Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
Projekt 50 + doświadczenie. PARTNERSTWO 1. Caritas Polska - instytucja centralna Odpowiedzialna za koordynację 2. Agrotec Polska – firma prywatna Odpowiedzialna.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Adaptacyjność w POWER Warszawa, 26 marca 2013.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Centra Organizacji Pozarządowych
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Ewaluacja działań partnerstwa na rzecz poradnictwa zawodowego za rok 2012 Forum Poradnictwa Zawodowego Województwa Lubuskiego Gorzów Wlkp
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej MODEL ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO OSÓB PO 45 ROKU ŻYCIA - WIEK GORĄCEGO ZIEMNIAKA projekt innowacyjny z.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt Inkubator Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego woj. śląskiego Rybnik 27 czerwca 2013.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Piotr Olech – PFWB Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się. - Aldous Huxley.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
NARZĘDZIA W PORADNICTWIE ZAWODOWYM WSPOMAGAJĄCE PRACĘ DORADCÓW ZAWODOWYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAWORZNIE.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Jak wybrać zawód?.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
PROMOCJA PROJEKTU 3. edycja. ODBIORCY: media o różnym zasięgu społeczność lokalna i ponadlokalna liderzy i animatorzy kultury decydenci i władze lokalne.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
MODEL LOKALNEGO PARTNERSTWA NA RZECZ ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
MODUŁ 3 RYNEK PRACY I EDUKACJI
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów

Plan prezentacji Cele modelu Operatorzy i użytkownicy Elementy składowe modelu Struktura modelu Warunki sukcesu i porażki

Podstawowe informacje o modelu Cele Dostosowanie systemu kształcenia do potrzeb lokalnego rynku pracy Rozwój kompetencji młodzieży w zakresie świadomego rozwoju Podniesienie wiedzy młodzieży w zakresie zasd funkcjonowania przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych Rozwój umiejętności młodzieży do łączenia ze sobą swoich mocnych słabych stron, z umiejętnościami, kompetencjami i kwalifikacjami niezbędnymi do wykonywania czynności zawodowych na określonych stanowiskach pracy Zaangażowanie interesariuszy w lokalny system kształcenia Włączenie młodzieży w lokalny system kształcenia Operatorzy i użytkownicy Operatorzy Podmiot zarządzający modelem (2 wariacje) Animator Rada ds. rozwoju komputencji Użytkownicy Szkoły 2 i 3 stopnia Młodzież ucząca się w szkołach 2 i 3 stopnia

Elementy składowe modelu Instrukcja dla operatora Zasady zarządzania partnerstwem Opis stanowiska pracy Animatora ds. rozwoju kompetencji Zakres obowiązków Lokalnej rady ds. rozwoju kompetencji Task description Instrukcja dla użytkowników Opis „ścieżki dydaktycznej”Materiały dydaktyczneOpis narzędzia diagnostycznego Instrukcja dla animatora Katalog korzyści dla interesariuszy Poradnik dla Animatora Elementy promocyjne Strona internetowaBroszury prezentujące modelPrezentacje modelu

Jednostka Samorządu Terytorialnego Szkoły II stopnia Szkoły III stopnia Szkoły niepubliczne Animator Operator (NGO) Lokalna rada ds. rozwoju kompetencji Urząd Pracy Organizacje pozarządowe Przedsiębiorcy Ścieżka dydaktyczna Przedsiębiorstwa publiczne Struktura modelu

Ścieżka dydaktyczna Użycie narzędzia diagnostycznego na wejściu Użycie narzędzia diagnostycznego na wyjściu Spotkania z doradcą zawodowym z Urzędu Pracy Wizyty studyjne Zajęcia w szkole Budowanie indywidualnej ścieżki rozwoju Ćwiczenia na multimedialnych modelach semestr (5msc) Struktura modelu Ścieżka ewaluacji

Warunki Sukcesu Niski koszt wdrożenia Niski koszt utrzymania Wysoki koszt rezygnacji Dobrze zidentyfikowane i uwzględnione potrzeby kluczowych interesariuszy Zaangażowanie partnerów Dobrze dobrana kadra Dobra komunikacja w zespole Porażki Słaba, nieczytelna dokumentacja projektu Niewielkie zaangażowanie w fazie testującej Nieprzemyślana strategia komunikacji i upowszechniania rezultatów Błędy i niedociągnięcia w finansowej dokumentacji projektu Brak zainteresowania lokalnych interesariuszy Źle zaplanowany i przemyślany model

Dziękuję za uwagę! Bartosz Kosiński