Siedlce, 25 marca 2015 r. PROMOCJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW GIMNAZJÓW W RAMACH ROKU SZKOŁY ZAWODOWCÓW "Jeśli nie masz pojęcia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Zmiany w kształceniu zawodowym odpowiedzią na oczekiwania pracodawców i rynku pracy Kazimierz Dolny, 29 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
+ Rok 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców Opole, 7 listopada 2014 r. SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Działania Lubelskiego Kuratora Oświaty na rzecz promocji i rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie lubelskim Rok Szkoły Zawodowców w województwie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym

Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Siedlce, 25 marca 2015 r. PROMOCJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW GIMNAZJÓW W RAMACH ROKU SZKOŁY ZAWODOWCÓW "Jeśli nie masz pojęcia o diamentach, poznaj jubilera" Warren Buffett

CELE KONFERENCJI 1.Promocja nowoczesnego, atrakcyjnego kształcenia zawodowego. 2. Rola doradztwa edukacyjno-zawodowego dla gimnazjalistów.

Z HISTORII SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO LATASZKOŁY ZAWODOWE LIKWIDACJALO Do 1989 roku 70% uczniów30% Rok – T i 594 ZSZ %45% T, 2026 ZSZ 4508

 dopasować kształcenie zawodowe do potrzeb rynku pracy,  uelastycznić ścieżki zdobywania kwalifikacji,  pomóc uczniom i rodzicom w planowaniu kariery edukacyjno- zawodowej, wspierać kadrę szkół,  poprawić funkcjonowanie sytemu egzaminowania,  podnieść atrakcyjność kształcenia zawodowego,  poprawić jakość i efektywność kształcenia zawodowego. DLACZEGO POTRZEBNE SĄ ZMIANY?

OBSZARY WPROWADZANIA ZMIAN 1 Współpraca z pracodawcami 1. Współpraca z pracodawcami 2. Rozwój pozaszkolnych form kształcenia i uczenia się 2. Rozwój pozaszkolnych form kształcenia i uczenia się 3. Rozwój doradztwa zawodowego oraz systemu informacji edukacyjno-zawodowej 4. Wspieranie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe 4. Wspieranie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe 5. Monitorowanie losów absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe 5. Monitorowanie losów absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe 6Doskonalenie procesu potwierdzania efektów kształcenia zawodowego 6. Doskonalenie procesu potwierdzania efektów kształcenia zawodowego 7. Promowanie kształcenia zawodowego 7. Promowanie kształcenia zawodowego

WSPÓŁPRACA Z PRACODAWCAMI 1. WSPÓŁPRACA Z PRACODAWCAMI Działania:  identyfikacja potrzeb edukacyjnych wynikających z rozwoju gospodarki  szybsze wprowadzanie nowych zawodów do KZSZ –  przegląd i aktualizacja (we współpracy z pracodawcami) KZSZ  współpraca z pracodawcami przy opracowywaniu nowej dokumentacji programowej (pracodawcy jako współautorzy i recenzenci) –  pilotaże innowacyjnych rozwiązań, w tym dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rekomendacje dla systemu kształcenia zawodowego – od 2015  diagnoza kosztów kształcenia zawodowego i opracowanie efektywnego modelu jego finansowania w Polsce –  upowszechnianie dualnego modelu kształcenia zawodowego w ZSZ – od 2015  upowszechnianie dobrych praktyk współpracy pracodawców ze szkołami zawodowymi –

Działania:   rozszerzanie oferty szkolnych i pozaszkolnych form kształcenia, np. kursy dla uczniów i absolwentów LO - od IX  opracowanie kursów multimedialnych umożliwiających naukę z wykorzy- staniem metod i technik kształcenia na odległość (KNO) –  uruchomienie bazy Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych (KKZ) oraz Bazy organizatorów KKZ – od 2015  przygotowanie programów nauczania do Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych (KKZ), Kursów Umiejętności Zawodowych (KUZ) i Kursów Kompetencji Ogólnych (KKO) – ROZWÓJ POZASZKOLNYCH FORM KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ

