W stosunku do 1995 r. ich liczba zmniejszyła się ogółem o 22,4%. Mimo stosunkowo niewielkich zmian instytucjonalnych w sektorze teatrów i instytucji muzycznych, zmniejszyła się liczba organizowanych przedstawień i koncertów, co pociągnęło za sobą także zmniejszenie się liczby słuchaczy i widzów (w 2002 r. odpowiednio 46,7 tysięcy i 9,85 mln spadek w stosunku do 1995 r. odpowiednio o 2,5 % i 3,4 %).

Prelegent NIE MOŻE czytać tekstu z ekranu!!!!

Tekst powinien być czytelny z każdego miejsca na sali Dobierając kolory i wielkości czcionek, należy uwzględnić wielkość i oświetlenie sali, w której prowadzony będzie pokaz. Tekst powinien być czytelny z każdego miejsca na sali

Pokaz powinien stanowić logicznie zamkniętą całość Nawet jeśli jest częścią większej prezentacji i będzie kontynuowany !

Serdecznie dziękuję za uwagę tym z Państwa, którzy uważali.