Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
PTH Technika sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Miejsca WSHiFM w rankingach
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Zawody przyszłości.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
(c) W. Cellary 2006, slide 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
(na podstawie badań ankietowych)
Sposoby wykorzystania sieci
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Copyright 2007 Prestin.pl Pierwsze kroki w rozwoju własnej firmy Copyright © 2008 Prestin.pl Wszelkie prawa kopiowania i rozpowszechniania bez zezwolenia.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński.
ABC e-learningu.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
Konferencja o zastosowaniu IT w biznesie Warszawa, kwiecień 2008.
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
ZAPRASZA NA PREZENTACJĘ o uczelni rekrutacja życie studenckie oferta kształcenia stypendia zagraniczne rankingi czesne kontakt.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Polski Uniwersytet Wirtualny: jak studiować i uczyć się przez Internet? Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja Nowoczesna Biblioteka Akademicka Olsztyn, 20.05.2004

Na dobry początek e - learning prądem nauczanie

Mamy problem? Szukamy rozwiązania… Prądem??? nic w tym niezwykłego  Mamy problem? Szukamy rozwiązania… Jak?

Wiedza w sieci www.google.pl portale tematyczne fora dyskusyjne

google.pl

usenet.gazeta.pl

Można prościej  plagiat.pl

czy też może współtworzy? I teraz pytanie: czy wiedzę się zdobywa? czy też może współtworzy?

A teraz: czas na PUW! Kim jesteśmy? Jak uczymy? Co z dziekanatem? Jak się zapisać?

Polski Uniwersytet Wirtualny Start: 12.2000, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w w Lublinie: technologia, pierwsze kursy Luty 2002: partner > Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Zespół: 40 osób Prowadzący: ok. 100 Seminaria on-line Kursy otwarte: ok. 70 Współpraca z kolejnymi partnerami

Doświadczenia studia on-line wsparcie klasycznych ~650 studentów: ~3 500 1 semetr, 60h Podstawy Obsługi Komputera, wyłącznie on-line studia on-line ~650 Informatyka Zarządzanie i Marketing Politologia Pielęgniarstwo Uniwersytet ~70 kursów otwartych: > 700 Społeczeństwo

Studia Informatyka Zarządzanie i Marketing Politologia Pielęgniarstwo 

Nasi studenci Liczba: ok. 650 (rozpoczęło ok. 1 000) Wiek: 25-35 lat Kobiety/mężczyźni: 25-75% Pracujący: 65% Polacy za granicą: 10% Mieszkańcy dużych miast: 70% Kursy otwarte: ok. 700 osób Szkolenia elektroniczne z Podstaw Obsługi komputera: ok. 3 500 osób

Jak uczymy?

Jak uczymy? 1 rok = 4 półsemestry (8 tygodni każdy) 1 grupa = 5 podgrup x 4 studentów = = 20 studentów + prowadzący 1 kurs = 3 + 1 + 3 + 1 tygodni = 8 tygodni Metoda: projekt = 6 dużych zadań Kurs = projekt + treści + zasady pracy + instrukcje dla prowadzących Egzamin: klasyczny

Edukacja: student materiały dyskusje

Materiały

Symulacje

e-dziekanat: student dziekanat forum dyskusyjne dane osobowe zaświadczenia

Rekrutacja: jak się zapisać? kwestionariusze status zgłoszenia

Czym więc jest e-learning? Człowiek <> System? NIE! Człowiek {system} Człowiek

Współpraca? badania: bibliotekoznawstwo vs e-learning metody porządkowania wiedzy potrzeby użytkowników digitalizacja vs obiekty uczące: kategoryzacja i porządkowanie wiedzy transfer doświadczeń z Zarządzania Wiedzą w korporacjach? zgodność ze standardami e-learning obróbka graficzna i multimedialna, integracja z systemami IT wymiana zasobów? prawa autorskie ??? projekty > rozpowszechnienie (CD, Internet itp.)

e-learning jest bliżej niż nam się wydaje! www.puw.pl

Dziękuję za uwagę ?