Projekt edukacji finansowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zajęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Projekt edukacji finansowej
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Co to jest TIK?.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
KRONIKA SKO Społecznej Szkoły Podstawowej nr 3 BTO w Białymstoku
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
„OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” SP nr 38 Bydgoszcz
w praktyce pedagogicznej
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej.
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
KRONIKA SKO UCZNÓW KLAS DRUGICH SP NR 3 W OZIMKU
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
Szkolenie dla nauczycieli 2014
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Edukacja dla bezpieczeństwa. Ubezpieczony Zabezpieczony Przezorny.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Klasa III F Agnieszka Chodur. Od grudnia 2014 r. przez cały rok nasza klasa realizowała projekt „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”. Podjęliśmy.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
„Mistrz małych i dużych liczb”
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Lekcje o oszczędzaniu Data 3 października Zasięg: szkoła
Sopocka Akademia Tenisowa
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej sfinansowany ze środków Fundacji PZU oraz Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy

Uczestnicy projektu Rodzina Nauczyciel Uczniowie

Projekt edukacji finansowej Od grosika do złotówki uwzględnia wymagania zapisane w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Jest skierowany do uczniów klasy drugiej i trzeciej, ponieważ: czas edukacji wczesnoszkolnej to okres, w którym uczniowie najczęściej otrzymują pierwsze pieniądze do własnej dyspozycji, etap ten to okres, gdy rodzice najaktywniej włączają się w edukację swoich dzieci.

Cele projektu: nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi w obszarach zarabiania i ustalania priorytetów przy ich wydawaniu czy oszczędzaniu, nabycie przez uczniów umiejętności bezpiecznego zachowania się i unikania ryzyka oraz wiedzy o finansowych aspektach różnorodnych zdarzeń,

Cele projektu cd: inspirowanie uczniów do realizowania własnych pomysłów, wspomaganie ich samodzielności w uczenia się, rozbudzanie u dzieci ciekawości poznawczej oraz motywacji do dalszej edukacji.

Zalety programu: zachęca rodziców do aktywnego uczestnictwa w edukacji dziecka, oferuje propozycję różnorodnych form pracy z dzieckiem, kształtujących umiejętność racjonalnego gospodarowania finansami oraz szacunku dla pracy, uczy bezpiecznych zachowań, wszystkie zadania edukacyjne są związane z przygodą, w której uczestniczy dziecko, zajęcia prowadzone są w atrakcyjnej, aktywnej formie, projekt jest wyposażony w innowacyjne i kolorowe materiały dydaktyczne.

Materiały dla rodziców: ulotka informacyjna, karta „Oszczędności” z małymi i dużymi gwiazdkami, naklejki „Porozmawiaj ze mną …”.

Materiały dla uczniów: zeszyty z kartami pracy, karta z monetami i banknotami samoprzylepnymi, gwiazda do zapisu marzeń, portfelik do składania, Grosikowy folder, Karta bezpieczeństwa z naklejkami, czapeczka.

Materiały dla nauczycieli: przewodnik dla nauczyciela ze scenariuszami zajęć pakiet materiałów dydaktycznych.

Pakiet materiałów dydaktycznych dla nauczycieli: plakat z planetami, mała rakieta, nazwy planet, karta płatnicza, parasol bezpieczeństwa i naklejki, rakieta – kapsuła mądrości, badziki, zestaw monet zafoliowany, pomaganie – obrazki, oszczędzanie – obrazki, niedokończone zdania, nagrania dźwiękowe, film „O przechowywaniu pieniędzy dawniej i dziś”, Grosikowe karty, Grosikowe ślady i Grosik.

Etapy realizacji projektu: przygotowanie nauczycieli, zapoznanie rodziców z projektem, zaproszenie uczniów do podróży, podróż po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzania – zajęcia z uczniami, analiza oszczędzania – praca rodziców z dzieckiem w domu, Grosikowe wędrówki – prezentacja osiągnięć uczniów, podsumowanie projektu Od grosika do złotówki.

