KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Koncepcja pracy szkoły
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Szkoła Odkrywania Talentów
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Moje dziecko idzie do przedszkola
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Żarskiej Wsi
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W P RZEDSZKOLU NR 23 IM. L. K RZEMIENIECKIEJ W Ż ORACH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU ul. Garbarska 59/ Radom
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
NASZE PRZEDSZKOLE. ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W DOBROSOŁOWIE Wrzesień tuż, tuż… Zapisz dziecko do przedszkola już!!!
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

WIZJA DZIECKO poznaje radość płynącą z zabawy uczy się nawiązywać relacje z innymi odkrywa i rozumie otaczający go świat uczy się samodzielności uczy się zasad bezpieczeństwa radzi sobie z trudnościami, odnosi sukcesy osiąga gotowość szkolną

Zaspokajają swoje potrzeby względem dzieci RODZICE Zaspokajają swoje potrzeby względem dzieci czynnie uczestniczą w życiu przedszkola

MISJA każde dziecko jest ważne dziecko czuje się bezpiecznie każde dziecko jest ważne MISJA dziecko dostaje klucz do zdobywania wiedzy Bo bajka i baśń jest magicznym lustrem pozwalającym dziecku inaczej spojrzeć na to, co wydaje się trudne i nie do pokonania każde dziecko otrzymuje inspiracje do działań

Nasza placówka ma dobrą bazę dydaktyczną ma wspaniały ogród zatrudnia wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną jest dla wszystkich drugim domem Nasza placówka

CELE OGÓLNE - Zapewnia funkcjonowanie zgodnie z przyjętą koncepcją Działalność dydaktyczna: - cele zgodne z polityką oświatową państwa - doskonalenie efektów swojej pracy Zachodzące procesy: - realizuje się koncepcję pracy - doskonali się procesy edukacyjne Funkcjonowanie w środowisku lokalnym: - Przedszkole jest integralnym elementem środowiska - Przedszkole współpracuje ze środowiskiem - Przedszkole wykorzystuje warunki w których działa Zarządzanie przedszkolem: - Zapewnia funkcjonowanie zgodnie z przyjętą koncepcją

NAUCZYCIELE Współpracują ze sobą Dzielą się zdobytą wiedzą Wspierają dziecko Traktują dziecko podmiotowo Znają potrzeby i zainteresowania dzieci Prowadzą interesujące zajęcia Są dobrze przygotowani merytorycznie i metodycznie Pracują z pasją Współpracują z rodzicami Monitorują procesy zachodzące w przedszkolu

SPOSOBY MONITOROWANIA OSIĄGNIĘĆ NAUCZYCIELI: Ankiety Obserwacja zajęć, uroczystości Analiza wytworów dziecięcych Obserwacja współpracy z rodzicami Lustracja sal, tablic, wystawek dla dzieci Arkusze oceny nauczyciela Analiza dokumentacji przedszkolnej Arkusze samooceny Rozwój zawodowy

ROZUMIE, ZNA, PRZESTRZEGA: MODEL ABSOLWENTA DZIECKO: WYKAZUJE: - Motywacje do uczenia się - Zainteresowanie nauczaniem - Umiejętności przyswajania nowych pojęć - Umiejętności koncentracji ROZUMIE, ZNA, PRZESTRZEGA: - Swoje prawa i respektuje prawa innych - Zasady bezpieczeństwa - Kulturę i dziedzictwo własnego regionu - Szanuje przyrodę - Wykazywać inicjatywę w działaniu - Chwalić swoimi osiągnięciami - Wyrażać swoje uczucia - Występować publicznie NIE OBAWIA SIĘ: POSIADA: - Zdolność skupiania uwagi - Wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia - Podstawową wiedzę o świecie

DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚC PRZEDSZKOLA: FORMY NAGRADZANIA: Nagradzanie pochwałą i uznaniem Darzenie dziecka zaufaniem Zwiększanie jego samodzielności Pomoc nauczycielowi Atrakcyjna zabawa Drobne nagrody rzeczowe (ordery uznania)

DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚC PRZEDSZKOLA: ŚRODKI ZARADCZE: Tłumaczenie i wyjaśnianie Ukazywanie następstw postępowania Wyrażanie smutku przez nauczyciela Propozycje aktywności mające na celu rozładowanie emocji Czasowe odebranie przyznanego przywileju Utworzenie kącika agresji Odsunięcie od zabawy

DIAGNOZA DZIECKA: obserwacja Prowadzenie arkuszy osiągniętych umiejętności Rozmowy indywidualne z rodzicami Wymiana doświadczeń ze specjalistami Ewaluacja działań

INFORMOWANIE RODZICÓW O POSTĘPACH DZIECI: Prowadzenie i gromadzenie informacji dotyczącej rozwoju dziecka Rozmowy indywidualne z rodzicami Organizowanie dni otwartych Organizowanie zebrań, warsztatów Omawianie arkuszy diagnostycznych Arkusz informacyjny osiągnięć dziecka w przedszkolu Prezentacja prac plastycznych dzieci

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI: Zebrania ogólne i grupowe z Rodzicami Zebrania z Radą Rodziców Zajęcia otwarte dla Rodziców Konsultacje indywidualne dla Rodziców Zajęcia adaptacyjne dla dzieci Kącik informacyjny dla Rodziców Strona internetowa Uroczystości i imprezy z udziałem Rodziców Konkursy, wycieczki Angażowanie Rodziców do pracy na rzecz przedszkola oraz poszczególnych grup

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM: Miejska Biblioteka Publiczna Filia nr 18 Wolontariat Szkoła Społeczna Telewizja TOM Klub Osiedlowy „Krąg” Szkoła Muzyczna im. M. Spisaka Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna Towarzystwo Przyjaciół Dąbrowy Górniczej Pałac Kultury Zagłębia, Teatry Przedszkola i Szkoły Komenda Miejska Policji Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej Straż Pożarna Muzeum Miejskie „Sztygarka”

PROMOCJA PLACÓWKI: Prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów placówki Dbałość o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym Organizacja uroczystości przedszkolnych Prowadzenie strony internetowej placówki Promocja w prasie i telewizji Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku Upowszechnianie informacji o przedszkolu