Społeczne Otoczenie Organizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
Wykład I Co to jest socjologia?.
czyli Wprowadzenie do filozofii
PRAWO DO PRYWATNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH PODSTAWOWE ZASADY
Psychologia Zarządzania
SEKTY RELIGIJNE.
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Postawa DEF. I: Stanisław Mika, Psychologia społeczna:
Ćwiczenia I.
Kierowanie twórczością w organizacji
prowadzenie: Dorota Maciejewska
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Polski system medialny
Podstawy socjologii- wykład VI
Podstawy socjologii- wykład II
Podstawy socjologii- wykład II
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Materiały z warsztatów
Napięcie emocjonalne i stres
Kształcenie nastawione na podmiotowość uczącego się
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Eliza Kowal Uniwersytet Wrocławski MISH
Psychologia w zarządzaniu
Mechanizmy stereotypów społecznych – część I
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Czynniki kształtujące zachowanie człowieka
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Zadawanie pytań.
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Zakres tematyczny i zasady nauczania przedmiotu WNE UW, II r.
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Unia Europejska Patrycja Łuczak i Wojciech Imbiorowicz.
Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński * Michał Mijal.
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski psycholog społeczny * Jerzy Jagodziński ekonomista – socjolog * Michał Mijal menedżer.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński * Michał Mijal.
Społeczne Otoczenie Organizacji
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Postawa asertywna.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Sprawdzian szóstoklasisty
SOCJOLOGIA WYKŁAD I KSZTAŁTOWANIE SIĘ MYŚLI SOCJOLOGICZNEJ.
Niezależność i pluralizm mediów
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
1 Polityka gospodarcza Wprowadzenie. 2 Literatura: Zajęcia 2 i 3: „Polityka gospodarcza”, red. B. Winiarski, rozdz.1.1, 1.2 i 1.4, rozdz. 2.1, 2.2, rozdz.
Stres w pracy nauczyciela
IMINTEG – w poszukiwaniu modeli związków pomiędzy politykami imigracyjną i integracyjną Projekt realizowany w Ośrodku Badań nad Migracjami, finansowany.
Kultura polityczna.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Dylematy teoretyczne w socjologii (prawa)
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński Michał Mijal

No to jak to zaliczyć? (proste i łatwe jak…) Egzamin pisemny: test z pytaniami otwartymi. Test odbędzie się podczas sesji egzaminacyjnej. Podczas testu nie można używać żadnych pomocy (książek, notatek itp…) Oferta dla osób szczególnie zainteresowanych tematyką SOO: 30% oceny końcowej można uzyskać biorąc udział w klasówce z lektur (esej), która będzie miała miejsce – tylko dla chętnych - w czasie ostatnich 20 minut czwartych zajęć (sobota 5 XII, niedziela 6 XII). Uwaga!!! Konieczna jest znajomość zarówno wszystkich lektury obowiązkowych jak i dodatkowych. Będzie można używać własnoręczne notatki. Tylko wykonanie własnoręcznych notatek stwarza możliwość refleksyjnego przyswojenia wiedzy, tak by można ją było zastosować w praktyce.

Lektury (nie da rady… obowiązkowe…) pozycje książkowe (trzeba znać treść całości): Bartkowiak, G. (2009). Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji. Warszawa: PWE Shermer, M. (2009). Rynkowy umysł, tłum. Eichler, A. E. i Szwajcer, P. J. Warszawa: Wydawnictwo CiS Kożusznik, B.(red.)(2005). Kapitał ludzki w dobie integracji i globalizacji. Katowice: Wyd. UŚ

Lektury (choć nadal obowiązkowe, to tylko artykuły zebrane w jednej książce) Stein, P. (2008). Być singlem – próba zrozumienia życia singli, tlum. Boguni – Borowska, M. W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 142 – 157 Hardin, R. (2008). Zaufanie i społeczeństwo, tłum. Krywułt. M W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 525 - 559 Selvin, J. (2008). Internet i formy związków ludzkich, tłum. Juza, M. W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 593 – 627 Pahl, R. (2008). Neuroza sukcesu, tłum. Śleboda, M. W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 934 -959

Lektury dodatkowe Hochschild, A. R. (2009). Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, tłum. Konieczny, J. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdz. 3. Zarządzanie uczuciem, s. 39 – 69, rozdz. 7. Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej, s. 145 – 169 oraz Aneks C. Zawody a praca emocjonalna, s. 253 – 258 Staniszkis, J. (2009). Antropologia władzy. Warszawa: Prószyński i S-ka, fragment drukowany na łamach pisma „Europa” z dnia 08.08. 2009 (obecnie dodatek do „Newsweeka”, wcześniej do „Dziennika”) zatytułowany tam „Kryzys gospodarki, kryzys władzy – przypadek Unii Europejskiej”. Dostępny w: http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/Europa/kryzys-gospodarki--kryzys-wladzy---przypadek-unii-europejskiej,43635,1 [2009. 02. 10]

Struktura wykładu Zmiana, innowacja, nauka a etyka Globalizacja Ułatwienia komunikacyjne Komercjalizacja mediów, teatralizacja polityki Edukacja a zatrudnienie Dostępność przyjemności Być nie mieć, uzewnętrznienie tożsamości

Był sobie człowiek… Szymon Słupnik 390-459 r. n.e. Asceta 3m ---> 18m 4m2 40 lat na słupie Dlaczego? I po co?