Zajęcia dydaktyczne to podróż po Galaktykach Finanse i Oszczędzania trwająca 10 miesięcy. Zaplanowane zajęcia obejmują edukacje: polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą, plastyczną, techniczną, muzyczną, ruchową i społeczno-etyczną. Nauczyciel może elastycznie dostosowywać treści adekwatnie do możliwości rozwojowych uczniów.

Grudzień Zaproszenie uczniów do międzygalaktycznej podróży z Grosikiem Od grosika do złotówki Grudzień Zaproszenie uczniów do międzygalaktycznej podróży z Grosikiem

Zapraszamy do zabawy całkiem nowej, Od grosika do złotówki Od grosika do złotówki Zapraszamy do zabawy całkiem nowej, Całkiem nowej i zupełnie odlotowej. Gwiezdny pojazd już za chwilę w galaktyczny ruszy rejs, A więc wsiadać, nie marudzić, no i cześć. Refren: Od grosika do złotówki Przemierzamy planet sto. W kosmos pędzi już rakieta. Tysiąc przygód czeka nas, Od grosika do złotówki jeszcze raz.

Od grosika do złotówki c.d. A gdy ta cudowna podróż się zakończy, Kiedy już dokładnie zrozumiemy to, O czym mówił wciąż Pan Grosik. Tyle dobrych rad nam dał. Teraz wiemy, co nauczyć wszystkich chciał. Refren: Od grosika do złotówki Oszczędzamy cały czas. I gdy nieraz ktoś zapyta: „Jak odnaleźć można skarb?” Od grosika do złotówki – właśnie tak.

Podczas zajęć uczniowie wędrując po galaktykach odwiedzają planety: Od grosika do złotówki Podczas zajęć uczniowie wędrując po galaktykach odwiedzają planety: Grosik Portfelik Skarbonka Zabawka Parasol Złotówka

Podczas zajęć uczniowie: przygotują Grosikową majówkę, Od grosika do złotówki Podczas zajęć uczniowie: przygotują Grosikową majówkę, posłuchają Grosikowych wspomnień, przeanalizują Grosikowe oszczędzanie, zorganizują Grosikowe wędrówki.

Na planecie Grosik, uczniowie: poznają znaczenie pojęć: moneta, banknot, awers, rewers, rozpoznają i nazywają monety, rozpoznają i nazywają banknoty, liczą pieniądze, stosują miana złoty i grosz, poznają wartość nabywczą pieniądza, poznają sposoby bezpiecznego spędzania ferii zimowych.

Na planecie Portfelik, uczniowie: dowiadują się o sposobach zarabiania pieniędzy przez dorosłych, poznają wygląd i zastosowanie karty płatniczej, odkrywają wartość i potrzebę pracy, dowiadują się, że nie za każdą pracę trzeba otrzymać zapłatę, poznają zawody ludzi dbających o bezpieczeństwo. .

Na planecie Skarbonka, uczniowie: poznają sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś, kształtują nawyki oszczędzania w różnych sytuacjach dnia codziennego, dowiadują się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy, poznają zasady prawidłowego odżywiania.

Na planecie Zabawka, uczniowie: poznają zasady „udanych zakupów”, omawiają wpływ reklamy na dokonywanie zakupów, dowiadują się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy, poznają zasady bezpiecznej zabawy.

poznają pojęcia: recykling, segregacja odpadów, surowce wtórne, Przygotowując Grosikową majówkę, uczniowie: poznają pojęcia: recykling, segregacja odpadów, surowce wtórne, poznają zasady selektywnej zbiórki odpadów, przekonują się o korzyściach wynikających z segregowania odpadów, poznają zasady bezpiecznego zachowania podczas wyjazdów .

