Sunnhordland, Norway, May

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Oddział przedszkolny dla dzieci sześcioletnich w Szkole Podstawowej.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Grupa „Muchomorki”.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Kwiecień 2014 r. Debata.
compulsory full-time education
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
„Sześciolatek w szkole”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Sześciolatek w szkole”
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
w Szkole Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku
Zapis prezentacji:

Sunnhordland, Norway, May 5-9.2014 http://www.visitsunnhordland.no/ Wizyta studyjna 2014 Improving schools and educational systems through cooperation Sunnhordland, Norway, May 5-9.2014 http://www.visitsunnhordland.no/

Grupa wizytatorów, dyrektorów, pracowników ministerstw Czechy, Słowacja, Estonia, Litwa, Luksemburg, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, Węgry, Polska

Pierwsze wrażenie z Norwegii Krajobrazy z wysp, promów Niesamowite widoki z samolotu

Norwegia-jachty, promy, porty

Codzienna praca grupowa

System edukacji Norwegia – (WSZYSTKIE DZIECI, MŁODZIEŻ CHODZĄ NA BOSAKA W SZKOLE, NAWET NA UNIWERSYTECIE !!!)

Enge skule - połączona szkoła podstawowa i gimnazjum- 380 dzieci http://www.etne.kommune.no/enge-skule.147406.nn.html

Skånevik Fjordhotell

Skånevik barnehage www.skaanevik.no

Skånevik przedszkole zostało zbudowane w 2013 r. Istnieją w nim trzy grupy od 1 - 6 roku życia. Do przedszkola uczęszcza 65 dzieci i pracuje 18 pracowników, w tym 5 nauczycieli. Asystenci wspomagają pracę nauczycieli, każdy opiekuje się 5 dzieci w grupie. Polityka i praktyka przedszkola są inspirowane poprzez konwencję ONZ w sprawie ochrony praw dziecka, Children Act i National Curriculum. Przedszkole posiada roczny i miesięczne plany pracy. Treści podstawy programowej promują język i kompetencje społeczne. Dla przedszkola ważne jest aby opieka, zabawa, nauka i edukacja były odzwierciedleniem codziennego życia dziecka w rodzinie. Krajowe plany ramowe nauczania w przedszkolach zawierają następujące obszary pracy: komunikacja; ruch i zdrowie; sztuka, kultura i kreatywność; natura - środowisko i technologia; etyka i religia; społeczność lokalna; liczby. Motto przedszkola: Każde dziecko w przedszkolu jest wyjątkowe, a dzieci są twórcze , a działania specjalistów sprzyjają rozwojowi dzieci w ich własnym tempie.

Plac zabaw, grill w przedszkolu - określenie znaczenia własnego doświadczenia, wzajemnego zrozumienia, zrozumienia otaczającej rzeczywistości wg koncepcji Emilii Reggio, kształtowanie aktywnych, kompetentnych i ciekawych świata osobowości

Wyzwania wskazane przez przedszkole Skånevik: (1) rozpoznawanie potrzeb mniejszości etnicznych (2) zapewnienie dodatkowego wsparcia językowego dla dzieci (3) szkolenia i podnoszenia kwalifikacji pracowników (4) identyfikacja i zaspokajanie potrzeb dzieci specjalnej troski (6) przygotowanie dzieci do przejścia z przedszkola do szkoły

Halsnøy skule Szkoła podstawowa dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat - klasy 1-7

Inicjatywa szkoły wykluczająca zastraszanie dzieci na podwórku. Trivelsprogrammet Inicjatywa szkoły wykluczająca zastraszanie dzieci na podwórku. Założenia: Wspieranie działań dzieci podczas przerw lekcyjnych Wspieranie pozytywnych relacji, szczególnie opiekuńczych Promowanie zaangażowania w aktywności fizycznej, Promowanie fizycznego i psychicznego zdrowia Wprowadzanie dzieci do różnych gier i w celu promowania integracji.

Pomoce na lekcje muzyki, miejsce spotkań dzieci

Sunnhordland Folkehøgskule- uniwersytet ludowy

Rozwijanie zainteresowań muzycznych, plastycznych, technicznych u młodzieży do 18 roku życia

Biblioteka publiczna w szkole Najnowocześniejsze gimnazjum w Norwegii składa się z otwartych przestrzeni i szklanych ścian w celu zapewnienia przestrzeni do uczenia się, która jest wypełniona światłem. Biblioteka publiczna w szkole

Klasy, gabinety Nowoczesne wyposażenie Fascynująca kolorystyka

Drugie śniadanie, boisko do zajęć ruchowych, Boisko przy szkole Dyżurne w szkole

Uczniowie samodzielnie gotują dla koleżanek i kolegów Sala do prezentacji umiejętności, z nagłośnieniem

Tjødnalio barnehage Budynek przedszkola Zajęcia na podwórku

Każde przedszkole posiada miejsce na ognisko Wszystkie zajęcia odbywają się na podwórku przy przedszkolu

Kreatywne kąciki zabaw

Raporty dla rodziców

typowe kolacje - łososie, jajecznica, krewetki skansen typowe kolacje - łososie, jajecznica, krewetki

Pożegnalne widoki

Opracowała Jolanta Kosczielny-uczestnik wizyty studyjnej Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu ul.Kotarbińskiego 16 41-819 Zabrze, Tel.+48 32 275-21-59 www.integracja48.wordpress.com e-mail:przedszkoleintegracyjne@op.pl