Erich Fromm 1900-1980 Filozof, psycholog, psychoanalityk, socjolog, krytyk Freuda I Wojny Światowej – skąd bierze się taka postawa społeczeństw? Negatywne zjawiska społeczne kultury zachodnioeuropejskiej – trochę lewicował 1941 – „Ucieczka od wolności” 1976 – „Mieć czy być”

„Mieć czy być” O wartości społeczeństwa decyduje stopień realizacji pozytywnego potencjału jego obywateli, a nie bogactwo Modus „mieć” vs modus „być” Modus „mieć” – forma pasywna Modus „być” – forma aktywna Problem z kapitalizmem…

„Mieć czy być” c.d. Koncepcja a studia: „mieć – gromadzenie wiedzy w celu odtworzenia na egzaminie „być” – przyswajanie wiedzy połączone z jej przetwarzaniem i wykorzystywaniem na kolejnych etapach Związek z samorealizacją (Moja lewa stopa) Zagrożenia wynikające z „mieć”: Sadomasochizm Konformizm Agresja III 2009 – Winnenden…

„Ucieczka od wolności” Książka powstała z zadumy nad źródłami faszyzmu i wszelkich dyktatur autorytarnych Dlaczego ludzie godzą się na objęcie władzy przez dyktatorów i nie walczą z tym? Czy coś zyskują? Istnieją trzy mechanizmy ucieczki od wolności

„Ucieczka od wolności” c.d. Mechanizmy ucieczki od wolności: Autorytaryzm (dążenie do podporządkowania się autorytetom) Destruktywność (usuwanie zagrożenia) Mechaniczny konformizm (przynależność i spokój w zamian za posłuszeństwo i podporządkowanie) (Prosta historia) Osobowość autorytarna – sadomasochistyczna

„Ucieczka od wolności” c.d. Osobowość autorytarna: Konwencjonalizm Podporządkowanie Agresja Antyintracepcja Przesądność i stereotypowość Potępianie słabości Projekcja negatywnych uczuć Obsesyjne zainteresowanie seksem Destrukcyjność Cynizm Czy to Państwu kogoś nie przypomina?...

Systemy totalitarne Konwencjonalizm – silne przywiązanie do drobnomieszczańskiego systemu wartości Autorytarna podległość – brak krytycyzmu wobec wyidealizowanych autorytetów Agresywne szukanie autorytetu – osób naruszających konwencje Wiara w przesadę Przekonanie, że tajemnicze siły kierują naszym losem

Systemy totalitarne c.d. Myślenie stereotypami Dążenie do siły i brutalności – identyfikacja z takimi postaciami Destrukcyjność i cynizm Wrogość wobec innych Projekcja własnych popędów na świat zewnętrzny

Locus of control Locus of control – umiejscowienie kontroli Wewnętrzne i zewnętrzne Wewnątrz- i zewnątrzsterowność Poczucie umiejscowienia kontroli jest subiektywne Co z tego wynika dla działań?

Co nas określa jako jednostkę? W jaki sposób zdefiniuję, czym różnię się od innych ludzi? … Aspekty: Fizjologiczne Behawioralne Społeczne Psychiczne Inne…

Co nas określa? c.d. Jak opiszemy kogoś obcego naszym znajomym? Jak opiszemy siebie komuś obcemu? Jakich kategorii opisu użyjemy? … Co musiano by mi zabrać, żebym przestał być sobą?

Co nas określa? c.d. A co określa innych? Operacje plastyczne (Notting Hill) Operacje plastyczne w TV upodabniające do znanych ludzi (Człowiek-jaszczurka itp.) Kolekcjonerstwo Celebryci Leon Zawodowiec i korzenie …

Umiejscowienie tożsamości Umiejscowienie tożsamości a modus Umiejscowienie tożsamości a osobowość autorytarna Umiejscowienie tożsamości a zewnętrzne poczucie umiejscowienia kontroli

Był sobie człowiek c.d. Szymon Słupnik Jeden z biegunów opisywanych zjawisk – jaki jest ten drugi? Diabeł ubiera się u Prady?

No i zdania egzaminu za pierwszym razem Miłej nauki  No i zdania egzaminu za pierwszym razem 