pojęcia: dług, lokata, karta płatnicza, Planując wakacje, na planecie Parasol uczniowie poznają: pojęcia: dług, lokata, karta płatnicza, sposoby bezpiecznego przechowywania pieniędzy, zasady racjonalnego gospodarowania własnym budżetem, sposoby bezpiecznego spędzania wakacji.

poznają euro, walutę krajów należących do Unii Europejskiej, Podczas Grosikowych wspomnień, uczniowie: utrwalą pojęcia: gotówka, zakupy, waluta, budżet domowy, rozważny klient, poznają euro, walutę krajów należących do Unii Europejskiej, udoskonalą wiedzę na temat bezpiecznego przechowywania pieniędzy, poznają zasady bezpieczeństwa w szkole i w drodze do szkoły .

dokonają, wspólnie z rodzicami, analizy swego oszczędzania Analizując Grosikowe oszczędzanie, uczniowie: dokonają, wspólnie z rodzicami, analizy swego oszczędzania w życiu codziennym, określą przyczyny powodujące straty finansowe, zaplanują działania zapobiegające niepotrzebnym wydatkom, dowiedzą się o potrzebie ubezpieczenia mienia i zdrowia przed skutkami nieszczęśliwych zdarzeń.

Analiza oszczędzania – praca rodziców z dzieckiem w domu Istotnym elementem wdrażania projektu jest 14-dniowa praca rodziców z dziećmi polegająca na analizie oszczędzania w życiu codziennym. Do rodziców należy: codzienna rozmowa z dzieckiem i naklejanie gwiazdek na karcie „Oszczędności”, systematyczna i wyważona analiza oszczędzania prowadzonego przez dziecko w domu, wybór obszaru, w którym dziecko poczyniło największe postępy, wręczenie dziecku gwiazdy w kolorze dziedziny największych sukcesów.

utrwalą poznane pojęcia związane z finansami, Organizując Grosikowe wędrówki, uczniowie: utrwalą poznane pojęcia związane z finansami, udoskonalą umiejętność liczenia i przeliczania pieniędzy, udoskonalą umiejętność rozwiązywania łamigłówek i krzyżówek, poznają przepisy ruchu drogowego.

Bezpiecznie z Grosikiem Od grosika do złotówki Bezpiecznie z Grosikiem W podróż Grosik nas zaprasza właśnie dzisiaj, Do Galaktyk Oszczędzania i Finansów. Chce nauczyć nas, co znaczy Być bezpiecznym, być przezornym, By z Grosikiem ruszyć w galaktyczny rejs! Refren: Od grosika do złotówki Wędrujemy cały czas. Nie zapomnę już o kasku I pamiętam o odblasku. Bezpieczeństwo to jest bardzo ważna rzecz.

Bezpiecznie z Grosikiem (2) Od grosika do złotówki Bezpiecznie z Grosikiem (2) A gdy ta cudowna podróż się zakończy, Kiedy już dokładnie zrozumiemy to, O czym mówił wciąż Pan Grosik. Tyle dobrych rad nam dał. Teraz wiemy, co nauczyć wszystkich chciał. Refren: Od grosika do złotówki Wędrujemy cały czas. Nie zapomnę już o kasku I pamiętam o odblasku. Bezpieczeństwo to jest bardzo ważna rzecz.

Na planecie Złotówka, uczniowie: poznają wieloznaczność pojęć: bogactwo, skarby, osiągnięcia, stosują zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce, przekonują się o dużej wartości posiadanej wiedzy i zdobywanych umiejętnościach, dowiedzą się, jak bezpiecznie spędzać czas wolny w domu.

Konkursy Kontynuacją projektu mogą być konkursy zorganizowane przez nauczycieli. Grosikowe wędrówki są wyjątkowym podsumowaniem działań podejmowanych w ramach wdrażania projektu.

Ogólnopolski koordynator projektu Bogusława Rajska boguslawa.rajska@junior.org.pl Koordynator regionalny – Małgorzata Chuncia m.chuncia@gmail.com Informacje o projekcie dostępne na www.junior.org.pl