Działania:  przygotowanie doradców, którzy będą wspierać uczniów i rodziców w planowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej – od X 2014  portal doradztwa edukacyjno-zawodowego, skupiający informacje i narzędzia dla uczniów i ich rodziców, dla doradców i nauczycieli – do III 2015  Mapa Zawodów i szkół prowadzących kształcenie zawodowe, z informacją o możliwościach kształcenia w konkretnych zawodach, według różnych kryteriów – do III 2015  Mapa Kwalifikacji występujących w gospodarce prowadzona na portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji – od ROZWÓJ DORADZTWA ZAWODOWEGO ORAZ SYSTEMU INFORMACJI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ 3. ROZWÓJ DORADZTWA ZAWODOWEGO ORAZ SYSTEMU INFORMACJI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ

4. WSPIERANIE SZKÓŁ I PLACÓWEK PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE ZAWODOWE 4. WSPIERANIE SZKÓŁ I PLACÓWEK PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE ZAWODOWE Działania:  szkolenia dyrektorów i nauczycieli kształcenia zawodowego – od IX 2014  doposażenie bazy technicznej i dydaktycznej - od 2015  tworzenie i upowszechnianie e-zasobów do kształcenia zawodowego–  włączenie szkół zawodowych w organizowanie szkół ćwiczeń – od 2015  promocja i wsparcie metodyczne i merytoryczne dla szkół ćwiczeń  opracowywanie programów doskonalenia dla dyrektorów i nauczycieli, zwłaszcza skierowanych na kształtowanie kompetencji ogólnych uczniów szkół zawodowych – od IX 2014

5. MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE ZAWODOWE 5. MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE ZAWODOWE Działania:  opracowanie narzędzi badawczych do badania losów absolwentów szkół zawodowych  pilotaż narzędzi w wybranych szkołach  przygotowanie dyrektorów i nauczycieli do korzystania z narzędzi  przeprowadzenie pierwszej edycji monitorowania losów absolwentów  opracowanie raportów z badań Działania będą realizowane od 2015 roku, po zakończeniu pierwszego cyklu kształcenia

DOSKONALENIE PROCESU POTWIERDZANIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO 6. DOSKONALENIE PROCESU POTWIERDZANIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Działania:  analiza skuteczności egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe uczniów i absolwentów  raport z analizy z rekomendacjami dla systemu kształcenia i egzaminowania  włączanie pracodawców w tworzenie zadań egzaminacyjnych i ośrodków egzaminowania oraz uczestniczenia w procesie egzaminacyjnym  tworzenie ośrodków egzaminowania i walidacji funkcjonujących przez cały rok Działania realizowane są od 2015 roku

. PROMOWANIE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO 7. PROMOWANIE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Działania:  ogłoszenie roku szkolnego 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców  promowanie przykładów dobrych praktyk w zakresie współpracy szkół z pracodawcami  promowanie przykładów dobrych praktyk w zakresie współpracy szkół zawodowych, w szczególności techników, ze szkołami wyższymi  promowanie pozaszkolnych, krótkich form kształcenia zawodowego Działania są realizowane w Roku Szkoły Zawodowców

ROK SZKOŁY ZAWODOWCÓW Jednym z priorytetów polityki oświatowej państwa jest odbudowa szkolnictwa zawodowego. Dlatego też Minister Edukacji Narodowej rok szkolny 2014/2015 ogłosiła jako W ramach Roku Szkoły Zawodowców planowanych jest wiele działań i przedsięwzięć zarówno na poziomie ministerialnym, jak i kuratoryjnym. Szczegóły tych działań będą Państwo mogli znaleźć na stronach internetowych tych instytucji. Natomiast dzisiaj pragniemy zwrócić Państwa uwagę tylko na kilka spośród nich.

ROK SZKOŁY ZAWODOWCÓW Mazowiecki Kurator Oświaty ogłosił na terenie województwa mazowieckiego w dniach marca 2015 roku Organizacja Tygodnia Zawodowca odbywa się w formie dni „drzwi otwartych”, podczas których gimnazjaliści mogą zapoznać się bliżej z działalnością szkoły, pogłębić wiedzę na temat zawodów, w których szkoła kształci i dowiedzieć się co szkoła może zaoferować potencjalnym kandydatom, jak również wziąć udział w innych działaniach zaproponowanych przez szkołę. Ponadto, w powyższym tygodniu, zaplanowana została również konferencja skierowana do dyrektorów szkół gimnazjalnych, w której dzisiaj uczestniczymy.

