RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH 7 - 8 MARCA 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcje w ZHP „13” Drużyna Szczep Hufiec Chorągiew Główna Kwatera
Advertisements

Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Przygotowała sam. Zuzanna Reif
DEPARTAMENT STRATEGII
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Podsumowanie oceny realizacji Strategii ZHP w roku sierpnia 2010
DATA 30 sierpnia 2012 Rozkaz L. 12 /2011 I oto jesteśmy!
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
Stopnie Harcerskie.
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Struktura ZHP To nie takie straszne .
Harcerski internet Warsztaty dla hufcowych zespołów promocji i informacji Chorzów, 2007 phm. Adam Piwek.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
ANALIZA BADANIA PRZEPROWADZONEGO WŚRÓD KOMENDANTÓW HUFCÓW: WSPARCIE SZCZEPOWYCH Autor badania: pwd Katarzyna Wiśniewska.
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Funkcje w ZHR.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(Prze)kształceni, (nie-do)kształceni?
DOBRE PRAKTYKI W PRACY Z KADRĄ HUFCA
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Czym przyciąga harcerstwo?
Jak powstała Iluminacja?
Bliski krewny opiekunem próby. Nepotyzm i zło czy szansa na dobrą próbę? Opiekowanie się próbą instruktorską przez osobę bliską - na przykładzie osobistym.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
HARCERSKA AKCJA LETNIA. „ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 stycznia 1997 roku w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy.
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
Kręgi Harcerstwa Starszego w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Plan rozwoju Hufca ZJAZD HUFCA ZHP w RADOMSKU Radomsko –
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
System stopni instruktorskich w oparciu o Uchwałę nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r. Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej.
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
KILKA WSPOMNIEŃ Kwidzyn, Grudzień 2016
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zapis prezentacji:

RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009

STRATEGIA ROZWOJU ZWIĄZKU HARCERSTWA POLSKIEGO DO ROKU 2009 Obszar PRACA Z KADRĄ Opis zmiany Kadra jest kompetentna i czuje się odpowiedzialna za organizację. Praca z kadrą ma charakter świadomych, długofalowych działań, uwzględniających pozyskiwanie, motywowanie, wspieranie, ocenianie, pracę z opiekunami prób, rozwój przez funkcje oraz zdobywanie stopni instruktorskich..

Obszar: PRACA Z KADRĄ cel 1: Zwiększenie odpowiedzialności kadry za organizację, tak aby: harcmistrzowie współtworzyli dorobek organizacji, zwiększyła się liczba instruktorów, którzy zdobyli kolejne stopnie instruktorskie, Najważniejsze działania organizacji: Przygotowanie i wspieranie przez komendy chorągwi i Główną Kwaterę ZHP pracy z kadrą harcmistrzowską (motywowanie podharcmistrzów, wysoka jakość prób harcmistrzowskich, prowadzenie pracy z harcmistrzami, budowanie wizerunku harcmistrza).

cel 3: Usprawnienie systemu pracy z kadrą, tak aby: harcerskie komendy przyjęły i wdrożyły programy pracy z kadrą będące sposobem realizacji długofalowej polityki kadrowej (pozyskiwania, motywowania, rozwoju przez funkcje, oceniania, rozwoju w ramach stopni instruktorskich, pracy z opiekunami prób), a czynną rolę w ich realizacji pełniły zespoły kształcenia i komisje stopni instruktorskich, Najważniejsze działania organizacji: Opracowanie przez Główną Kwaterę ZHP zasad planowania długofalowej polityki kadrowej (pozyskiwania, motywowania, rozwoju przez funkcje, oceniania, rozwoju w ramach stopni instruktorskich, pracy z opiekunami prób ), przygotowanie wybranych osób i komend do jej realizacji,

HARCMISTRZOWIE W ORGANIZACJI Wiek harcmistrzów (dane z 2007 r.) do 25 lat- 13 osób lat - 85 osób lat osób lat osób lat osób lat osób Powyżej 70 r. ż osób 87,2% powyżej 40 r. ż.

INSTRUKTORZY W STOPNIU HARCMISTRZA W ORGANIZACJI WG SPISU w 2005 r. – 3336 w 2006 r. – 3783 w 2007 r

ILOŚĆ PODHARCMISTRZÓW I HARCMISTRZÓW W ORGANIZACJI PEŁNIĄCYCH FUNKCJĘ KOMENDANTA HUFCA Wg spisu harcerskiego z lat: 2006 – ogółem w tym: w stopniu phm. – 102 w stopniu hm ogółem w tym: w stopniu phm. – 94 w stopniu hm – ogółem w tym: w stopniu phm w stopniu hm.- 189

ILOŚĆ PRZYZNANYCH STOPNI HARCMISTRZA W OSTATNICH 3 LATACH 2006 r. – r. – r. - 83

CELE ZMIAN W SYSTEMIE STOPNI Przygotowując zmiany w regulaminie, wzięliśmy pod uwagę dane statystyczne i opinie instruktorów dotyczące funkcjonowania systemu stopni, w tym ocenę układanych programów prób i efektów pracy KSI. Postawiliśmy sobie następujące cele: - zwiększenie liczby młodych harcmistrzów w organizacji, - zdynamizowanie zdobywania stopni instruktorskich jako istotnego elementu pracy z kadrą, - podniesienie jakości prowadzonych prób.

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY Podniesienie jakości prób czyli zadania KSI Wspieranie i monitorowanie ich pracy oraz praca z opiekunami (szkolenia i jego zadania) Do zadań komisji stopni instruktorskich (KSI) należy: - stymulowanie rozwoju instruktorów, - prowadzenie i monitorowanie prób na stopnie instruktorskie, - zbieranie i upowszechnianie materiałów wypracowanych w trakcie realizacji prób na stopnie, - systematyczne podnoszenie kwalifikacji swoich członków, - wspieranie i nadzorowanie KSI niższego szczebla. MONITORING PRACY KSI (NADAWANIE UPRAWNIEŃ JAK NA PHMNA 1,2 LUUB 3 LATA)-WSPARCIE-PONIESIENIE JAKOŚCI

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY CD Zmotywowanie do otwierania prób phm i hm poprzez zwiększenie liczby potencjalnych opiekunów Opiekunem próby może być: na stopień przewodnika – podharcmistrz albo harcmistrz; na stopień podharcmistrza – harcmistrz, a także podharcmistrz, który spełnia łącznie następujące warunki: - uzyskał zgodę właściwej komisji stopni instruktorskiej, - ma stopień podharcmistrza od minimum 2 lat, - ma otwartą próbę harcmistrzowską, - jako opiekun pozytywnie przeprowadził i zamknął co najmniej jedną próbę przewodnikowską; na stopień harcmistrza – harcmistrz.

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY CD KSI bliżej hufców – międzyhufcowe KSI na phm POWOŁYWANIE I WŁAŚCIWOŚCI MIĘDZYHUFCOWEJ KSI Na wniosek zainteresowanych komend hufców komendant chorągwi może powołać międzyhufcową KSI. Komendant chorągwi po uzyskaniu pozytywnej opinii KSI chorągwi nadaje międzyhufcowej KSI na okres maksimum trzech lat prawo prowadzenia prób na stopień podharcmistrza.

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY CD STYMULOWANIE ROZWOJU INSTRUKTORÓW KSI stymuluje rozwój instruktorów, m.in. przez: - budowanie etosu stopnia instruktorskiego, - dbałość o wysoki poziom prowadzonych prób instruktorskich, - dbałość o poziom merytoryczny spotkań KSI ze zdobywającymi stopień i opiekunami, - budowanie dobrego wizerunku KSI.