Socjologia kultury popularnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Advertisements

WYKORZYSTANIE WIEDZY W SPOŁECZEŃSTWIE
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Topology of the World Trade Web. Świat jako twór stawiający wysokie wymagania Świat staje się globalną wioską- global village Ogromne znaczenie handlu.
Wykład I Co to jest socjologia?.
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
Zarządzanie projektami partnerskimi
Ćwiczenia I.
Podstawowe prawa i wolności człowieka
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Transformacja systemowa polskiej gospodarki
Transformacja systemowa polskiej gospodarki
Podstawowa analiza rynku
Retoryka w ekonomii Katarzyna Życka na podstawie:
Rola państwa w gospodarce
Wilkin, Milczarek - Instytucje gospodarki rynkowej Pytania problemowe do wykładów Wyjaśnij tezę: Instytucje są w umieszczone w głowach ludzi a nie.
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Problem wyboru w ekonomii
Problem wyboru w ekonomii (konspekt wykładu)
Pierwsza strona Anna Lewicka-Strzałecka Instytut Filozofii i Socjologii PAN Etyczne problemy społeczeństwa kredytu na przykładzie instytucji upadłości.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Podstawy socjologii- wykład VI
Podstawy socjologii- wykład II
Podstawy socjologii- wykład II
Podstawy socjologii: wykład IV
ORGANIZACJA JAKO STRUKTURA
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie strategiczne
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
WIEDZA O PAŃSTWIE I PRAWIE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Wprowadzenie do studiów kulturowych
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Temat 3: Integralność danych. Integralność danych, określana również mianem spójności danych, jest to funkcja SZBD, która gwarantuje, że dane nie zostaną.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Podział i funkcje mass mediów
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Socjologia życia publicznego. Socjologia życia publicznego to specjalność: kształcąca absolwentów przygotowanych do analizy funkcjonowania życia publicznego,
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
SOCJOLOGIA WYKŁAD III STRUKTURA SPOŁECZNA
SOCJOLOGIA WYKŁAD VI ZNACZENIE WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
GRUPA SPOŁECZNA JAKO PRZEDMIOT ZAINTERESOWANIA SOCJOLOGII
ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE PROBLEM NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNYCH
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Studia oświatowe. PRELEGENT UCZESTNICY TEMAT WYKŁAD ODBIÓR.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Od historii wychowania przez dydaktykę do pedeutologii i pedagogiki szkoły wyższej.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Uzależnienie młodzieży od internetu – wyzwania współczesnej profilaktyki zdrowia psychicznego. Piotr Sobczak TCK
Muzyka lat 80 i 90
Publiczne prawo konkurencji
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Zapis prezentacji:

Socjologia kultury popularnej Wykład 5- kultura popularna jako kultura konkretu Personalizacja kultury popularnej

Kultura popularna jako kultura konkretu Konkretność kultury popularnej polega na tym, iż dana jest nam ona przez: przedmioty, osoby, miejsca lub poprzez ich [realistyczne] reprezentacje. Konkretność kultury popularnej to cecha, która ją odróżnia od kultury akademickiej, szkolnej.

Kultura popularna jako kultura konkretu Ta cecha kultury popularnej jest istotna z kilku podstawowych względów: Identyfikacja Potencjalność polifukcjonalności Translacja-1 Perswazja-2, 3 Aktualizacja naszej złożoności (złożony interagujący- M.B.Schiffer) 1 Dyscyplina i magiczność -1, 2 Mobilizowanie i formatowanie

Kultura popularna jako kultura spersonalizowana Personalizacja jako forma konkretyzacji Definiowanie relacji jednostki i systemu Osoby popularne jako efektywne platformy komunikacji

Kto to jest osoba popularna? Współczesny odpowiednik osoby powszechnie znanej Osoba powszechnie rozpoznawalna Osoba wieloznaczna Taka, z którą kontakt ma charakter dobrowolny (reformatowanie nadzwidzialnych, 0, 1) Osoba relacjonalna

Osoby popularne jako osoby relacjonalne Personifikacja /konkretyzacja najważniejszych, grupowych wartości – [co to jest dziś?] Wartości żywe (Stefan Czarnowski)- eksperckość-1 /egalitarny elitaryzm [chronienie systemu/oskarżanie ofiar] Odnoszenie zwycięstw „per procura”(R.Caillois) Funkcje euforyczne Żywe zasady odrębności: 1, 2, 3 Mediatorzy pomiędzy rynkiem a konsumentami

Cechy charakterystyczne współczesnego systemu osób popularnych Wewnętrzne zróżnicowanie James Monaco: bohater/ gwiazda/ kwazar (1; 2; 3) Chris Rojek: przypisane/ osiągane/ atrybuowane oraz celetoidy (one-hit wonder) i celeactorzy Inne: gwiazdy/ idole/ celebryci (ce[web]ryci)

Cechy charakterystyczne współczesnego systemu osób popularnych Dominacja systemu celebryckiego Podstawowe cechy : Zmienność i zróżnicowanie Metapopularność Władza tylnego siedzenia Zaraźliwość (eksperci- celebryci)/ tabloidyzacja Demokratyzacja osób popularnych

Pytania do egazminu Na czym polega konkretność kultury popularnej i jaką rolę odgrywa ta jej cecha Kto to jest osoba popularna? Na czym polega relacjonalność osób popularnych i jakie skutki ona za sobą pociąga? Scharakteryzuj wybrane rodzaje osób popularnych? W czym przejawia się współczesna dominacja systemu celebryckiego