KONKURS DLA UCZNIÓW Ministerstwo Edukacji Narodowej w październiku 2014 roku ogłosiło dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych konkurs: „Szkoła zawodowa – mój wybór” Głównym celem konkursu jest upowszechnianie kształcenia zawodowego poprzez wybór i prezentację najlepszych prac uczniów gimnazjów na temat: „Wybiorę szkołę zawodową, bo...”. Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych zasadniczych szkół zawodowych, techników, szkół policealnych na temat: „Wybrałam/wybrałem szkołę zawodową, bo….”

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU Konkurs trwa od 3 listopada 2014 r. do 10 czerwca 2015 r. Konkurs składa się z dwóch etapów: wojewódzkiego i centralnego. Etap wojewódzki konkursu obejmuje: zgłaszanie prac – od 10 listopada 2014 r. do 31 marca 2015 r. Na etapie wojewódzkim prace konkursowe uczniów wysyłane są za pośrednictwem szkoły do właściwego terytorialnie kuratorium oświaty. Prace konkursowe oceniane są przez komisję konkursową powołaną przez Kuratora Oświaty. Etap centralny konkursu obejmuje: ocenę prac konkursowych wyróżnionych na etapie wojewódzkim – od 30 kwietnia do 8 czerwca 2015 r., ogłoszenie wyników konkursu – 10 czerwca 2015 r.

MAPA SZKÓŁ ZAWODOWYCH Stworzono ją po to, by gimnazjaliści i ich rodzice mieli szansę poznać ofertę szkół zawodowych działających w ich okolicy. Być może skłoni ich ona do wyboru zawodowej ścieżki edukacji. Jak poruszać się po mapie? To bardzo proste. Aby znaleźć informacje o szkołach w wybranym powiecie, należy: kliknąć na właściwe województwo, po ukazaniu się listy powiatów należy wybrać powiat, a w nim wybraną szkołę.

TECHNIKUM NR 1 W GARWOLINIE TECHNIKUM NR 1 W GARWOLINIE Nazwa zespołu: ZESPÓŁ SZKÓŁ PANADGIMNAZJALNYCH NR 1 IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE W GARWOLINIE Adres: Kościuszki 53, Garwolin Telefon: Strona www: więcej informacji o szkole -> Raport wizytatora z wizyty w szkole -> Raport z ewaluacji szkoły -> Szkoła kształci w zawodach: Technik cyfrowych procesów graficznych więcej informacji o kształceniuw więcej informacji o kształceniuw zawodzie -> Technik ekonomista więcej informacji o kształceniu w zawodzie -> więcej informacji o kształceniu w zawodzie -> Technik handlowiec więcej informacji o kształceniu w zawodzie -> Technik informatyk więcej informacji o kształceniu w zawodzie -> więcej informacji o kształceniu w zawodzie -> Technik organizacji reklamy więcej informacji o kształceniu w zawodzie -> więcej informacji o kształceniu w zawodzie ->

PORTAL DORADZTWA EDUKACYJNO - ZAWODOWEGO

FILMY Cykl filmów „Drogi Zawodowe” Filmy animowane o wyborze szkoły i zawodu Spot reklamowy „Będzie….Będę” Filmy o zawodach Filmy o współpracy szkół zawodowych z pracodawcami Filmy o kształceniu na odległość Polska Rama Kwalifikacji – film animowany

Gdzie mogę się uczyć

MEN 820 mln euro 820 mln euro na wsparcie szkolnictwa zawodowego 120 mln euro 120 mln euro dzielonych centralnie, 700 mln euro 700 mln euro poprzez programy regionalne MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 200 mln 200 mln zł na współpracę Specjalnych Stref Ekonomicznych ze szkołami zawodowymi w ramach programu PO WER NOWA PERSPEKTYWA FINANSOWA UE NA LATA

DELEGATURA SIEDLCE - SZKOŁY ZAWODOWE WOJ. MAZOWIECKIE – 415 ZSZ i T POLSKA – ZSZ- 2026, T – 2179, LO POWIATTECHNIKUMZSZLO Powiat garwolińsk Powiat garwoliński4810 Powiat łosicki 223 Powiat siedlecki (1)-- Powiat sokołowski 245 Powiat węgrowski 249 Miasto Siedlce 7818 RAZEM172645

STRONY DOTYCZĄCE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO facebook.com/rokszkolyzawodowcow Do prezentacji wykorzystano materiały w/w stron

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Krystyna Więcławek